sneller netwerk met Netgear 8 Port Switch 10/100/1000Mbit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-12-2023
Ik heb nu een Zyxel P-2602HW-D1A modemrouter met 4 netwerkpoorten. Daar heb ik 3 pc’s en een mediaspeler op aangesloten. Ik wil echter ook een Raidsonic Icy Box IB-NAS6210 aansluiten, maar kom netwerkpoorten te kort. Bovendien wil ik interne netwerk dan op 1 Gbps laten werken. De netwerkkaarten van de pc’s en de Raidsonic Icy Box IB-NAS6210 kunnen die snelheid aan. Dus ik had bedacht dat ik één netwerkpoort van het modem gebruik om contact te krijgen met de Netgear 8 Port Switch 10/100/1000Mbit switch en dat de rest van de apparaten via de switch werkt.
Gaat dit werken? De leverancier van de Netgear 8 Port Switch 10/100/1000Mbit zegt dat tussen de modemrouter en de switch dan ook een 1 Gbps router moet zitten, maar ik betwijfel dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

werkt gewoon inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Gaat wel werken, tussen de modem en switch blijft het 100Mb dit wordt beperkt door de modem.
Tussen de andere apparaten op de switch heb je dan wel I Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Enige waar je eventueel rekening mee moet houden is dat tussen de router en de switch een cross cable moet...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 14:17
je hoeft niet altijd tussen een router en switch een cross kabel te gebruiken.vroeger was dit vaak wel nodig,maar tegenwoordig meestalniet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

1 GBit is auto MDI. Dus cross cable is niet zo erg. Waar je je meer zorgen over moet maken, maar waar de documentatie duidelijkheid over moet geven, is dat de switch een "echte" store en forward switch is en geen cheepie chiepie switch.

Store en forward switches zijn in staat om verkeer van snelle poort 1Gbps naar 100Mbps poort te verwerken doormiddel van buffering. Goedkope switches kunnen dit niet of beperkt. Wat deze switches doen, ze gaan dan gewoon werken als 100Mbps switch alleen ziet je computer dat het een 1Gbps aansluiting is.

Wat ik begrijp is dat de fabrikant zegt dat je een 1Gbps router moet aansluiten, dit kan er op duiden dat deze switch inderdaad intern terug schakeld naar 100Mbps bij een 100Mbps aansluiting.

Netgear GS608
8-Poorts Gigabit switch
Specificaties
  • 8 x 100/1000 Mbps Autosensing poorten
  • Auto-Uplink
  • Full en half duplex
  • 4.000 MAC adressen
  • Store-and-Forward mode
  • 2 jaar garantie
GS108/GS108T/GS108P zijn ook Store en forward.

[ Voor 16% gewijzigd door Wim-Bart op 15-08-2010 05:55 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

store en forward zegt helemaal niks over 100/1000 Store en forward houdt in dat het hele frame in de input buffer wordt opgeslagen voordat het naar de uitgaande poort buffer gaat. Store en forward is juist de minst goede methode van switching omdat je delay er juist van toeneemt. Bij consumenten switches zul je enkel niks anders vinden dan dat.
Pagina: 1