Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:33
Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem.
De snelheid van de bestandsoverdracht tussen deze client PC en een serverbak gaat mijn insziens te traag.
Het lijkt alsof de bestandsoverdracht op 100 mbit/s opereert, terwijl de bekabeling, de switch, en de router alledrie met gigabit compatibel zijn.
De architectuur van ons thuisnetwerk in globale vorm;

Client --------- Router -------- Switch --------|- Client
......................|...................................|- Printer
....................Client.............................|- Server

De Clients zijn allemaal geinstalleerd met Windows 7, de server draait Windows 2008. De router is een WRT610N van Linksys, en de switch is een zogenaamde "green" gigabit switch van D-Link met acht poorten. De server is een Intel Atom N330 (dubbelkernig) en zit op een intel d945gclf2 geplakt. De harde schijf is een WD Green 1TB 10EADS.

Als ik een groot bestand (1000 MB) kopieer NAAR de server toe, dan begint de overdracht op 20MB, om onmiddellijk terug te vallen naar 10-12MB. Ditzelfde geldt voor kopiëren vanaf de server, hoewel ik liever tests doe met schrijven naar de server. Dit omdat deze client een raid array draait met een lage schrijfsnelheid. Dit kan mogelijk interferentie geven.

De server is hier bezig met het schrijven van een groot bestand, dat vanaf de client gekopieerd wordt. Afbeelding is klikbaar voor grotere versie.
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/i6l0ll.png

Wat heb ik geprobeerd;
- Met andere protocollen bestanden kopiëren
- De server direct aan de router gehangen

Wat nu vreemd is, onlangs was ik op een LAN party, waarbij ik deze server en de D-Link switch meenam. Terwijl de server daar aan de switch hing, werden er schrijfsnelheden tot 40-50MB per seconde behaald.

Zou iemand wat inspiratie kunnen delen met mij, om dit probleem aan te pakken?

Als dit topic thuishoort in het Windows server topic, zou een mod dan zo lief willen zijn om hem een schop te geven? :>

[ Voor 3% gewijzigd door fonsoy op 13-08-2010 19:09 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:33
Ik heb nu een uurtje in de zoekresultaten zitten zoeken, helaas zijn het altijd net even wat andere problemen. Ik heb nergens een vergelijkbare zaak waarbij een gigabit netwerk op 100 mbps snelheid opereert.

(tevens goedkope kick :P )

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Kijk zelf eens op je afbeelding.... Je netwerkkaart staat gewoon op 100Mbps.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 21:30
Heb je de laatste driver voor de netwerkkaart wel geïnstalleerd?
Heb hier namelijk ook een server met server 2008 R2, als ik deze installeer heeft die ook maar 100Mbps.
En maak dan meteen ff een printscreen van 'Device Manager' waar te zien is dat de driver van de netwerkkaart wel gigabit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Wim-Bart schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 05:44:
Kijk zelf eens op je afbeelding.... Je netwerkkaart staat gewoon op 100Mbps.
nee, die grafiek gaat als t goed is vanzelf omhoog als je over de 100 mbit heen gaat. maar ergens heb ik inderdaad het vermoeden dat je een 100 mbit kabel of de router 100 mbit is ofzo.. hoewel dat zou niet verklaren waarom er ook niet meer dan 100 mbit uitkomt als de 2 pc's zo aan elkaar zitten.. tenzei de pc zelf niet meer dan 100 mbit heeft, dan verklaart het wel waarom *anderen* wel gigabit snelheden halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op het plaatje id idd te zien dat die 96Mbit die ie heeft 10% van de usage is. Staat dus idd op gigabit B)

Heb je nou 2 clients aan je router hangen of zie ik dat verkeerd? Indien ja: zet ze eens allemaal op de switch. Je switch moet nu mogelijk gaan lopen autosensen.

Echter, de ultieme test: als ze beiden op Gbit draaien, hang er een Gbit crosscable tussen, geef ze even een vast IP en kopieer dan en kijken of het dan ook nog zo traag gaat. Zo nee, dan zijn je clients / server iig de bottleneck niet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Windows 7 heeft problemen met het kopiëren van grote bestanden van en naar een Windows Server 2008 server. Als je op internet zoekt naar Windows 7 i.c.m Windows Server 2008 en 'slow copying network' dan zie je een aantal tips en trucs.

Op het moment heb ik het probleem bij een klant, vanaf een Windows 7 machine 3 GB overzetten naar de server doet de computer een dag over volgens de berekening. 1 item per seconde wordt overgezet.

Zojuist als test eens een RDP sessie vanaf Windows 7 met de server gemaakt en onder lokale bronnen mijn harde schijf meegenomen in de sessie. Toen bestand gekopieerd naar de server, dat werkt als een trein.
Pagina: 1