Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb fring op mijn htc desire geinstalleerd en je kunt dan als optie google voice aanzetten. Je kunt dan hiermee je contacts via google opbellen. Ik vroeg me af of je dan belminuten verbruikt of alleen maar data.

Na wat gezoek op het internet lijkt het erop dat als je in de USA zit je naar een lokaal nummer belt. Je gebruikt dus data + je belt lokaal. Weet iemand hoe het zit in Nederland? Bel ik dan ook lokaal + data? of bel je naar de US + data?

Ik heb zelf het volgende geprobeerd:

telefoon op airplane modus (dus GEEN data en geen bellen mogelijk). Vervolgens handmatig de wifi aangezet (dus enkel data). Nu via fring gebeld. Het blijkt dat ik wel SIP kan bellen op fring, maar dat google talk niet werkt. Het lijkt erop dat fring +google talk wel bellen nodig heeft. Ik begrijp alleen niet waarom.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Google voice werkt alleen in de US, je hebt er een account voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 18:57
Google voice werkt nu nog allen the VS, maar mocht jij in de VS zitten of om welke reden dan ook dat het mocht werken; dan gebruikt het alleen data. Het is een soort skype.

Let op: als jij met google Voice naar vaste nummer belt, zoals met skype dan, dan kunnen er kosten bij komen kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry bedoelde niet Google voice maar de praat optie in google talk.
Als je in kring google talk aanzet kun je ook met je contacten praten.

Mijn vraag was dus eigenlijk of deze functie ook minuten kost. In elk geval bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:15
Ken het systeem niet, maar 99% zeker kan ik je we vertellen dat dit je geen minuten kost.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt. Ik Heb ook een test gedaan. Vandaag alleen VIA google en kring getelefoneerd. Zal morgen bij Vodafone om gespecificeerde rekening vragen. Kijken of er dan minuten of extra kosten buiten bundel gemaakt zijn. Wanneer Ik meer weet zal Ik het delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:36:
Heel erg bedankt. Ik Heb ook een test gedaan. Vandaag alleen VIA google en kring getelefoneerd. Zal morgen bij Vodafone om gespecificeerde rekening vragen. Kijken of er dan minuten of extra kosten buiten bundel gemaakt zijn. Wanneer Ik meer weet zal Ik het delen.
Ik ben benieuwd! Dit zou betekenen dat we eindelijk een simpele gratis VOIP dienst heb gevonden, waarvoor je niet opnieuw ergens hoeft te registeren en gratis kunt kletsen met vrienden (vooral interessant voor buitenland) die ook een Android telefoon hebben of de Voice plugin / Google Talk hebben geinstalleerd.

Ik ben alleen niet zo enthousiast over het gebruik van Fring. Ik heb totaal geen inzicht waarvoor mijn persoonlijke gegevens worden gebruikt.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb met de service desk gesproken en ze zagen geen gesprekken buiten mijn bundel om. Terwijl ik wel uitgaande en ingaande gesprekken had via google+fring. Mijn gesprekken via fring+voipstunt zeggen ze dus ook niet.

Kennelijk wordt dit dus puur als data beschouwd en kun je gratis naar het buitenland bellen. (icm google. wanneer je voipstunt+fring gebruikt kost het wel voipstunt-minuten).

Verwijderd

Is er nou nog steeds geen simpele app waarmee je iemand via wifi of 3g kunt bellen die ook over dezelfde app beschikt en tevens internet aan heeft staan op zijn of haar smartphone?

Ik zie door de bomen het bos niet meer! Sipdroid, fring, google talk, skype, etc. etc, ze hebben allemaal wel addertjes onder het gras (denk aan registreren op externe websites, toch nog bepaalde kosten, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
Ik heb het behoorlijk onderzocht allemaal, en een paar keer aangekaart hier in verschillende topics, maar bij gebrek aan interesse (wat me bijzonder verbaasde) toch maar niet verder gedeeld hier.

Ik bel geheel gratis van Android naar Android m.b.v. Sipdroid en een gratis account op www.sipgate.co.uk.

Het instellen is veel simpeler dan ik dacht, er zijn guides 'out there' die het allemaal moeilijker maken dan het is, het kom namelijk hier op neer: Sip-id en wachtwoord van je account op Sipgate invullen in Sipdroid, en dan kun je naar iemand anders bellen door in Sipdroid in te vullen <sip-id nummer>@sipgate.co.uk en dan te bellen.... De belkwaliteit is enorm helder, ook over 3G, vele malen beter dan normaal bellen in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
coendeurloo schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:55:
Ik heb het behoorlijk onderzocht allemaal, en een paar keer aangekaart hier in verschillende topics, maar bij gebrek aan interesse (wat me bijzonder verbaasde) toch maar niet verder gedeeld hier.

Ik bel geheel gratis van Android naar Android m.b.v. Sipdroid en een gratis account op www.sipgate.co.uk.

Het instellen is veel simpeler dan ik dacht, er zijn guides 'out there' die het allemaal moeilijker maken dan het is, het kom namelijk hier op neer: Sip-id en wachtwoord van je account op Sipgate invullen in Sipdroid, en dan kun je naar iemand anders bellen door in Sipdroid in te vullen <sip-id nummer>@sipgate.co.uk en dan te bellen.... De belkwaliteit is enorm helder, ook over 3G, vele malen beter dan normaal bellen in ieder geval!
Is bellen via SIP ook mogelijk op iOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
Ik heb eigenlijk geen idee, dat zou wel handig zijn...kun je gratis van iOS --> Android bellen inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan ook via je GSM bellen met Fring. Het ligt er maar net aan wat je kiest en het ligt ook daaraan of het je belminuten kost. Natuurlijk kun je alleen per gsm bellen naar contacten waarvan je ook een nummer hebt genoteerd staan.

