Toon posts:

Macc alte Generator geeft maar 140 volt in plaats van 230v.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een vraag over een mecc alte generator 15kva 3 fase of 12kva 1fase en heeft maar 120 uur gedraaid. Hij geeft 140 volt in plaats van 230v, we hebben de diode blokjes al weer vervangen ( wat eerst wel het probleem was ) maar nu blijft die nog steeds 140 volt geven. Het probleem is waarschijnlijk gekomen door dat bij het starten van de generator 2 acculaders in springen een van 100 en een van 50 ampair 24 volt.

Mvg Mitch Straten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 16:24

SA007

Moderator Tweaking
Geeft de generator 140v op alle 3 de fases in 3-fase modus en op de enige fase in 1-fase modus?

Zo ja: als je de generator belast met een flinke ohmse last (bouwlampen, electrische kachels, dat soort spul) zakt de spanning dan nog harder?
Minimaal ~1500W belasting op gooien voor die test.

[ Voor 50% gewijzigd door SA007 op 14-08-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Als er een spanningsregelaar op zit (zo een die de rotorstroom aanpast) dan zou ik die eens nakijken.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Misschien dat 1 van de fase geen stroom meer geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

of, als de generator afslaat bij zware belasting, zi de 'govenor' vast/niet goed, handmatig gas bij geven zou dan verbetering moeten brengen, als dat t geval is, weet je waar je het dan moet zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check als eeste de voltage regulator! kijk of hij reageert als je hem probeert te verdraaien.
Zo niet vervangen.. Waarom heb je de diodes vervangen? gemeten en stuk? of gewoon op de
bonnefooi? Ik vind na zoveel uur en al 2x de diodes stuk wel erg apart.. Bouwt hij normaal je exciterfield
wel gewoon stabiel op?

Wat voor vermogen draait de generator normaal? En wat zit er op? Zware piek belastingen?
Kan je hier wat meer informatie geven? We hebben hier 200+ generatoren in onderhoud.
Diodes wisselen wij zeer enkel en vaak pas na 20.000 uur.............

Als de generator op 220/380 bij 15Kva trekt is er 68 ampere beschikbaar over 3 fasen dus 22,nogwat per fase.
Ik vind de belasting van hoeveel ampere trekken de laders bij 220volt? Zijn het 3 fase laders of 1 fase?
Hoe groot is de generator afgezekerd?
Ik zou zoiezo de load niet direct opschakelen samen met starten van de genset
zorg er voor dat de generator eerst op toeren/snelheid komt en schakel dan het vermogen in.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2010 19:09 ]

Verwijderd

Mitch... ben je eruit?
Pagina: 1