Geen geluid wanneer ik Samsung tv aansluit op versterker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 370922

Topicstarter
Ik heb mijn Samsung LE26c450 televisie aangesloten op mijn NAD C315BEE versterker om zo het geluid van mijn televisie te versterken. Hiervoor heb ik een HQ tulp kabeltje gebruikt die ik van mijn audio-out (wit/rood tulp) aansluit op de tuner-in (wit-rood tulp) op de versterker.
Geen geluid. Ook al aux + video geprobeerd.

Het lijkt me dat ik alles goed heb gedaan, maar ik krijg 0 geluid door de boxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Weet je zeker dat die kabel in orde is? Misschien dat je op je TV nog iets in moet stellen om daar geluid door te krijgen? Kan het zijn dat je het geluid van je TV afzet zodat je het alleen over de versterker hoort (dat werkt dus niet)?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kabel is nieuw, wanneer ik tv op mute, zacht of met geluid zet krijg ik nog altijd niets door de boxen. Het menu van de televisie doorlopen maar hier krijg ik weinig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Je moet je TV dus juist niet zachtjes of op mute zetten, want dan komt er geen geluid uit. ;)

Als je iets anders op die ingang van je versterker aansluit, komt er dan wel geluid uit? Dan kan je uitsluiten of het aan je TV of juist aan je versterker ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gegevens van de Samsung website:

Audio Out L-R (Mini Jack) Nee

Betekent dit nu dat ik het geluid van de televisie niet kan versterken met een tulp?

Digital Audio Out (Optical) 1
Maar ik heb geen optical-in op mijn versterker!

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 370922 op 14-08-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De iMac en cdspeler zijn erop aangesloten, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Kan het zijn dat je de tulp-pluggetjes in het gedeelte van de component-kabel hebt gestoken?

Je kan ook proberen om het geluid van de SCART af te tappen (is wel wat knutselen).

[ Voor 32% gewijzigd door pven op 14-08-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je hebt audio-in (component) en daar zitten ze niet in. Ik heb ze bij audio-out erin gedaan (waar ook een gele zit voor video).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
nvm...

[ Voor 97% gewijzigd door Póg mo Thóin op 14-08-2010 11:55 ]

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowan073
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-06 19:08
nee.. bij de samsung lcd tv's moet je het instellen in het menu..
moest ik ook doen.. dus naar het menu gaan en daar ergens staat bij dat je het geluid kan laten lopen via de uitgang of via de speakers..

net zoals bij windows geluidsbeheer.. zo'n idee..
kijk maar eens.

Menu en dan bij geluid das de 2e geloof ik en dan staat ergens in de lijst luidspreker selecteren.
deze staat standaart op tv luidspreker. deze moet je op ext luidspreker zetten..

[ Voor 25% gewijzigd door jowan073 op 14-08-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jowan073 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:58:
nee.. bij de samsung lcd tv's moet je het instellen in het menu..
moest ik ook doen.. dus naar het menu gaan en daar ergens staat bij dat je het geluid kan laten lopen via de uitgang of via de speakers..

net zoals bij windows geluidsbeheer.. zo'n idee..
kijk maar eens.

Menu en dan bij geluid das de 2e geloof ik en dan staat ergens in de lijst luidspreker selecteren.
deze staat standaart op tv luidspreker. deze moet je op ext luidspreker zetten..
Ook dit werkt niet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

Anoniem: 370922 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:58:
Je hebt audio-in (component) en daar zitten ze niet in. Ik heb ze bij audio-out erin gedaan (waar ook een gele zit voor video).
deze zijn vermoedelijk enkel de video ingangen, geel: video signaal in, rood/wit: audio in zoals voor camera, viderecorder, dvd speler.
Als je een ongebruikte scart hebt heb je hier waarschijnlijk audio out? lukt enkel indien je een omschakelbare scart in/out verloopstekker hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Wat zegt de gebruiksaanwijzing hier eigenlijk over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 315629 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:53:
[...]

deze zijn vermoedelijk enkel de video ingangen, geel: video signaal in, rood/wit: audio in zoals voor camera, viderecorder, dvd speler.
Als je een ongebruikte scart hebt heb je hier waarschijnlijk audio out? lukt enkel indien je een omschakelbare scart in/out verloopstekker hebt?
Ik heb voor mijn PS3 een scart met daarin geelroodwit stekkertjes. Er zit geen schakel op. Werkt dit of wat moet ik nu aanschaffen? Het zou goed kunnen dat de audio daar eruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat werkt niet.

