Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanomiX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2019
Even een kleine situatieschets. Ik zit op kot en samen met andere kotgenoten zou ik graag internet willen delen. De eerste stap is uiteraard een intern netwerkje aanleggen. Aangezien we in een vrij nieuw gebouw zitten, zijn er gelukkig al netwerkkabels aanwezig. Vanuit elke studio is er een Cat5e kabel naar de technische ruimte.

In deze ruimte komen alle kabels samen. Hier is echter niets voorzien. Zelfs geen stopcontact!

Natuurlijk zou ik graag een switch willen plaatsen, ook omdat draadloos internet door de dikke betonmuren geen optie is.

Ik stuiterde op een paar apparaatjes. Namelijk de Linksys WAPPoE12 en de DLink DWL P200. Deze PoE injectors/splitters kunnen niet alleen VoIP telefoons of IP camera's voeden, maar met een beetje out of the box denken, ook switches!

Op de site van DLink staat dat hun PoE injector enkel compatibel is met enkele fast ethernet switches. Op de site van linksys is bitterweinig terug te vinden.

De personen waarmee ik op kot zit willen echter ook graag gigabit verbindingen gebruiken (één persoon wilt zich opofferen om een fast ethernet verbinding te gebruiken, zodat de switch gevoed kan worden).

Nu is mijn vraag: weet iemand een gigabit switch die (bewezen, getest of whatever) compatibel is met één van deze twee apparaatjes (of eventueel een webshop waar ik de linksys injector/splitter kan kopen)?

Dank bij voorbaat!

http://parkingwerchter.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 22:24
Er zijn switches die via PoE gevoed kunnen worden. Google is je vriend! :)

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Is het niet simpeler en goedkoper om een wandcontactdoos aan te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:57

M2M

medicijnman

waarschijnlijk mag dat niet zelf, en moet je een coulante KOTbaas hebben. Maar mij lijkt dat nog wel de beste optie :) anders gewoon Power over Ethernet :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanomiX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2019
F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:04:
Is het niet simpeler en goedkoper om een wandcontactdoos aan te leggen?
Dat is geen optie. Niet alle bewoners willen meebetalen voor de stroom die wij in de technische ruimte gaan verbruiken.

http://parkingwerchter.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper1989
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 10:48
Ik heb er enige tijd geleden aan naar gekeken wat er op de markt was maar dat viel eigenlijk best wel tegen.
Alleszins heb ik geen gigabyte switches gevonden (enkel deze wat een zelf in elkaar geflanste poe switch is...)

anyway dit zijn de 10/100 switches die ik gevonden heb;

levelone FSW-0812
Cisco Catalyst 2960PD-8TT-L
IMC networks

Waarvan de eerste waarschijnlijk de enige iets of wat betaalbaar is voor een kotstudent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:50

allure

Titaan fase 2/3

Ik weet zeker dat de cisco in je lijstje gewoon 220v nodig heeft.

Was POE niet max. rond de 30 watt? Ik zou denken dat dat niet overdreven veel is, gebruikt een beetje switch niet veel meer?

[ Voor 25% gewijzigd door allure op 13-08-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper1989
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 10:48
allure schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:46:
Ik weet zeker dat de cisco in je lijstje gewoon 220v nodig heeft.

Was POE niet max. rond de 30 watt? Ik zou denken dat dat niet overdreven veel is, gebruikt een beetje switch niet veel meer?
ik quote direct mijn cisco link

Q. How can the Cisco Catalyst 2960PD-8TT-L compact switch be powered?
A. The Cisco Catalyst 2960PD-8TT-L can be powered by another PoE switch, a power adaptor or power injectors that support 802.3af, including AIR-PWRINJ4. The Cisco Catalyst 2960PD-8TT-L switch prioritizes the power adaptor over PoE input when both the power adaptor and the PoE input port are activated. The Cisco Catalyst 2960PD-8TT-L power adaptor and power cord are optional and sold separately

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:50

allure

Titaan fase 2/3

Ok, i stand corrected...

offtopic:
goed dat ik het weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:58
ZanomiX schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:07:
[...]

Dat is geen optie. Niet alle bewoners willen meebetalen voor de stroom die wij in de technische ruimte gaan verbruiken.
Een technische ruimte zonder stroom, ik geloof dr niks van |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 22:24

If it ain't broken, tweak it!

Pagina: 1