Toon posts:

Alesis M1 active MK2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een studiomonitor set van Alesis, de M1 active MK2. Een actieve speakerset. Nu ben ik laatst verhuist en toen ik de speakers weer ging aansluiten bleek 1 speaker niet goed meer te werken. Het blauwe lampje gaat aan, hij krijgt dus power, maar het volume is heel zacht. Ook als ik aan de volumeknop draai veranderd het volume niet.

Ben op internet gaan zoeken naar wat het probleem kan zijn en het blijkt dat er regelmatig een probleem ontstaat met deze set. Er zit een slechte condensator in die snel doorbrand. Het blauwe lampje gaat knipperen als je hem aanzet en geen volume. Bij mij brandt het lampje constant en heb een klein beetje geluid, maar toch maar open gemaakt en alle componenten gecontroleerd op gebreken (heb geen multimeter hier dus is op het oog gegaan). Alles ziet er perfect uit.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 22:39
condensator kan kapot zijn ook als je het niet ziet, heb je misschien nog garantie? of mail ze even met je probleem, sommige bedrijven doen niet zo moeilijk over garantie.

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09-2025
Heb deze ook gehad, nu ns-10 en KRK. Gewoon laten maken door qualified personeel zou ik doen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie jongens, ik ga eerst even kijken of ik een multimeter kan regelen zodat ik de condensatoren door kan meten. Zodra ik meer weet laat ik het weten.

Ik heb ze trouwens al een jaar of 6/7, garantie lijkt me geen optie. Een erkende reparateur kan altijd nog, eerst even zelf proberen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 18:22 ]