Met alle respect, maar dit is toch heel simpel:

Of je hebt het verkeerd aangesloten (lijkt me dat dat in de handleiding staat)
Of je hebt een instelling verkeerd staan (maar je bent er 100% zeker van dat dat niet zo is)
Of je versterker staat niet goed ingesteld
Of je versterker is stuk (maar doet het met andere bronnen wel)
Of je kabeltje is stuk (probeer een andere)
Of je TV is stuk.

Ik vermoed dat je het verkeerd hebt aangesloten of een instelling in je TV over het hoofd ziet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TV is nieuw, kabel ook. Heb al een andere kabel geprobeerd, no luck.
Versterker doet het gewoon. Het is ook heel simpel, maar het werkt gewoon niet. Het zit hem in de tv of de aansluiting, niet in de versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Anoniem: 93986 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:55:
Wat zegt de gebruiksaanwijzing hier eigenlijk over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helemaal niets (waar ik iets aan heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

Anoniem: 370922 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:02:
[...]Ik heb voor mijn PS3 een scart met daarin geelroodwit stekkertjes. Er zit geen schakel op. Werkt dit of wat moet ik nu aanschaffen? Het zou goed kunnen dat de audio daar eruit gaat.
probeer scart stekker op samsung en luisteren op versterker: geen geluid dan is deze vermoedelijk enkel output. Verbind nu de PS3 audio out op deze scart: geluid horen op TV via deze scart poort.
dan heb je toch die omschakelbare scart nodig of een scart/RCA out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 370922 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:42:
Gegevens van de Samsung website:

Audio Out L-R (Mini Jack) Nee

Betekent dit nu dat ik het geluid van de televisie niet kan versterken met een tulp?

Digital Audio Out (Optical) 1
Maar ik heb geen optical-in op mijn versterker!
Dus dan gaat het niet werken met een simpele kabel:
Je tv heeft inderdaad alleen S/PDIF (optisch) out en je receiver heeft geen ingang voor een dergelijke kabel. Dus werken met RCA heeft geen zin. Waar je de kabel nu in hebt zitten is wellicht gewoon een ingang. Een DAC kopen zou de enige oplossing zijn om die uitgang te gebruiken.

Andere mogelijkheid is om een verloop van 3,5mm jack naar w x RCA te kopen en die in de hoofdtelefoonuitgang van de tv te stoppen.

Maar één van die twee opties moet je hebben, het andere is gewoon niet mogelijk. Denk dat je de RCA-kabel nu in een input van je scherm aan het stoppen bent en niet in een output zoals het hoort.

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 14-08-2010 16:11 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 12:37

job

Anoniem: 370922 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:58:
Dan kijk je echt niet goed.. er staat duidelijk av in bij.
av in = audio video in. Een ingang dus, geen uitgang.
Anoniem: 370922 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:27:
Helemaal niets (waar ik iets aan heb).
Bullshit: Pagina 8.

Jouw tv heeft 2 audio uitgangen
- een koptelefoonuitgang (prima via een verloopstekker op je nad aan te sluiten)
- een optische uitgang.

2e heb je niets aan (je nad heeft geen optisch) blijft over een jack naar tulp stekker halen.
Ja dat werkt, ideaal is het niet waarschijnlijk moet je het volume van tv en/of nad aardig opendraaien.

[ Voor 83% gewijzigd door job op 14-08-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Maak eens een foto van hoe je het nu aangesloten hebt. Er staan hier al wat suggesties, maar zolang niemand weet hoe je het nu precies hebt aangesloten (met foto's dus), kunnen we je ook moeilijk helpen :)

Je quote (denk ik) de specs van Samsung, waaruit blijkt dat er geen stereo tulp audio-out op zit. Waar heb je hem dan op aangesloten??

[ Voor 25% gewijzigd door Grrrrrene op 14-08-2010 14:59 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1