Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Postgres] Restore van een oude database back-up

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Voor een goede kennis van me heb ik jaren geleden eens een web applicatie geschreven. Werkte goed en hij houd er een grote agenda in bij. Nu is vandaag de server waarom het ding stond gecrasht, harde schijf lijkt totaal overleden.

Ik heb gelukkig een goede back-up van het geheel, zowel de hele app directory als de database. De database is een Postgres db die ik dumpte met pg_dump (geloof ik). Echter, die oude machine was een RedHat doos met een oude versie van Postgres. Ik wil 'm graag restoren in een Windows 2003 omgeving om daar een tijdelijke oplossing in te realiseren zodat hij weer bij zijn gegevens kan.

Ik ben echter helemaaaal niet bekend met de Windows versie van Postgres, en eigenlijk ook niet heel erg met de linux versie van toen. Ik heb in Windows een database aangemaakt, maar wanneer ik dan restore probeer te doen en de back-up file selecteer, dan blijft de OK knop greyed out. Ik heb ook geen idee in hoeverre een dergelijke restore eigenlijk wel gaat werken ivm versie verschillen enzo?

Kortom: ik kan jullie hulp goed gebruiken om weer richting een werkende situatie te gaan zo aan het begin van het weekend :X

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Dumps can be output in script or archive file formats. The script files are in plain-text format and contain the SQL commands required to reconstruct the database to the state it was in at the time it was saved. To restore these scripts, use psql. They can be used to reconstruct the database even on other machines and other architectures, with some modifications even on other SQL database products.
hij lijkt dus oud, mar dit is eerst echt een geval van RTFM dus..

en als dat niet ukt kijk dan eens in de pgdump files, dat zijn dus scripts die je hoort te kunnen bekijken. zoniet dan moet je maar eens uitzoeken of je kunt uncompressen (winzip op windows ofzo)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
^ Wat hij zegt. Ik mis sowieso in het hele verhaal je eigen inzet. Er is nergens iets van eigen inzet, google tochten, lezen van documenatie e.d. te bespeuren anders dan "ik ben er niet bekend mee", "ik heb 1 keer wat rondgeklikt" en "hij doet 't niet". Als je er niet bekend mee bent: verdiep je er dan in. Documentatie en bronnen zat. Als het niet werkt na wat aanklikken, kijk dan eens wat verder (zoals hierboven wordt aangegeven; wat zit er bijv. in het bestand). En als 'ie het niet doet: vermeld dat eventuele foutmeldingen of andere relevante informatie. Met "hij doet 't niet" kunnen wij net zo veel als jij. Dan kom je dus weer terug bij: zoek even uit wat er loos kan zijn. Bevat het bestand wat je verwacht dat er in zit? Is het bestand beschadigd? En hoe trek je überhaupt de conclusie "ik heb gelukkig een goede back-up van het geheel"? Als je nog nooit een backup gerestored hebt, hoe weet je dan of de backup überhaupt ooit goed is gegaan? Dit is best wel een essentieel onderdeel van een backup procedure; backup maken en zo nu en dan eens even zien of de backup ook daadwerkelijk goed is.

Open gerust een nieuw topic mocht je er, met het nodige eigen initiatief, nog niet uitkomen maar hanteer dan wel onze Quickstart even a.u.b. En neem dan meteen even Waar hoort mijn topic? door want ik zie ook niet in wat je topic in PRG doet :?

[ Voor 59% gewijzigd door RobIII op 13-08-2010 23:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.