Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Audi A3] Gescheurde cilinderkop (<110.000km)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:33

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Geen matches
Inmiddels heb ik een reactie van PON ontvangen, ik zal niet de gehele brief citeren, maar de hoofdljnen.

* Audi zegt 2 jaar lang garantie te geven op fabricagefouten
* In bepaalde gevallen is er coulance mogelijk, maar hierbij wordt er rekening gehouden met de leeftijd van de auto, kilometerstand, tijdig onderhoud en correct gebruik van de auto.
* Op basis van de bovenstaande feiten is er geen coulance mogelijk

Precies wat ik verwacht had van PON. De dealer schoof het al op mijn rijstijl af en het lijkt dat PON dit nu ook volgt.

Voor nu moet ik me even gaan beraden op de volgende stappen, maar dat zal eerst nog een reactie op deze brief gaan worden denk ik.

0 - 1 voor de "Duitse degelijkheid"

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Geen matches
Misschien lees ik er overheen, maar hoe is je rijstijl? Trap je vaak met koude motor?

En tsja... duitse degelijkheid heb je ook bij een Italiaan... ;)

Heeft ook een computer!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Geen matches
Bertus schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:33:
Misschien lees ik er overheen, maar hoe is je rijstijl? Trap je vaak met koude motor?
Door rijden houd ik wel van, maar ben me volledig bewust van het feit dat een blok op temperatuur moet komen. Zo kan je in de boordcomputer de olie temperatuur uitlezen, dat is ook wat ik altijd aan houd, niet de koelwater temperatuur.

Dus trappen met een ijskoud blok? Nee, zeker niet.

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 21:00

Part

Helemaal niets.....

Geen matches
paQ schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:38:
:? koelwater zorgt toch juist voor koeling?
ergo, een thermostaat gaat normaliter pas open op het moment dat de motor een temperatuur bereikt opdat hij gekoeld dient te worden?
Kan me niet voorstellen dat een motor 'te koud' blijft doordat de thermostaat altijd open staat.
Toen bij mij de thermostaat klep open bleef staan (intern afgebroken) kwam tijden het rijden de temperatuur meter niet vanaf zijn beginpunt. Ik heb er geen temperatuur bij staan maar erg warm zal het niet geweest zijn. Ik denk 40 a 50 graden. Zodra je stilstaat zie je de temperatuur op lopen en word te temperatuur geregeld door het in en uit schakelen van de blower. Maar ook dat zal onder de gewenste temperatuur zijn.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:42
Matched: cilinderkop
Dan nog mag je er rederlijkerwijs van uitgaan dat een cilinderkop een langere economische levensduur hebt dan pak 'm beet 120k km of 3 jaar.

Op basis daarvan zou coulance i.m.o. mogelijk zijn.

Ik vind het dan ook vreemd dat PON concludeerd dat je rijstijl verkeerd is.
Als jij geschreven documentatie hebt c.q. verklaringen van garages dat dit meer voorkomt is het een bezoekje waard aan de rechtswinkel/jurist nietwaar?

De kosten van de reparatie zijn immers behoorlijk. (tussen de 5 en 10 % van de aanschafprijs na 3 jaar moeten investeren binnen 3 jaar zou niet mogen)

K to the KillaZ

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:24
Geen matches
Snow-King, het is al eerder geschreven in dit topic en toen wilde je het ook niet begrijpen, maar:

1) Bij garantie is de verkoper je aanspreekpunt (in dit geval de dealer) en niet de fabrikant, importeur, etc. De verkoper mag je ook niet doorverwijzen naar zijn leveranciers, hij moet je helpen. Dat staat ook letterlijk in de ANWB rechtswijzerhulp die in dit topic wordt aangehaald.Jouw reactie hierop: bedankt, ik stuur het naar PON... Nogmaals, PON heeft geen verplichtingen ten opzichte van jou.

2) Je hebt de auto zakelijk aangeschaft op naam van je B.V. De wet non-conformiteit geldt op zich ook voor zakelijke aankopen, maar hiervan mag wel worden afgeweken door de verkoper. Als dus in jou koopovereenkomst staat dat je 2 jaar garantie hebt op de auto, houdt het daarmee op.

[Edit]
En wat betreft de geschillencommissie voertuigen:
De Geschillencommissie Voertuigen behandelt alleen geschillen over goederen en diensten die u privé heeft gekocht. Klachten over goederen en diensten die gekocht zijn in het kader van uw beroep of bedrijf worden niet in behandeling genomen.
Dit betekent dat de Commissie de klacht niet kan behandelen als u de koop of reparatie van bijvorbeeld uw auto heeft gedaan op naam van uw bedrijf of als u de BTW daarvoor heeft kunnen verrekenen. De overeenkomst wordt dan als een zakelijke overeenkomst beschouwd.
Bron.

[ Voor 26% gewijzigd door croxz op 03-09-2010 12:56 ]

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Geen matches
croxz schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:50:
Snow-King, het is al eerder geschreven in dit topic en toen wilde je het ook niet begrijpen, maar:

1) Bij garantie is de verkoper je aanspreekpunt (in dit geval de dealer) en niet de fabrikant, importeur, etc. De verkoper mag je ook niet doorverwijzen naar zijn leveranciers, hij moet je helpen. Dat staat ook letterlijk in de ANWB rechtswijzerhulp die in dit topic wordt aangehaald.Jouw reactie hierop: bedankt, ik stuur het naar PON... Nogmaals, PON heeft geen verplichtingen ten opzichte van jou.

