Radio! | Fuji X100S | 2x Fuji X-E1 | Samyang 12mm f/2.0 | Fujinon 18-55mm f/2.8-4.0
Come to the dark side.... we have cookies!
Maar verder, ik vind het wel een aardige mod, niet teveel kleurtjes, best strak afgewerkt, dus mag er zeker wel zijn.
BedanktDjmaddox schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:18:
Dat is idd mooi gedaan! Maar wat voor case is dat?
De lak is inderdaad niet helemaal strak, dit komt omdat er iets tegen de kast aan was gestoten en ik vervolgens de lak bijgetipt heb. Als ik ooit een nieuw systeem ga inbouwen in de kast ben ik van plan de hele kast nogmaals te schuren en te lakken.Terw_Dan schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:24:
Misschien dat het artefacts zijn van de foto, maar het lijkt erop dat het oppervlak niet helemaal glad is. Misschien kun je dat nog eens schuren en opnieuw doen? Als ik kijk naar de laatste foto lijkt de lak nog niet echt strak te zijn.
Maar verder, ik vind het wel een aardige mod, niet teveel kleurtjes, best strak afgewerkt, dus mag er zeker wel zijn.
Radio! | Fuji X100S | 2x Fuji X-E1 | Samyang 12mm f/2.0 | Fujinon 18-55mm f/2.8-4.0
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Nu je het zo zegt steekt het inderdaad nogal afVerwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:10:
dan zou ik ook direcs even de behuizing van je dvd speler zwart spuiten
De vier draaiknoppen is inderdaad de fancontroller. De linkse tuimelschakelaar is met een driepinsstekkertje aangesloten op de Clear Cmos, voor de bios reset na bijvoorbeeld een gefaalde overclock o.i.d.. De twee rechtse zijn voor het uitzetten van de fans, als ik bijvoorbeeld een film ga kijken is de koeling niet nodig, dus kan ik de fans uitzetten en zit ik ook niet met een lichtbron onder m'n bureauRobinS.Buisman schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:22:
Mooi! Maar waar dienen alle knopjes precies voor? Ik vraag me vooral af waar de 3 tuimelaartjes voor zijn. De 4 draaiknoppen lijken me een fancontroller. Verder ziet het lakwerk op de laatste foto er niet heel goed uit, wat Terw_Dan ook al zegt.
Goed koper is duurder dan slecht koper
Het is bedoening, niet bedoeling
Verwijderd
http://www.crazypc.com/products/clk15wt-82490W.html
Niet mis staan in jouw case, en nog een bijhorende schakelaar natuurlijk.
Erg mooi
Verwijderd
@ TS: Aangezien je een grote case hebt met meerdere 120mm fans ben ik ( en waarschijnlijk ook mede-tweakers ) wel erg benieuwd naar je temps ? Zou je een screenshot willen maken ?
Dit is zeker een goed idee, ik zal er eens naar kijken.schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:25:
Waarom soldeer je de ledjes niet los van de fans, en verbind je die met het schakelaartje? Dan kun je, ongeacht van hoe hard je fans ook staan, je ledjes ofwel op volledig aan ofwel volledig uit zetten.
Het licht wat er nu van af komt vind ik al behoorlijk, ik denk dat extra licht niet heel veel toevoegt, zoals Terw_Dan ook al noemt.Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:11:
Toen ik de eerste foto zag dacht ik dat het een mod was waarbij je 2 case's aan elkaar had gedaan. Het blijkt dan een full tower te zijn. Overigens erg netjes met dat witte licht. Volgens mij zouden enkele van deze lichtjes
http://www.crazypc.com/products/clk15wt-82490W.html
Niet mis staan in jouw case, en nog een bijhorende schakelaar natuurlijk.
Erg mooi
(Op het plaatje klikken voor vergrote versie, zo is het niet echt te lezenVerwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:28:
@ Terw_Dan: ik geef je gelijk, maar smaken verschillen![]()
@ TS: Aangezien je een grote case hebt met meerdere 120mm fans ben ik ( en waarschijnlijk ook mede-tweakers ) wel erg benieuwd naar je temps ? Zou je een screenshot willen maken ?

[ Voor 0% gewijzigd door Rukapul op 17-03-2014 20:39 ]
Vergeet vooral de voorschakelweerstandjes niet in dat geval!Chad Chubatcha schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 09:19:
[...]
