Toon posts:

Divx naar DVD omzetten (video cd)

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb ergens gelezen dat je divx kan omzetten naar videocd en als je die gebrandt hebt kan afspelen op je standalone dvdspeler (mits deze videocd kan afspelen).
Ik heb toen avi2svd gedownload en als ik wil omzetten geeft hij aan dat hij het geluid niet kan omzetten.... welk programma kan ik hier het beste voor gebruiken en hoe moet ik te werk gaan!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:41
Je moet in ieder geval eerst met een videobewerkingsprogramma het bestand omzetten van divX naar een meer gangbaar (niet gedecodeerd) AVI formaat, daarna kun je inderdaad met nero een VideoCD of een Super Video CD maken, die dan inderdaad op je DVD-speler kan worden afgespeeld.

Verwijderd

Topicstarter
welk videprogramma adviseer je en waar kan ik die vinden?

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-02 16:42
Met VirtualDub kun je de bestanden wel omzetten. Gewoon ff zoeken op google.com en dan kom je 'm wel tegen

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
www.vcdhelper.com

vind je alles

Ja ja ja Nee !!

Verwijderd

Topicstarter
klopt het dat het dan 30 uur duurt voor een 2 uur film??

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:41
Dat lijkt me errug lang maar niet onmogelijk... hangt er vanaf wat voor systeem je hebt. Ik weet niet of je enig idee hebt hoe lang omzetten van DVD naar DivX duurt, maar dit zal daar toch ook wel aardig in de buurt van komen :(

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 13:08

Steffie

Opaque

je wilt dus van divx naar vcd... dat kan direct zonder tussenstappen met tmpegenc

heb het een keer gedaan en duurde ongeveer 36 uur voor 95 minuten film op mijn celly 400@450 :(

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Verwijderd

maar blijft er dan nog wat over van de kwaliteit?

krijg je volgens mij zo'n idee als jpg als jpg als jpg saven etc etc

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 13:08

Steffie

Opaque

kwaliteit is ongeveer netzoals de telesyncs.. en de bitrate is gewoon de standaard 1150kbit/sec voor vcd, max 2600kbit/sec voor svcd en maximaal 9600kbit/sec voor x(s)vcd (maar dat laatste wil je niet ;))

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-03 12:38
Ik heb het wel een keer gedaan met een divx bestand, daar een mpeg van gemaakt en met Easy CdCr. een Vcd van gemaakt.

De kwaliteit is niet zo goed, omdat het toch een soort mpeg is, dan niet echt geschikt voor grotere res.

Verder is het wel geinig, meer niet.
Pagina: 1