Vaag probleem met Samsung HD154 Spinpoint! 1,5 TB

Pagina: 1
Acties:

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 00:35
Ik heb echt iets vreemd.

newsleecher wil niet meer extracten naar die schijf, ook met de hand lukt dat niet.

Met kopieren krijg ik iets van ongeldige MS-DOS functie.

Ik heb al die DWORD in het registry die kopieren in Vista zou moeten verbeteren toegevoegd wat deze fout soms oplost:

Browse to HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Win dows\System
Create a DWORD entry and name it CopyFileBufferedSynchronousIo
Set the value to 1

Ik zit nu te kijken naar de vulling van de schijf en die is op dit moment precies 1TB terwijl het dus een 1,5TB is. Wellicht kan die de 2e platter niet benaderen?

De schijf wordt gewoon herkend als 1,5TB en heeft nog 364GB vrij maar die kan ik dus kennelijk niet gebruiken

Help!

[ Voor 25% gewijzigd door wimpie007 op 13-08-2010 22:02 ]

• Convo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02 20:22
Lekker duidelijke startpost.

Dus als ik het goed begrijp kun je geen gegevens naar de samsung schijf schrijven. Je hebt geprobeerd om dit op te lossen door enkele (geen idee welke) DWORD waarden in het register te veranderen. Dit heeft niet geholpen.

Je schijf heeft een capaciteit van 1,5 TB, maar windows ziet maar 1TB? (vulling?)

M.a.w. Kun je het probleem wat duidelijker omschrijven ?

• wimpie007
Dr.R schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:56:
Lekker duidelijke startpost.

Dus als ik het goed begrijp kun je geen gegevens naar de samsung schijf schrijven. Je hebt geprobeerd om dit op te lossen door enkele (geen idee welke) DWORD waarden in het register te veranderen. Dit heeft niet geholpen.

Je schijf heeft een capaciteit van 1,5 TB, maar windows ziet maar 1TB? (vulling?)

M.a.w. Kun je het probleem wat duidelijker omschrijven ?
Zie boven ;-)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:31
Contoleer even met ESTool of je schijf fysiek in orde is. Daarna zou je eventueel nog een chkdsk op je schijf kunnen loslaten.

• Ganondorf_875
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-12-2021
Probeer anders ook even de oude drivers van de harddiskcontroller te verwijderen en daarna de nieuwste versie te installeren, ik heb meerdere malen gelezen dat sommige controllers met oudere drivers problemen hebben om meer dan 1TB te gebruiken van grotere harde schijven.

Als ik vezels moet eten dan vreet ik mijn trui wel op...

• wimpie007
Thanks, heb ES tools gedraaid, niks aan de hand, daarna de nieuwste Nforce drivers geinstalleerd en alles lijkt het weer te doen ;-)
Wel een beetje vaag dat ie het tot 1TB gewoon goed deed en daarna ging mekkeren
Pagina: 1