Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds enige tijd ondervind ik problemen met printen. Wanneer ik wil printen, krijg ik de foutmelding dat er geen printer is geïnstalleerd. Wat heel vreemd is, want ik heb de printer (Canon PIXMA MP600) niet gedeïnstalleerd. Maar wanneer ik kijk in de map "Printers en faxapparaten", zie ik dat deze inderdaad leeg is!
De driver verwijderen en opnieuw installeren werkt ook niet, omdat de service niet is gestart! :@ %$#%#$^%

Dus op een of andere manier is de printer verwijderd uit de map, terwijl de driver en software gewoon nog geïnstalleerd is (en niet te verwijderen is). Ik heb geprobeerd om op "Printer toevoegen" te klikken, en ja hoor, de bekende foutmelding:

"print spooler service niet actief"

Ik heb urenlang ge-googled en kom maar niet tot een oplossing. Service opnieuw starten, fixen gedownload en geïnstalleerd, register opgeschoond, veilige modus werkt ook niet mee, microsoft website heeft ook niet veel te bieden dus dit is mijn laatste hoop :(

Ik vraag me af OF en HOE ik dit probleem kan oplossen.

Mijn besturingssysteem is Windows XP Pro (x32)

Alvast heeeeel erg bedankt!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38
nieuwste driver al gedownload van de canon site :?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:29
ik zou zeggen kijk eens of je systeem files intact zijn.

start-->uitvoeren-->cmd intikken--> sfc/scannow zorg ervoor dat je een cd van Windows bij de hand hebt.
geen fouten? dan zijn je systeembestanden intact.
dan is het tijd om te kijken of je virusvrij bent.
virussen willen nog weleens in je printspooler service gaan hangen.
test dit met meerdere progs, Superantispyware, Combofix, Spybot search en destroy,Malware bytes, Microsoft security essentials.
Vind deze ook niets geks?

mooi dan gaan we nu de nieuwe drivers van canon installeren die je nu kan downloaden. vanaf canon.

Dan een reboot en zou alles moeten werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:37
Zegt je eventlog nog wat boeiends? :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
You cannot add a printer and you receive printer spooler error messages in Windows XP

Heb je de tips op die pagina al uitgevoerd?

Crashende printspooler is meestal (lees: vrijwel altijd) een resultaat van drivers van bokkiewokkie-kwaliteit.

En Canon staat niet bekend om de hoge kwaliteit van zijn drivers. Op mijn (Citrix-)servers heb ik Canon niet voor niets op de blacklist gezet, geen Canons aan mijn spoolers aub :P

[ Voor 25% gewijzigd door wildhagen op 13-08-2010 21:45 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WOW! Thanx voor al de tips! :D

Ik moet ze allemaal nog wel even langsgaan en uitproberen, want had zo'n supersnelle reactie niet verwacht haha.

I'll be back met het resultaat....dus...to be continued....
Pagina: 1