Sinds ik een tweede PC heb aangesloten op mijn ADSL modem is de "snelheid" van de eerste PC fors verbeterd.
PC1 Vista Quadcore, korte cat5 netwerk kabel, ge-aard stopcontact.
PC2 XP-pro Single core, korte cat5 netwerk kabel, niet ge-aard stopcontact.
ADSL Modem: Zyxel 2602 (heeft draadloos maar dat staat uit)
ISP: telfort 20mb (doet 1,5mB ps ook zonder tweede pc, waarmee de down snelheid beter dan gemiddeld is)
De maximale snelheid word op pc 1 ook wel bereikt zonder de tweede pc, maar er zit sterke vertraging in het aanmaken van de verbindingen. Games lopen niet lekker, alhoewel de ping zogenaamd goed is. Een pagina openen in FF hapert altijd net even, alsof hij het twee keer neer zet.
Wanneer de tweede pc is aangesloten neemt het aantal verbindingen fors toe van 600 naar 998 en loopt de hele pc eigenlijk veel lekkerder. Pagina's openen strak en snel, games lopen lekkerder.
Ik kan hier geen verklaring meer voor bedenken of vinden.....
Alle hulp is welkom,
Bij voorbaat dank......
PC1 Vista Quadcore, korte cat5 netwerk kabel, ge-aard stopcontact.
PC2 XP-pro Single core, korte cat5 netwerk kabel, niet ge-aard stopcontact.
ADSL Modem: Zyxel 2602 (heeft draadloos maar dat staat uit)
ISP: telfort 20mb (doet 1,5mB ps ook zonder tweede pc, waarmee de down snelheid beter dan gemiddeld is)
De maximale snelheid word op pc 1 ook wel bereikt zonder de tweede pc, maar er zit sterke vertraging in het aanmaken van de verbindingen. Games lopen niet lekker, alhoewel de ping zogenaamd goed is. Een pagina openen in FF hapert altijd net even, alsof hij het twee keer neer zet.
Wanneer de tweede pc is aangesloten neemt het aantal verbindingen fors toe van 600 naar 998 en loopt de hele pc eigenlijk veel lekkerder. Pagina's openen strak en snel, games lopen lekkerder.
Ik kan hier geen verklaring meer voor bedenken of vinden.....
Alle hulp is welkom,
Bij voorbaat dank......