Glasvezel via powerplug en ethernet via powerplug?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Ik heb thuis glasvezel van Tweak en dat komt via een KPN experia box naar binnen. Poort 2 van de Experia box is gereserveerd voor TV, de andere poorten voor ethernet.

Omdat in mijn huis het trekken van kabels niet makkelijk is, heb ik besloten middels een Devolo dLan AV 200 powerplug / powerline de digitale decoder aan te sluiten op de experia box. Dit werkt naar behoren. Deze powerplugs zijn echter op het netwerk niet te zien, de Devolo informer kan ze niet vinden, waarschijnlijk is het verkeer van port 2 van de Experia afgeschermd.

Ik heb naast de TV ook een Popcorn A-110 en een QNAP TS219 nas. Ik zou graag willen streamen van de QNAP naar de Popcorn naar TV. Omdat de popcorn net zo lastig te bekalen is als de tv, zou ik de popcorn het liefste ook via een powerplug in mijn netwerk hangen. Nu heb ik bij de KPN een draadloze verbingdingsset gekocht (wat volgens mij gewoon Devolo dLan AV 200 zijn, alleen veel goedkoper >:) ) .

Deze set heb ik in mijn netwerk gehangen met een password, zodat ze afwijkend zijn van de powerplugs die ik voor TV gebruik.

Mijn popcorn werkt in deze opstelling perfect, maar de tv laat nu wel wat steken vallen, met name bij het HD tv gedeelte blijft het beeld en geluid regelmatig hangen. Verder is de overdracht tussen popcorn en QNAP niet echt snel, ik haal een maximale snelheid van 1.67 MB/Second. Kunnen jullie mij wat tips geven dit goed aan het werk te krijgen (dus streamen van QNAP naar popcorn en tv en het goed ontvangen van TV mbv ethernet via stroomnet)? Een weet ik er zelf :P (bekabelen) maar dat is helaas geen optie

Alvast bedankt

André

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 13:43
De powerplugs werken als een bridge, oftewel, de Experia Box zal gewoon denken dat het een doodgewone UTP kabel is die met de digitale decoder is verbonden.

En... verder kan ik je niet helpen. Misschien omdat er te veel bandbreedte gebruikt word door de NAS en Popcorn? Als al deze apparaten via 1 Devolo adapter met je Experia Box verbonden zijn, zou dit best eens kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 20:49
Nee, ook al gebruik je 4 Devolo's en dus 2 netwerken hou je volgens mij nog steeds dezelfde bandbreedte.
Neem aan dat wanneer je de popcorn devolo eruit trekt HD TV wel weer soepel loopt ?
Enige wat je verder nog zou kunnen proberen is het 2de netwerk via een andere stroomgroep...

Port2 is geen netwerk/internet dus het is normaal volgens mij dat je ze niet kan zien.
Over de snelheid, die zou inderdaad wel iets hoger kunnen, ze zitten wel direct in het stopcontact hoop ik ?

[ Voor 12% gewijzigd door Jim423 op 14-08-2010 23:55 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
Als ik de "ethernet" devolo's er uit haalt verandert er in eerste instantie niets, tv beeld blijft op zwart, ik moet echt de experia box resetten, stekkers eruit halen etc. om de boel weer aan de gang te krijgen.

De stekkers zitten inderdaad allemaal rechtstreeks op het stroomnet (in een 2-contactdoos, waarbij de 2e niet gevuld is). Ik heb alleen de "ethernet" devolo niet rechtstreeks op de router (die devolo's zijn vrij groot en er gaat er maar 1 in een stopcontact) maar op een switch gezet, wat volgens mij niet zou moeten uitmaken.

Ik hoopte dat dit zou werken, omdat de popcorn en de tv ontvanger nooit samen aanstaan, maar het lijkt er op dat dit niet echt werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 20:49
Wanneer gaat het nou precies mis ?
Je HD TV doet het goed, dan doe je de ethernet devolo's erin en dan direct valt het beeld op zwart ?
Of pas als je iets gaat streamen? Als het direct op zwart valt lijkt het wel alsof ze een conflict hebben.
Als je TV pas gaat haken als je gaat streamen is het gewoon een bandbreedte probleem.
Probeer op de HDTV devolo's ook is een password te zetten ipv geen beveiliging. Misschien lost dat wat op.

[ Voor 14% gewijzigd door Jim423 op 15-08-2010 22:12 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
Het gaat pas mis als ik gestreamed heb, zowel HD TV als popcorn staan op dezelfde tv, dus ik kan maar naar 1 van de 2 kijken :). Dus na het streamen als de popcorn uit staat, zelfs als ik dan de devolos van de popcorn eruit haal, kont de tv op zwart.

Het lastige is dat de HDTV devolo's niet zichtbaar zijn in het netwerk en ik weet niet of die devolos een wachtwaaord vasthouden als je de stroom eruit haal....
Pagina: 1