• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Via de V&A een leuke dualcore CPU op de kop weten te tikken om van single naar dualcore te gaan. HAL-update ging vlekkeloos na een enkele reboot. Echter hield de usb-muis na een seconde of 10 al mee op. (ook voor de HAL-update, maar niet CPU-upgrade) Andere usb-muis er aan, zelfde probleem, muis werkt op het inlogscherm en om de 10 minuten voor een paar seconden in Windows.

BIOS naar de nieuwste versie, CMOS gecleared, Ubuntu Live CD'tje geboot, usb-muis weigert werk.
Besloten dezelfde muis na meerdere usb-poorten geprobeerd te hebben via een usb->PS/2-verloopstukje aan te sluiten en ik kon er weer op los muizen.

Mobo is een Asus M2N4-SLI en ging van een Athlon 3800+ naar een Athlon X2 5000+

Windows/Linux + usb-muis => no-go
Windows/Linux + PS/2-muis => go

Een schone Windows install lijkt me niets uit te gaan halen omdat de muis in Ubuntu ook niet werkt. Chipsetdrivers zijn geïnstalleerd, nieuwste BIOS staat er dus op en de usb-poorten zijn niet defect, de usb-stick en muizen werden prima herkend. Ook terug naar singlecore is een loze oplossing, dan ga je er dus niets op vooruit.

edit:
Bij nader onderzoek werkt ook de muis via PS/2 niet, maar krijgt wel stroom door via kabel (optische sensor brandt)

[ Voor 5% gewijzigd door Wiethoofd op 13-08-2010 22:15 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Jingietjai
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-06-2025
als ik me goed begrijp werkt de muis niet zodra je nieuwe CPU in zet! of nog niet geprobeerd. probeer dat eens weer terug naar je ouwe configuratie! daarna probeer de muis ergens anders te proberen kijkt of hij werkt.
veel succus

Verwijderd

Modbreak::W

[ Voor 91% gewijzigd door Edmin op 14-08-2010 02:03 ]

• Grandmasg
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-02 05:40

Grandmasg

What ever!!!!

Vermoedelijk een bios probleempje ;)

http://vip.asus.com/forum...18&page=1&SLanguage=en-us

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Zo te zien werkt de CPU wel met een oudere bios-versie, die er vanmiddag eens opgooien en kijken hoe het gaat.

• Dragon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 15:34
Na wat zoeken heb ik de 1202 versie gevonden die schijnbaar werkt: ftp://dlsvr02.asus.com/pu...AM2/M2N4-SLI/M2N41202.zip

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Als je direct in ftp://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/socketAM2/M2N4-SLI/ kijkt staat er ook nog een 1203.zip Ook een 0501.zip staat er die niet op de downloadpagina te vinden is.

In iedergeval genoeg versies om mee te spelen.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
het PS/2 -> usb verloopstukje werkte niet op de tweede muis, na de boel naar 1002 geflashed te hebben werkte de muis weer via USB.

Pagina: 1