Marktplaats.nl API

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stown
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 09:26
Beste mensen,

Ik zoek de mogelijkheid om voor marktplaats.nl door middel van een API automatisch advertenties te kunnen plaatsen. Door middel van google ben ik erachter gekomen dat dit eerder mogelijk was via een of andere website www.marktplaats-api.nl maar die is nu offline, en uit een ander artikel van Tweakers heb ik gelezen dat ze er de knip op gezet hebben..

Weet iemand een andere website, of manier waardoor dit toch mogelijk is behalve via php->cURL?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294759

Je kan het met Perl en de Perl module LWP heel makkelijk een een interface bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom is cURL geen optie? MP biedt zelf geen opties hiervoor dus je zal al snel zelf moeten gaan knutselen. Heb je trouwens überhaupt eerst uitgezocht of Marktplaats dit wel toestaat?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:14

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Neem contact op met marktplaats. Zij weten precies hoe en wat ;). Als ze geen API meer hebben dan houdt het over het algemeen op. Check dan ook eerst de algemene voorwaarden wat je geautomatiseerd bij ze mag doen en neem direct contact met ze op hoe je dat dan zou moeten doen, of ga eerst zelf eens wat zaken proberen.

edit:
* Creepy mept NMe

[ Voor 5% gewijzigd door Creepy op 14-08-2010 11:51 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-06 12:06

Glabbeek

Dat dus.

Op de site van Marktplaats vind ik de volgende informatie:
Goedgeplaatst.nl is hèt hulpmiddel om meerdere advertenties snel en eenvoudig aan te bieden op Marktplaats.nl. Goedgeplaatst.nl is speciaal gericht op professionele verkopers. U kunt via Goedgeplaatst.nl advertenties maken, plaatsen en beheren. U hoeft hiervoor geen speciale software te installeren omdat deze dienst via het internet altijd en overal beschikbaar is.
Dat is dus geen API, maar een commerciele service. Het ziet er niet uit dat ze ook een gratis API hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Glabbeek op 17-08-2010 15:38 ]

En zo is het maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 19:47
MP heeft een API echter niet beschikbaar voor het open publiek. Je moet echt 'partner' worden wil je daar gebruik van mogen maken (Zoals autodealers.nl)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-05 08:17
Glabbeek schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:37:
Op de site van Marktplaats vind ik de volgende informatie:

[...]

Dat is dus geen API, maar een commerciele service. Het ziet er niet uit dat ze ook een gratis API hebben.
Het kost eigenlijk nauwelijks iets, als ik het goed begrepen heb kost het plaatsen van een advertentie via Goedgeplaatst in een gratis Markplaats rubriek slechts €0,30. En voor de betaalde rubrieken hanteren ze de standaard prijs, correct me if I'm wrong :)

Geen idee of er ook een soort van API beschikbaar is bij Goedgeplaatst :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kale Kiwi op 17-08-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Dit is wel mogelijk, ken bijvoorbeeld een bedrijf wat dit doet voor huurwoningen.
Echter maak je geen illusies, dit zal voor Marktplaats alleen interessant zijn als je duizenden advertenties per week wilt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 17:26
Ik kan mij herinneren dat Marktplaats deze automatische-plaatsers zo veel mogelijk probeert buiten te sluiten. Ik dacht dat dit in verband is met oplichters, die zo snel veel advertenties kunnen plaatsen en zo de bonafide advertenties naar achter kunnen schuiven.

• raptorix
Heeft er iemand trouwens ervaring met goedgeplaatst.nl ik heb binnenkort een project waar we hun dienst willen gebruiken, echter de documentatie meld dat de API nog beta is.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ze hebben vast wel een developer-accountje of iets waar je eea. kunt testen. Bel ze eens op gewoon :)

• raptorix
Cartman! schreef op donderdag 23 september 2010 @ 08:50:
Ze hebben vast wel een developer-accountje of iets waar je eea. kunt testen. Bel ze eens op gewoon :)
Uiteraard, maar het ging mij erom of iemand misschien iets kon zeggen over dit bedrijf, in hoeverre ze bijvoorbeeld werken, dan wel georganiseerd zijn.
Pagina: 1