Toon posts:

40/42" LCD tv in de prijsklasse 1300-1800 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb een vraagje voor jullie mede tweakers.

Ik ga de komende maanden een nieuwe tv aanschaffen voor thuis aan de wand. Hier hoort natuurlijk ook een bluray-speler en een op den duur een hd recorder maar dat is van latere zorg.

Dingen die ik bij een tv belangrijk vindt zijn:

- wifi en kunnen surfen/browsen op het web
- Via mn laptop dingen op het scherm afspelen
- Echt goed beeld.
- gebruiksvriendelijkheid (in mindere mate, oefening baart kunst)

Nou heb ik natuurlijk zelf al wat onderzoek gedaan. Ik ben bij een paar winkels langs geweest en ben een boel te weten gekomen.

Nu zat ik zelf te twijfelen tussen de Philips 40PFL8605 en de (iets goedkopere) Panasonic TX-L42V20 http://panasonic.nl/html/...verview/175721/index.html

Waarom de panasonic? Ik heb die tv zien hangen bij de Harense Smid hier in de buurt en ik was zo verrast door de beeldkwaliteit. Die was (op het oog) namelijk vrijwel gelijk aan die van de philips 9605 die daar hing.
Nadeel van panasonic is alleen dat je vrijwel geen internet mogelijkheden hebt, hetgeen ik wel erg belangrijk vindt. Dit schijnt dan weer op te lossen door een mediacenter van sony te kopen die ook internetmogelijkheden heeft, maar dat staat me een beetje tegen.

Dan de philips. Voordelen van de philips zijn natuurlijk 3D-tv (ik hecht daar vrijwel geen waarde aan maar toch leuk dat het er bij zit). Verder is een groot voordeel van philips dat zij vrijwel een monopolie hebben op fatsoenlijk internetgebruik. Ik heb de tv nog niet live gezien maar deze tv lijkt me zo op het oog een goede keus.

Nu de vraag:

Waar moet ik voor gaan? De panasonic? De philips? of kijk ik niet verder dan mijn neus lang is en moet ik toch voor iets anders gaan?

Met vriendelijke groet,

R-J

• klaasvd79
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-12-2025
Hebzelf de LG 42 LE 8500, ontzettend mooie tv, zowel qua beeld als uiterlijk.

Hoe het internet is, weet ik niet, gebruik het niet maar zitten wel opties voor op.

Maar misschien ook een goede optie?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-02 20:01

mr.paaJ

generatie cmd+z

Stel je sowieso niet teveel voor bij 'internet op je tv'... zeker als je een laptop ernaast hebt is dat iets dat je eigenlijk gewoon niet moet willen. Laptop aansluiten, draadloos toetsenbord en muis en je bent vrij om te gaan waar je wil.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

wil je ook gaan gamen op je tv?

of kijk je voornamelijk films en gewoon tv?

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik weet niet of de LCD-versie van Panasonic het ook heeft, maar de G20 en V20 hebben opname-mogelijkheid op een externe HD, zonder losse HD-decoder. (Kan je sowieso ook nog naar kijken, plasma. Met de G20 hou je een hoop geld over).

Voor internet op je TV kan je echt beter kijken naar een losse mediacenter als een AC-Ryan, XStreamer, WD oid, daar kan je vaak veel meer mee en kan je nog eens vervangen zonder je meteen een hele nieuwe tv hoeven aan te schaffen.

PSN: Shiver23

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

-verkeerde topic :P -

[ Voor 94% gewijzigd door JvS op 14-08-2010 13:09 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30
Naar mijn mening moet je dan een plasma hebben. Maar dit is puur een mening. De Panasonic plasma's komen goed uit tests, en ik ben er ook erg blij mee :9

Te vergelijking de Panasonic LCD (37" model ervan) en Plasma reviews:
http://www.avforums.com/r...-HDTV-LED-LCD-Review.html
http://www.avforums.com/r...0-Plasma-HDTV-Review.html

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:06:
wil je ook gaan gamen op je tv?

of kijk je voornamelijk films en gewoon tv?
Voornamelijk films en gewoon tv, maar gamen moet natuurlijk ook mogelijk zijn.
mr.paaJ schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:03:
Stel je sowieso niet teveel voor bij 'internet op je tv'... zeker als je een laptop ernaast hebt is dat iets dat je eigenlijk gewoon niet moet willen. Laptop aansluiten, draadloos toetsenbord en muis en je bent vrij om te gaan waar je wil.
Agree. Maar een youtube filmpje bekijken of even de buienradar checken als ik mijn laptop even niet bij de hand heb vindt ik wel belangrijk. En ik heb het idee dat dit alles (nog) niet goed is uitgewerkt bij panasonic...
apokalypse schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:15:
[...]

Naar mijn mening moet je dan een plasma hebben. Maar dit is puur een mening. De Panasonic plasma's komen goed uit tests, en ik ben er ook erg blij mee :9

Te vergelijking de Panasonic LCD (37" model ervan) en Plasma reviews:
http://www.avforums.com/r...-HDTV-LED-LCD-Review.html
http://www.avforums.com/r...0-Plasma-HDTV-Review.html
Ja dat zeggen er wel. Op de 9705 van Philips na dan, die nog moet komen. Die is helaas boven mijn budget :( . 37" is wel echt een stukkie te klein voor mij. 40" is mooi, 42" perfect, maar ik zal er even naar kijken.
Shiver23 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:07:
Ik weet niet of de LCD-versie van Panasonic het ook heeft, maar de G20 en V20 hebben opname-mogelijkheid op een externe HD, zonder losse HD-decoder. (Kan je sowieso ook nog naar kijken, plasma. Met de G20 hou je een hoop geld over).

Voor internet op je TV kan je echt beter kijken naar een losse mediacenter als een AC-Ryan, XStreamer, WD oid, daar kan je vaak veel meer mee en kan je nog eens vervangen zonder je meteen een hele nieuwe tv hoeven aan te schaffen.
Opnamemogelijkheid direct op HDD is inderdaad handig, enig nadeel is alleen dat je een aparte hardeschijf moet gebruiken alleen voor opnames omdat je tv het anders niet meer kan aflezen en alles door elkaar gaat staan (dan snapt ie het niet meer).

Op die mediacenters ga ik me oriënteren!
Pagina: 1