Sip lijkt me ook wel mogelijk, op Windows Mobile is het geen probleem met Fring (alleen de 3g verbinding is soms een probleem, die is nog niet zo betrouwbaar als vaste verbindingen).

[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 20-08-2010 11:29 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal geweldig! _/-\o_ Ik heb net anderhalf uur zitten telefoneren via wifi totdat de accu van mijn hero leegraakte. Gratis inderdaad. Super bedankt joh, eindelijk iets dat gewoon werkt zonder al te veel poespas.

Aanvankelijk had ik wel last van echo, toen maar gewoon mijn oordopjes ingedaan en sound quality op low(no echo) gezet (desondanks super helder geluid!).

Het enige wat er nu is, is een piepklein beetje vertraging in de conversaties, volgens mij valt dat ook wel aardig op te lossen door een ander sound-codec in te stellen, mijne staat nu op HD 64kbit, straks maar even 13 kbit (gsm kwaliteit) proberen.

Op welke codec heb jij 'm staan? Nog bepaalde tips voor betere instellingen? (SCREEN ON onder WIRELESS aanvinken is wel zo handig trouwens :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 17:35

Tim Schuhmacher

abasios

maar TR06, ik heb nu het zelfde als jouw gedaan, dus account bij sipgate.co.uk, gegevens ingevuld bij sipdroid. Groen bolletje, dus account gegevens kloppen. Maar wat kan ik dan? Gewoon bellen naar landlines? of alleen nog maar bellen <sip-id nummer>@sipgate.co.uk ?
Bellen naar landlines zal wel pas kunnen wanneer ik credits heb staan, maar hoe werkt het dan. Als ik in Nederland zit en ik bel ook iemand in Nederland, bel ik dan 'via' Engeland (thuisbasis sipgate.co.uk - en mijn nummer is engels), dus bel ik dan vanuit het buitenland?
En omgekeerd, zonder credits zou iemand mij toch nu al op mijn gekozen nummer moeten kunnen bellen? Belt die dan ook naar Engeland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ga eens naar hun website? Bedoel hoe ingewikkeld is het om op de volgende pagina uit te komen: http://www.sipgate.co.uk/user/tarife.php? En die tekst lijkt me erg simpel: All tariffs are valid world-wide. It doesn't matter where your sipgate telephone is attached to the Internet.
En hier nog een pagina met info: http://www.sipgate.co.uk/...ticle&article=1138&id=219

[ Voor 16% gewijzigd door Tsurany op 21-08-2010 22:06 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 17:35

Tim Schuhmacher

abasios

inderdaad suf van mij ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb juist voor fring gekozen omdat sipdroid zo moeilijk te configureren was. Heb wel eens een manual van sipdroid gelezen en begreep er echt niks van.
Je moet wel een voipstunt of gmail account hebben.

voipstunt om telefoonnummers te bellen.
gmail account om je email contacten te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 11:20
Ik gebruik zelf ook sipdroid.. ik heb thuis een Asterisk PBX draaien, en hier me Nexus One op geconnect, mijn vriendin zit hier met haar G1 ook op verbonden.. Toen heb ik een goedkoop sip trunkje genomen bij budgetphone en deze aangemeld in me Asterisk. Bellen naar me vriendin is dus gratis (want via dezelfde sip centrale) en als ik familie/collega's bel doe ik dit via die budgetphone connectie... Stuk goedkoper dan me normale abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
[...]
......... De belkwaliteit is enorm helder, ook over 3G, vele malen beter dan normaal bellen in ieder geval!
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:01:
[...]

Helemaal geweldig! _/-\o_ Ik heb net anderhalf uur zitten telefoneren via wifi totdat de accu van mijn hero leegraakte. Gratis inderdaad. Super bedankt joh, eindelijk iets dat gewoon werkt zonder al te veel poespas.
......

Op welke codec heb jij 'm staan? Nog bepaalde tips voor betere instellingen? (SCREEN ON onder WIRELESS aanvinken is wel zo handig trouwens :P )
Hmm, Ik heb een account aangemaakt, maar ik krijg rood bolletje met 403 Forbidden
Account username + password aangemaakt, proxy = sipgate.co.uk en verbinding via 3G

Update1:
Probleem was dat ik mn username + password van de site gebruikte. Je moet deze account gegevens invullen in SIP droid. Nu wel een groen bolletje, maar nog niet getest verder. De onderstaande gegevens heb ik ingevuld.
  • [i]Advanced Options[/i]
  • STUN Server (stun.sipgate.co.uk)
  • STUN Port (10000)
Update2:
Iemand die even wil testen door mij via SIP te bellen op mn test-account? 08704904731@sipgate.co.uk
(Als ik SIP Droid afsluit zal ik dit bericht even editen)

Update3:
Ik heb net gebeld met een vaste telefoon naar +448704904731 en dat kwam via 3G goed binnen via SIP Droid op mn telefoon!

Update4:
Het lijkt erop dat telefoontjes niet altijd aankomen in SIP ... misschien is de 3G verbinding te beroerd? Ik zit met Vodafone in Amstelveen, dat zou geen probleem moeten zijn lijkt me.

[ Voor 40% gewijzigd door rickiii op 24-08-2010 17:17 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kwam er net achter dat als je een Voipstunt account hebt je ook een lokaal nummer kunt bellen, gevolgd door het internationale nummer.

Je gebruikt dan weliswaar belminuten, maar geen internationale kosten. Misschien een oplossing voor degenen die geen zin hebben om allerlei software in te stellen
Pagina: 1