Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik wil volgende week een Asus M4N98TD EVO i.c.m een amd x6 1055 aanschaffen.(vanwegen sli)
nu wordt deze cpu pas ondersteunt vanaf bios 704. en deze zal niet standaard op het bord staan.

nu vraag ik me af, weet iemand of het dan helemaal niet werkt(opstarten) of zal die het wel doen zodat ik nog een flash kan uitvoeren?

ik kan hier geen informatie over vinden, het het zou me erg helpen als iemand mij dit kan vertellen.
zodat ik ook weet waar ik aan toe ben, niet dat het daarlijk helemaal niet werkt.

vg
jazzwest

Verwijderd

In het meest positieve geval zal de cpu aangeduid worden als Unknown cpu, maar kan je wel flashen, in het ergste geval, werkt het niet. Wat je zou kunnen doen, is vragen of de leverancier hem voor jou wil flashen naar de nieuwste bios, dan weet je zeker dat het gaat werken. Willen ze dat niet doen, dan zal je via via een cpu moeten lenen om de bios te flashen. Maar ik denk dat de leverancier het wel wil doen voor je, eventueel tegen een kleine vergoeding.

• Jingietjai
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-06-2025
als je tijdens het aanschaffen van de moederbord aangeeft dat je een 1055 CPU gaat gebruiken dan zetten ze meestal wel een nieuw bios op! Zo is bij mij altijd gekomen! Ik hoop dat bij jou ook het geval is!.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:01

D4NG3R

kiwi

:)

Gewoon vermelden bij aanschaf dat je er een 1055T CPU op wilt hebben, en dat ze dus een mobo met minstens bios #704 moeten leveren.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt,
heb contact gehad met de shop en die willen heb flash voor mij als service.
enige nadeel is dan dat de verpakking al open is geweest vertrouw ik nooit helemaal maar zal wel goed komen.

bedankt

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-02 21:10
Jingietjai schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 01:54:
als je tijdens het aanschaffen van de moederbord aangeeft dat je een 1055 CPU gaat gebruiken dan zetten ze meestal wel een nieuw bios op! Zo is bij mij altijd gekomen! Ik hoop dat bij jou ook het geval is!.
Meestal? Bij gewone computer winkels wel (service), maar bij grote webshop echt niet. Alhoewel dat nog wel zou kunnen verschillen, maar toen ik het bij Azerty vroeg was het antwoord nee.

Als je dat wilt moet je de CPU en moederbord laten assembleren, zo wordt compatibiliteit gegarandeerd. Ze gaan niet de laatste BIOS erop zetten voor nop. En dat laten assembleren kost natuurlijk ook extra geld.
D4NG3R NL schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 01:58:
Gewoon vermelden bij aanschaf dat je er een 1055T CPU op wilt hebben, en dat ze dus een mobo met minstens bios #704 moeten leveren.
Mijn ervaringen hebben uitgewezen dat het niet zo werkt. Ze moeten het trouwens ook helemaal niet, jij besteld in principe allemaal losse producten, zolang je het niet laat assembleren door de webshop is het hun probleem niet.

Conclusie: vragen bij de webshop of ze het moederbord met de laatste BIOS willen leveren. Anders hopen dat je zelf de BIOS kan flashen (wat wel het vaakste voor komt), als dat niet werkt dan kun je het beste een Tweaker vragen in de buurt die je een AM3 CPU wil lenen. Desnoods een V&A AD hier voor plaatsen.

EDIT: Ah, goed gereld! Om welke webshop gaat het als ik vragen mag? Die service kan wel wat extra's waard zijn vind ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Stefanovic45 op 14-08-2010 08:48 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:01

D4NG3R

kiwi

:)

Jawel, zij leveren niet het product wat jij wilt hebben, en dat mag volgens de nederlandse wetgeving niet :Z

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-02 21:10
Wat leveren ze niet wat jij wilt hebben dan? Je betaalt voor het moederbord, de biossen zijn gratis en voor iedereen te downloaden dus daar betaal je niet direct voor.

Je kunt aan de buitenkant niet zien wat voor BIOS er op het moederbord zit. Je koopt een type moederbord met een bepaald EAN nummer. punt

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:25

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En dus? Je stemt toch met je portmonnee? Geen controle / flash, geen klandizie. Makkelijk zat. Er is altijd wel een shop die wel wil investeren in zijn klantenbestand.
Pagina: 1