Dit is zeker een goed idee, ik zal er eens naar kijken.
Goed koper is duurder dan slecht koper
Ik ben nog geen hele grote held met elektronica, dus ik vroeg me af, dit omdat het voltage door de leds anders te hoog wordt?Tschreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:17:
[...]
Vergeet vooral de voorschakelweerstandjes niet in dat geval!
[ Voor 1% gewijzigd door Rukapul op 17-03-2014 20:39 ]
Ik heb de powerknop, de tuimelschakelaars en de leds bij een klein electronicawinkeltje in Den Haag gekocht. Zou de naam niet precies meer weten, kan het wel nog even voor je nagaan als je er in de buurt woont?kwinvdv schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:33:
Ik ben zelf een complete kast aan het maken, maar moet nog power/reset knoppen hebben en zag die knop boven aan jou kast en zo iets lijkt mij wel wat. Waar heb jij die gekocht, heb namelijk al een soortgelijke gezien, maar voor 15 euro en en probeer eigenlijk een goedkopere te vinden.
Dat zijn "vandalisme bestendige" knoppen voor in liften etc, ik heb er ook 2 van een rode met de led op HDD aangesloten en als reset knop, en een groene voor power. Ik weet niet meer waar ik ze gekocht heb maar ze kosten toen 22 euro oid.kwinvdv schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:33:
Ik ben zelf een complete kast aan het maken, maar moet nog power/reset knoppen hebben en zag die knop boven aan jou kast en zo iets lijkt mij wel wat. Waar heb jij die gekocht, heb namelijk al een soortgelijke gezien, maar voor 15 euro en en probeer eigenlijk een goedkopere te vinden.
Verder leuke kast, iets wat slordig afgewerkt maar zeker niet verkeerd
[ Voor 15% gewijzigd door Bulls op 14-08-2010 21:05 ]
Woon in Nijmegen, dus een beetje erg ver weg. Kan je nog wel herinneren hoeveel je voor die powerknop betaald hebt, dan kan ik een idee krijgen voor hoeveel het misschien ook verkrijgbaar is.Chad Chubatcha schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:50:
[...]
Ik heb de powerknop, de tuimelschakelaars en de leds bij een klein electronicawinkeltje in Den Haag gekocht. Zou de naam niet precies meer weten, kan het wel nog even voor je nagaan als je er in de buurt woont?
Voor de rest mooie kast, maar hebben die witte fans op de cpu koeler wel zin want er zit geen window in de zijplaat dus als het licht blijft voornamelijk in de kast gevangen.
[ Voor 6% gewijzigd door kwinvdv op 14-08-2010 21:08 ]
Hier hebben ze een groot assortiment, duren en wat betaalbare.
Die ik heb hadden al snoer eraan met diode etc, zodat je zelf niet hoeft te kloten.
Ik heb er geloof ik een euro of acht voor betaald, vond het veel geld maar vind hem wel echt mooi. De witte led fans op de cpu-koeler zijn vooral uit economisch oogpunt, deze Nexus Real Silent zijn identiek aan degene zonder led alleen 3 euro goedkoper, op het moment van kopen. Ook mooi meegenomen als ik ooit nog een window ga maken.kwinvdv schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:07:
[...]
Woon in Nijmegen, dus een beetje erg ver weg. Kan je nog wel herinneren hoeveel je voor die powerknop betaald hebt, dan kan ik een idee krijgen voor hoeveel het misschien ook verkrijgbaar is.
Voor de rest mooie kast, maar hebben die witte fans op de cpu koeler wel zin want er zit geen window in de zijplaat dus als het licht blijft voornamelijk in de kast gevangen.
Dat valt nog mee, bij conrad is de goedkoopste €9,39 maar eigenlijk zoek ik eentje met twee kleuren leds (voor power en hdd usage) zodat de reset een gewone en goedkopere knop kan zijn.Chad Chubatcha schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:31:
[...]
Ik heb er geloof ik een euro of acht voor betaald, vond het veel geld maar vind hem wel echt mooi.
[...]
Ik vind hem een leuke industrial look hebben.
Wel jammer van de lak
Android developer & dürüm-liefhebber
In het echt valt het alleen op in met de 'verkeerde' lichtinval en als je met je neus er een vijftal centimeters vanaf gaat hangen, dus daar kan ik wel mee leven