• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:46

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Ik heb sinds enkele weken een Powercolor HD5750 aangeschaft, en nu ondervind ik een heel vervelend probleem. Sinds vandaag merkte ik op dat er een verkleuring op allebei mijn schermen zit. Op meerdere plekken worden de wit tinten heel erg geel. Wat natuurlijk niet prettig is, en niet de bedoeling. Ik heb een 23" Samsung 2333HD die op 1920x1080 staat, en een keer een 17" Dell E173FP, die op 1280x1024 staat. Nieuwste drivers bied helaas geen verbetering.
Kaart word volgens Catalyst 42 graden, is niet overclokt en de standaard koeler zit er nog op.

Ik draai Win7 64Bit met de laatste 10.7 drivers van ATI.
Schermen doen het op een andere PC perfect.

Iemand dit al eerder meegemaakt?

Heb azerty al gemaild, maar garantie afwerking vind ik zeer slecht bij hun, dus dat zal niks worden...

B.v.d.

---RAWE CEEK!!!---

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:50

MsG

Forumzwerver

Welk kleurprofiel gebruik je? En welk OS?

Heb je al gespeeld met de kleurinstellingen in de drivers?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:53

Thandor

SilverStreak

Titelfix: 'HD5750 Wit word geel?' -> 'HD5750 Wit wordt geel?'

Heb je het probleem ook in veilige modus? Je zou, om het besturingssysteem uit te sluiten, ook eens een Ubuntu LiveCD kunnen proberen. Dit is een Linux distributie die je van CD op kunt starten :).
NoFearCreations schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:16:
Ik draai Win7 64Bit met de laatste 10.7 drivers van ATI.
;)

[ Voor 36% gewijzigd door Thandor op 13-08-2010 17:22 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Gebruikt het standaard kleur profiel. Enigste manier dat ik het "normaal" krijg is, wanneer ik met ATi CCC het contrast van 100 naar 132 zet. En dat is niet echt prettig voor m'n ogen. Zal het in veilige modus is even proberen, en toevallig een linkje voor voor Ubuntu LiveCD? Mag ook in DM.

Het is ook niet zozeer vervelend met gamen en films kijken, maar het valt me nu vooral op met bijvoorbeeld Windows photo viewer, of gewoon in Firefox. Vind het apart dat het puur alleen met wit is, alle andere kleuren zijn wel goed...

---RAWE CEEK!!!---

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-02 14:56
Ubuntu is hiervandaan te downloaden: http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Nu dat je Firefox en Windows Photo viewer naar voren breng klinkt het mij ook heel erg bekend. Ik heb dezelfde probleem met mijn IIyama E2407HDS gehad ook onder Windows 7

Om het te fixen heb ik de juiste kleurenprofiel moeten gebruiken en mijn monitor goed instellen. Ik had trouwens een nVidia kaart maar ik denk dat het aan de kleurenprofiel ligt en niet je kaart.

Probeer eens een foto die normaal geel lijkt te bekijken in Windows Photo Viewer en dan in een andere image viewer bijvoorbeeld xView. Ik zag daar ook heel veel verschil.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Het is niet hoofdzakelijk de foto zelf, maar het kader wat er omheen zit, dus zeg maar het programma...

---RAWE CEEK!!!---

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:34

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Gewoon ff het standaard srgb kleurenprofiel instellen (in het configuratie scherm zoeken op "kleuren") en dan kleurbeheer oid. (heb engelse). Dan komt er een venster naarvoren met 3 tabs, pak daarvan het 3e tabblad "geavanceerd" en klik op beeldscherm kalibreren.

Dit wizard moet je natuurlijk even doorlopen met de normale default instellingen in ATI CCC, eerst komen een paar wizards voor brightness / contrast en daarna een om kleurzweem weg te werken.

Hopelijk werkt dit voor je ;)

www.maartendeboer.net

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Phas0r schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:33:
Gewoon ff het standaard srgb kleurenprofiel instellen (in het configuratie scherm zoeken op "kleuren") en dan kleurbeheer oid. (heb engelse). Dan komt er een venster naarvoren met 3 tabs, pak daarvan het 3e tabblad "geavanceerd" en klik op beeldscherm kalibreren.

Dit wizard moet je natuurlijk even doorlopen met de normale default instellingen in ATI CCC, eerst komen een paar wizards voor brightness / contrast en daarna een om kleurzweem weg te werken.

Hopelijk werkt dit voor je ;)
Dit heeft al een hele boel geholpen! Ik probeer het vanavond of morgen even met Ubuntu, en anders moet ik er denk aar mee leren leven :X

Iedereen bedankt voor het meedenken!

---RAWE CEEK!!!---

Pagina: 1