2) Je hebt de auto zakelijk aangeschaft op naam van je B.V. De wet non-conformiteit geldt op zich ook voor zakelijke aankopen, maar hiervan mag wel worden afgeweken door de verkoper. Als dus in jou koopovereenkomst staat dat je 2 jaar garantie hebt op de auto, houdt het daarmee op.

[Edit]
En wat betreft de geschillencommissie voertuigen:

[...]

Bron.
Dat heb ik inderdaad niet op die manier begrepen.

Een directe koopovereenkomst is er niet, alleen een getekende offerte van Audi.

PON geeft zelf overigens aan dat ik dit met hun klachten afhandeling moet/kan regelen en hiervoor niet bij de dealer moet zijn (telefonisch van hen begrepen).

Dat de ANWB alleen voor prive-personen uit komt heb ik inmiddels ook al begrepen na het lezen van hun documenten.

Neemt niet weg dat ik het nog steeds onbehoorlijk vindt dat een auto van zo'n jonge leeftijd zulke gebreken toont, zakelijk of niet.

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:24
Geen matches
Snow_King schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:03:
[...]
Dat heb ik inderdaad niet op die manier begrepen.
Ok, bij deze dan wel hoop ik ;) Ik bedoel het verder niet lullig, ik wilde alleen voorkomen dat je geld en moeite gaat verspillen bij het halen van je recht dat je ten onrechte denkt te hebben.
Een directe koopovereenkomst is er niet, alleen een getekende offerte van Audi.
Ik neem aan dat dat hetzelfde is. Staat daar expliciet een garantietermijn in vermeld?
PON geeft zelf overigens aan dat ik dit met hun klachten afhandeling moet/kan regelen en hiervoor niet bij de dealer moet zijn (telefonisch van hen begrepen).
Voor alle garantieafhandelingen of alleen voor gevallen na (fabrieks)garantie? Het kan ook zijn dat ze bedoelen dat je voor coulance bij hun moet zijn en niet bij de dealer. Als prive koper had je nu nog bij de verkoper aan kunnen kloppen, als zakelijke koper is einde (fabrieks)garantie gewoon einde verhaal.
Dat de ANWB alleen voor prive-personen uit komt heb ik inmiddels ook al begrepen na het lezen van hun documenten.

Neemt niet weg dat ik het nog steeds onbehoorlijk vindt dat een auto van zo'n jonge leeftijd zulke gebreken toont, zakelijk of niet.
Eens, Zeker omdat het een bekend probleem schijnt te zijn had coulance wel zo netjes geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door croxz op 03-09-2010 14:16 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Geen matches
Niet heel het topic gelezen, maar mijn zwager had een VW transporter, cilinderbus was losgelopen. Ding is ook meer dan 2 jaar oud, iets van 150k op de teller. Maar er was wel een regeling, dealer,VW, en klant ieder 33%.
Maargoed ook, hij woont in denemarken, en auto's zijn daar enorm duur. Voor de prijs van een nieuwe motor heb je hier waarschijnlijk zowat een nieuwe transporter.

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:05
Geen matches
Garantie is sowieso een afbreuk op je rechten als consument. Een product heeft een bepaalde verwachting van de levensduur en dat is bij een auto geen 2 jaar lijkt mij? Zo heeft mijn oud leraar in het vak recht, een compleet nieuwe auto van Pon mogen uitzoeken, terwijl ze het probleem eerst ook afschoven. Maargoed dan moet je dus wel de juiste weggetjes en consumentenrecht feiten weten te benoemen.

Ik zal eens kijken of ik zijn powerpoints nog ergens heb en of daar iets overin staat.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:34

paQ

Geen matches
maar het reguliere consumentenrecht is toch niet perse van kracht bij een zakelijke aankoop?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:51
Geen matches
_ferry_ schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 00:51:
Niet heel het topic gelezen, maar mijn zwager had een VW transporter, cilinderbus was losgelopen. Ding is ook meer dan 2 jaar oud, iets van 150k op de teller. Maar er was wel een regeling, dealer,VW, en klant ieder 33%.
Maargoed ook, hij woont in denemarken, en auto's zijn daar enorm duur. Voor de prijs van een nieuwe motor heb je hier waarschijnlijk zowat een nieuwe transporter.
Vandaar dat ze daar allemaal in die burgerbakken rondreden, heb niet 1 leuk aangeklede auto gezien daar.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:37

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Geen matches
Overigens zou ik, na de afwijzing van PON, geen inhoudelijke reacties meer sturen, je gaat er met hun toch niet uitkomen, of je moet het leuk vinden om je standpunten en zienswijze te blijven herhalen.

Je mag aannemen dat je, gezien jouw aantal gereden kilometers en het aantal kilometers dat zon motor mee moet gaan, op 50% coulance uitkomt.

Weeg dat af tegen evt advocaatskosten en kijk of je er niet slechter van wordt.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1 2 Laatste