Ati Radon HD 5670 verder overclocken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 12:28
Ik heb via Ati Overdrive mijn grafische kaart (Shappire ATI Radon HD5670) op 850/1050 gekregen. Dit werkt stabiel en levert temps tot 60 graden. Nu wil ik verder maar dat kan niet in ATI overdrive, daar heb ik alle schuifjes nu op het uiterste staan. Mijn verdere specs:

Mobo: Gigabyte GA-MA770t-UD3
CPU: AMD Phenom II x4 B55
RAM: 4GB Kingston ValueRAM

Mochten jullie hier verder nog iets aan hebben.

Welk programma kan ik het beste gebruiken om verder te gaan? Ik heb MSI Afterburner geprobeerd, maar als ik de hogere settings invoer en ik druk op apply springt alles onmiddelijk terug naar de vorige settings. ATITuner was ook geen succes: dat wou al niet eens opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ati tray tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

GPUTool / AMD GPU Clock Tool (dacht ik) / RivaTuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3P4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-02 16:38
ati overclock restrictie treed in werking als je hogere kloksnelheden wilt in ccc of afterburner.
Je kunt met afterburner het configuratie bestand aanpassen door de funktie
EnableUnofficialOverclocking= 0 de nul in een 1 te veranderen zodat je wel hogere kloksnelheden
kunt berijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
Bedankt, RePa! Dat werkt.

Ik voer hiermee in MSI afterburner beide waardes op met 10 MHz en ik start de furmark stability test. Ik zie streepjes over eht scherm lopen, ik zie de beweging soms plotseling stoppen maar furmark draait gewoon door. Hoort dat? Want ik dacht dat furmark bij een stabiliteitstest zou gaan gillen bij iedere verdachte beweging die mijn graka zou maken?

En dan nog iets: helpt het verhogen van de NB to PCIe voltage om hogere clocks te bereiken? Want verder kan ik geen voltages op de PCIe poort omhoog krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je strepen krijgt, dan staat je memory clock te hoog

clocks verlagen, of het voltage wat ophogen.
het mem op mijn mobiele GPU doet trouwens 1010 mhz @ 1.1v, je kan makkelijk tot 1.3v gaan denk ik.

kan je wel het voltage veranderen met amd gpu clock tool?
http://downloads.guru3d.c...D-5870-download-2383.html
deze revisie moet je hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
Ja, dat begreep ik, ik vroeg me af waarom Furmark neits deed terwijl de test toch echt stabiliteitstest heet. En waar verhoog jij de spanning? In de BIOS gewoon? Hoe heet die spanning dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op mijn notebook met amd gpu clock tool heet dat VDDC voltage

maar een notebook is wel wat meer gelimiteerd als een desktop, theoretisch zou je met software evenveel kunnen modden als in het bios. (daarnaast is amd gpu clock tool een verschrikkelijk ongebruiksvriendelijk programma, maar wel de enige die voor mij werkt)

daarnaast spreekt het voor zich dat je met een notebook NIETS kan instellen in het bios, behalve de sata mode :r

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3P4
Ik weet niet of de 5670 over een software matige voltage controller beschikt, maar je kunt het proberen door nogmaals het afterburner configuratie bestand aan te passen als volgt:
UnlockVoltageControl = 0 in een 1 veranderen.
opslaan en dan even proberen of je de voltage kunt verhogen.
Als het voltage verhogen niet werkt, zal je aan je grens zitten en zal je een stapje terug moeten.
succes!

[ Voor 14% gewijzigd door R3P4 op 21-08-2010 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
Toch gaat het overclocken over de grens van CCC absoluut niet van harte, met name het vasthouden van de clocks is een groot probleem. Ik stel ze in in Afterburner en dan zijn ze er ook. Maar zodra ik herstart worden ze automatisch teruggegooid naar de standaar, de clocks waarmee de kaart werd geleverd. Ik ben bang dat CCC de boosdoener is, maar die heb ik nodig om dadelijk mijn 2 schermen los van elkaar aan te sturen. Soms gebeurt het zelfs dat CCC dat onmiddelijk doet, meteen nadat de clocks zijn ingesteld. Is deze bemoeizucht van CCC te beteugelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55
Als je eenmaal stabiele clocks hebt gevonden kun je deze volgens mij in de kaart flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
Heb je ook enig idee waar? En enig idee hoe ik de kaart dwing om constant op zijn maximale te werken? Da's wel zo handig voor mijn overzicht, namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55
Zie bijv. http://www.tomshardware.c...s-modding-flashing-guides

Wel enige voorzichtigheid geboden. Ik meen dat als de flash misgaat je kaart een erg onhandige presse papier is.

[ Voor 40% gewijzigd door frickY op 21-08-2010 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Even ter info: Als je je kaart flashed verloopt je garantie.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
garantie verloopt sowieso bij overklokken......

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Als je in afterburne zegt dat ie de overclock moet aanhouden bij opstarten van windows hoef je cht niet moeilijk te gaan doen met flashen hoor, even onderaan Afterburner aanvinken en je bent klaar. Maar als je strepen krijgt moet je toch wel een beetje gaan oppassen. Je mem staat te hoog of het voltage te laag..

@ anderen hier: deze man is een redelijke OC beginner, kom dan niet meteen aan met flashen van kaarten e.d.
Nergens voor nodig op dit moment, lijkt mij?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

nedernakker schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:51:
garantie verloopt sowieso bij overklokken......
* Hier stond spul wat eigenlijk niet mag op tweakers :/ *

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 21-08-2010 17:59 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3P4
Met MSi afterburner kun je bijna alles instellen zoals je het wilt hebben, echter vereist het wel wat leeswerk hoe het werkt en wat je moet doen om dit te bereiken.
http://www.guru3d.com/article/msi-afterburner-review/4
volg de link en je komt bij de makers van dit mooie software programma en zijn er in het review artikel
enkele links die wat gevorderde vragen beantwoorden.
Pagina: 1