Toon posts:

aansluiten ip-tv glasvezel onsnet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moeder is woonachtig in Nuenen en heeft haar internet, telefoon en televisie abonnementen via het glasvezelnetwerk. Recent is ze overgestapt op HD televisie via IP-TV en heeft hiervoor een amino 130M gekregen die zij met een cat5e kabel zou moeten aansluiten direct op de 2e ethernet aansluiting van glasvezelkastje (ho noem je dat ding eigenlijk?). Op de 1e ethernetaansluiting is haar modem aangesluiten, waarop haar telefoon en wireless router zijn aangesloten.

Nu is het leggen van die kabel best een lastig probleem omdat die niet afdoende kan worden weggewerkt tussen haar meterkast en plaats van de TV. De glasvezelprovider heeft daarvoor de oplossing om het signaal via het lichtnet te transporteren.

Nu vraag ik mij af of het mogelijk zou zijn om de amino 130m op haar router (WRT610N) aan te sluiten met behulp van een bridge (WET610N) en daarvoor exclusief de 5 Ghz band te gebruiken... Of moet de amino direct in dat glasvezelkastje worden geplugd?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-02 10:57

RammY

Dát!

Wireless gaat je niet lukken.
Het betreft een multicast signaal dus slibt alles dicht bij wireless.
Je zult het dus echt via een kabeltje moeten doen en mogelijk rechtstreeks met de poweradapters.. maar dat zul je moeten testen of dat werkt kwa snelheid.

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
RammY schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 09:53:
Wireless gaat je niet lukken.
Het betreft een multicast signaal dus slibt alles dicht bij wireless.
Jammer, multicast streams over een N wireless netwerk zou volgens linksys moeten lukken, maar ga de gok niet zomaar wagen...