snelheid fors omhoog na aansluiten 2-de Pc, Draad, ADSL

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik een tweede PC heb aangesloten op mijn ADSL modem is de "snelheid" van de eerste PC fors verbeterd.

PC1 Vista Quadcore, korte cat5 netwerk kabel, ge-aard stopcontact.

PC2 XP-pro Single core, korte cat5 netwerk kabel, niet ge-aard stopcontact.

ADSL Modem: Zyxel 2602 (heeft draadloos maar dat staat uit)

ISP: telfort 20mb (doet 1,5mB ps ook zonder tweede pc, waarmee de down snelheid beter dan gemiddeld is)

De maximale snelheid word op pc 1 ook wel bereikt zonder de tweede pc, maar er zit sterke vertraging in het aanmaken van de verbindingen. Games lopen niet lekker, alhoewel de ping zogenaamd goed is. Een pagina openen in FF hapert altijd net even, alsof hij het twee keer neer zet.

Wanneer de tweede pc is aangesloten neemt het aantal verbindingen fors toe van 600 naar 998 en loopt de hele pc eigenlijk veel lekkerder. Pagina's openen strak en snel, games lopen lekkerder.

Ik kan hier geen verklaring meer voor bedenken of vinden.....

Alle hulp is welkom,

Bij voorbaat dank......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Vreemd. Maakt het ook niet uit welke van de twee computers aan staat?

Als dat zo is kan je het maar naar 1 ding herleiden en dat is die modem/router. Misschien een andere ff proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus het gekke,

Wanneer PC2 uitstaat reageert PC1 langzaam.

Echter, wanneer PC2 wel aanstaat (en dus in het netwerk meedraait) reageert PC1 dus veel sneller.

Volgens mij ligt het niet aan het modem of de provider aangezien beiden zijn gewisseld vanwege andere redenen.

Dit gaat echt mijn pet te boven.......

N.B. Ik heb mijn pc hoek laten aarden door een elektricien. Echter pc 2 staat tijdelijk aangesloten via een niet geaard stopcontact. Meestal werkt dat niet lekker omdat er dan een potentiaal verschil gaat lopen tussen niet ge-aard en wel ge-aard. Nu lijkt dat juist alle verbindingen te verbeteren.......???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:26
Netwerkverbindingen zijn galvanisch gescheiden m.u.v. de afscherming dus bij onafgeschermde kabel hoef je je weinig zorgen te maken over aarlussen en/of overspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maier
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:45
Wat denk ik belangrijk is, en wat ebia probeerde te vragen, is pc2 ook langzaam wanneer pc1 uitstaat.
Of treedt dit verschijnsel enkel bij pc1 op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ach So,

Nee, PC2 is ook snel wanneer PC1 uit staat.

Het verschijnsel van versnelling bij een tweede actieve pc werkt dus maar 1 kant op......( 2 actief => 1 sneller)

Actief PC1 => langzaam
Actief PC2 => snel
Actief PC1 en PC2 => beide snel.

Het ADSL modem heeft 4 netwerk aansluitingen die alle 4 ook bedraad zijn ook al zit er op 2 van deze aansluitingen zelden een pc of notebook....
Er steken dus 4 netwerk kabels uit het modem, waarvan er meestal maar 1 in gebruik is, een tweede is wel aangesloten op een PC maar is zelden in gebruik en nog minder tegelijkertijd met 1, terwijl 3 en 4 als losse kabels naar andere kamers gaan.

PC1 werkt op een Vertex1 SSD en PC2 op een 7200rpm Samsung, mag niet uitmaken maar toch.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06 08:37

mookie

Heerlijk Helder

heb je toevallig een keer vanaf pc1 op de HDD van pc2 gezeten?
Kan zijn dat hij dat ergens herinnert en telkens contact probeert te maken.
Op dat contact maken zit een time-out.
Als PC2 dan uitstaat en op PC1 open je bijvoorbeeld de explorer dan hangt die in het begin even, en daarna gaat hij verder...

Vista ken ik niet maar onder XP kun je in de verkenner naar "my network places" gaan en als je die uitvouwt zie je verbindingen die ooit gemaakt zijn, bijvoorbeeld "c$ on 192.168.1.2" of "movies on pc2"
Die verwijderen, misschien dat dat helpt.

mookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beide PC's zijn nooit gebruikt om te netwerken van of naar elkaar of andere computers.

De enige netwerk functionaliteit die ik gebruik is de internet verbinding van en naar de (modem) router.

Xplorer lite en Q-dir werken mede door de SSD lekker snel. Ze haperen en hangen dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:33

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Als je naar de eigenschappen van je lan-verbinding gaat, zie je de snelheid/bandbreedte staan. Dit zal 100Mbps of 1000Mbps/1Gbps zijn, vermoed ik. Kan je eens in alledrie de stadia (pc1 aan, pc2 aan, pc1 en pc2 aan) kijken welke snelheid aangegeven wordt?

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist even gekeken naar de snelheid van beide pc's:

PC1 aan 100,0 mbps (2 uit)
PC2 aan 100,0 mbps (1 uit)
PC1 en 2 aan 100,0 mbps op PC1 en 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
heb je de kabels die van je modem naar je pc's gaan al eens omgewisseld?

Thanks Mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De kabels heb ik niet omgewisseld. Dat lijkt ook niet nodig omdat PC1 zelfs met een eventueel minder functionerende kabel het wel goed doet wanneer PC2 meedraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 09:57:
Wanneer de tweede pc is aangesloten neemt het aantal verbindingen fors toe van 600 naar 998
hier is je antwoord al. die router is gewoon een beetje flip en reserveert 1200 connecties ipv 600 als er een 2e pc online komt, en alles wat niet voor pc 2 gebruikt word, blijft over voor pc1, die dan een stuk beter reageert. ik zou zeggen, ga eens vissen in de maximum connecties per seconde setting van je router.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er inmiddels gedeeltelijk achter.

Wanneer mijn muis in beweging was had ik geen problemen. Wanneer mijn muis stilstond stopte ook alle verbindingen. Vreemd fenomeen om te zien, maar goed dat was een teken dat er een verband was met de muis.

Inmiddels de muis ipv op de ps2 aansluiting op usb aangesloten en de meeste troubles zijn over.

Iedereen uiteraard bedankt voor het meedenken en de suggesties.

Nog steeds heb ik af en toe last van traag ladende pagina's maar dat kan vele oorzaken hebben.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 18:24:
Inmiddels de muis ipv op de ps2 aansluiting op usb aangesloten en de meeste troubles zijn over.
Ah. Je muis en keyboard zitten op dezelfde interrupt als je netwerk-kaart.

De oplossing is meestal eenvoudig, verplaats je netwerk-kaart naar een ander PCI-slot. Interrupt-sharing werkt normaal gesproken inmiddels al jaren goed, maar als je twee devices (muis en netwerk) hebt die in hoog tempo interrupts afvuren gaat het nog wel eens mis.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Pagina: 1