Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Modem dichtgetimmerd, andere provider?

Pagina: 1
Acties:

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 13:20
Ik ben al een tijdje klant bij Online, en eigenlijk al sinds ik daar lid ben ontevreden omdat de Livebox zo onbetrouwbaar was als het maar kon. Twee weken geleden heb ik ze hierover eens gebeld, eigenlijk met het idee om op te zeggen, maar heb me laten overtuigen dat er een nieuw modem is wat vele malen beter is dat ik zo toegestuurd kon krijgen. Prima, toch nog maar eens proberen.

Het nieuwe modem (Thompson TG712) is er inmiddels, en het is alleen maar erger geworden. Ja, het ding werkt, maar hij is compleet dichtgetimmerd. Ik kan vrijwel *geen* settings veranderen, kan het ding niet in bridge modus zetten, en eigenlijk kan ik alleen de wireless settings veranderen. Zelfs de DHCP server kan ik niet uitzetten, en PCs met een statisch IP weigert ie gewoon lekker.

Wat moet ik hiermee? Ik ga morgen Online bellen, en ze kortweg vertellen dat ik mijn eigen netwerk wil kunnen regelen, en als dat niet mogelijk is ik op wil zeggen. Ik vermoed dat het op dit laatste optie gaat vallen, en dat ik op zoek moet naar een andere provider.

Het probleem is nu dat ik van KPN al gelezen had dat die ook van die dichtgetimmerde modems hebben, maar van andere providers niets weet. Het lijkt me ook niet dat ze dat zo adverteren op hun website.

Is de enige manier om je eigen netwerk in te kunnen delen een eigen modem kopen?
Of zijn er nog wel providers waar je normale modems geleverd krijgt ?

(Waarom dit topic? Hart luchten over Online, en hopend op tips mbt ADSL switchen en providers die wel normaal met hun klanten omgaan)

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:05

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het werkt toch echt bijna overal zo tegenwoordig. Ik kom net van Tele2 af, waar ik al bijzonder weinig over het modem te vertellen had en ben over naar Ziggo, waar ik het modem niet eens in kan zonder trucje. :P

Mijn eigen netwerk regel ik dan ook gewoon via mijn Netgear WNDR3700.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Edmin schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 01:38:
naar Ziggo, waar ik het modem niet eens in kan zonder trucje. :P
Is bij Ziggo het modem tegenwoordig ook een router? De meeste kabelaars geven toch gewoon een modem zonder router welke transparant werkt?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:05

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Idd, het is gewoon een kabelmodem waar je wel een eigen router aan moet hangen als je iets meer wil dan één enkele ethernetpoort.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Bij Online kan je elke modem/router inzetten die je zelf wilt.
Koop zelf er een!

Het enige minpunt is dat je niet kan bellen via Online met je eigen apparatuur.
Maar dat is geen probleem. Gewoon een eigen VOIP provider pakken en alles zelf regelen.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:11

Bolletje

Moderator Harde Waren
Edmin schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 01:47:
Idd, het is gewoon een kabelmodem waar je wel een eigen router aan moet hangen als je iets meer wil dan één enkele ethernetpoort.
Bij Ziggo kon je eerst heel makkelijk in die Motorola. Vond ik altijd wel fijn. Nu met die Ubee kom je er echt niet in nee, ;(
Is de enige manier om je eigen netwerk in te kunnen delen een eigen modem kopen?
Of zijn er nog wel providers waar je normale modems geleverd krijgt ?
Nee, daar haal je een router voor.

Ik zit nu bij Ziggo en daar heb je vaak een Ubee Modem. Deze heeft ook maar één netwerk-aansluiting. Je sluit daar dus een router op aan. De mogelijkheden zijn dus beperkt door de gekozen router. Nu kan je erg veel verschillende soorten routers kopen voor uiteenlopende prijzen.

Met routers van vier tientjes kan je al de dingen mee doen die jij wilt (DHPC uitschakelen, bridgen etc).

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-11 18:01

MsG

Forumzwerver

Ziggo is niet te vergelijken, daar heb je een losse kabelmodem, welke doorgaat naar de router. Je wilt daar ook niet teveel in kunnen stellen. Bij Tele2 en andere ADSL-aanbieders koop je een totaaloplossing wat ook meteen je router is. Een vriend van me heeft ook Tele2 met zo'n walgelijk apparaat. UPNP e.d. kan je niet instellen of aanzetten en je hebt zeer weinig mogelijkheden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1