Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• reneviper
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-11 15:03
Beste Tweakers,

Ik zit nu al zo'n anderhalf jaar bij het leger en lig gelegerd in Den Haag. Ik ben zelf woonbaar in breda maar met een lange reeks diensten slaap ik op de kazerne.

Ik zit veel in de pro gaming scene en speel Call of Duty 4 op lan niveau. Aangezien ik wil blijven trainen heb ik wel een beetje fatsoenlijk draadloos internet op me laptop nodig.

Ik zat al een beetje te kijken naar de dongel van kpn en het mobiel internet van tele2 maar heb geen flauw idee waar ik op moet letten en of het wel kan.

KPN Dongel

Snel Mobiel Internet Onbeperkt
Download snelheid: 14,4 Mbit/s
Upload snelheid: 2,0 Mbit/s
Datalimiet: Onbeperkt
Meerprijs per MB: n.v.t.

Tele2 Mobiel Internet

Download snelheid: 7.2 Mb/s
Upload snelheid: 2 Mb/s
Datalimiet: 2.5 GB
Meerprijs per MB: Bij Tele2 Mobiel Internet ontvang je een databundel ( de grootte is afhankelijk van je abonnement). Na verbruik van je databundel gaat je snelheid naar beneden. Je hoeft je dus geen zorgen te maken om onverwachte kosten achteraf.

Ik weet niet of ik hiermee een beetje lagspike free kan gamen zoals call of duty en all points bullitin.

Ik hoop graag van jullie te horen!

[ Voor 10% gewijzigd door reneviper op 13-08-2010 16:00 ]

Verwijderd

Ja en ja, op basis van internetsnelheid wel, maar draadloos blijft natuurlijk een stuk minder stabiel dan een vaste aansluiting.

• reneviper
Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:56:
Ja en ja, op basis van internetsnelheid wel, maar draadloos blijft natuurlijk een stuk minder stabiel dan een vaste aansluiting.
oke mooi dat het wel kan, maar aan wat voor ping/latency zal ik krijgen dan en zal ik last hebben van lagspikes? En wat is de beste keuze? zijn er nog meer dan de 2 die ik al genoemd heb?

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11 11:58
reneviper schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:02:
[...]

oke mooi dat het wel kan, maar aan wat voor ping/latency zal ik krijgen dan en zal ik last hebben van lagspikes? En wat is de beste keuze? zijn er nog meer dan de 2 die ik al genoemd heb?
Mijn ervaring met HSDPA is dat de latency zo tussen de 80~100ms ligt. Lijkt me niet acceptabel voor online gaming!

• reneviper
dôh schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:04:
[...]

Mijn ervaring met HSDPA is dat de latency zo tussen de 80~100ms ligt. Lijkt me niet acceptabel voor online gaming!
oke, op de kazerne hebben we ook draadloos internet maar omdat meerdere downloade kan ik niet spele behalve midden in de nacht en aangezien sommige van mij team ook naar school moeten :P

Maar als niemand download heb ik gewoon zo'n 30 ms

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:51

allure

Titaan fase 2/3

IodL (Internet op de Legering) voldoet niet? Naar mijn weten wordt daar heel netjes QoS op toegepast.

• reneviper
allure schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:57:
IodL (Internet op de Legering) voldoet niet? Naar mijn weten wordt daar heel netjes QoS op toegepast.
ja het is wel netjes dat geef ik toe, maar ik kan tijdens wedstrijden niet afhankelijk zijn om het feit of mensne gaan downloaden of niet...

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-11 17:10
Ik heb met T-Mobile een ping van 78ms. Dat is op de campus van TU Delft, vol bereik HSDPA 2Mbps. Niet echt denderend voor online gamen, en echt beter gaat het niet worden als je ook nog eens minder bereik hebt. Lekker op het beschikbare netwerk blijven dus, bespaar je ook nog geld.
reneviper schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:01:
[...]
ja het is wel netjes dat geef ik toe, maar ik kan tijdens wedstrijden niet afhankelijk zijn om het feit of mensne gaan downloaden of niet...
Als het druk is in de buurt van de zendmast van [insert provider] dan heb je exact hetzelfde probleem.

[ Voor 39% gewijzigd door Flying Bobman op 13-08-2010 21:05 ]

• allure

allure

Titaan fase 2/3

reneviper schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:01:
[...]

Een eigen internet-aansluiting gaat je niet lukken op een kazerne terrein.
Ik weet niet WAAR je in den haag zit, maar ik weet toevallig een ADSL aansluiting te liggen...

• reneviper
Flying Bobman schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:04:
Ik heb met T-Mobile een ping van 78ms. Dat is op de campus van TU Delft, vol bereik HSDPA 2Mbps. Niet echt denderend voor online gamen, en echt beter gaat het niet worden als je ook nog eens minder bereik hebt. Lekker op het beschikbare netwerk blijven dus, bespaar je ook nog geld.
zou je even de specificaties kunne geve van jou bundel zoals ik dat bij tele2 en kpn had gedaan, zou erg gewaardeerd zijn

• reneviper
allure schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:06:
[...]

Een eigen internet-aansluiting gaat je niet lukken op een kazerne terrein.
Ik weet niet WAAR je in den haag zit, maar ik weet toevallig een ADSL aansluiting te liggen...
Koningin Beatrix Kazerne
Alkemadelaan 85

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Op de alex. daar staat rechts in de hoek een kantine, daar kon je voorheen gewoon je eigen UTP in de switch steken.

offtopic:
Begint met een K en het eindigd met MAR?

Verwijderd

dôh schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:04:
[...]

Ping van rond de 80 - 100 is nog best te doen toch? Zeker als je met zo'n dongle werkt, dat is qua latency nu eenmaal geen kabel/dsl lijn.

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-11 17:10
reneviper schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:07:
[...]

zou je even de specificaties kunne geve van jou bundel zoals ik dat bij tele2 en kpn had gedaan, zou erg gewaardeerd zijn
Ik heb een iPhone abo van T-mobile, die hebben 2Mbps internet zonder limiet, daarom heb ik die bundel gekozen, iPhone direct verkocht, heb al een Nexus One uit de VS gehaald ($430 tegenover €550 die ik kreeg voor die iPhone :P). T-mobile doet niet moeilijk over tetheren, en dat gaat perfect met Android. Ik vind het een geniale combo, snel internet op m'n mobiel én op m'n laptop, zonder limiet of andere nare restricties (ja, bereik, maar daar heb ik in Delft en in andere steden toch geen last van).

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-11 20:46
Gamen op een hsdpa lijn? Ik zou eerst maar eens kijken hoeveel je verbruikt met een rondje gamen.

Bij KPN heb je namelijk een FUP die is vastgesteld op 10x het gemiddelde en bij Tele2 schroeven ze de snelheid naar beneden. ( beide het KPN netwerk :) )
Schroeven ze je snelheid eenmaal naar beneden voor de rest van de maand hou je ong een 56k lijntje over.

• reneviper
jimmy87 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:27:
Gamen op een hsdpa lijn? Ik zou eerst maar eens kijken hoeveel je verbruikt met een rondje gamen.

Bij KPN heb je namelijk een FUP die is vastgesteld op 10x het gemiddelde en bij Tele2 schroeven ze de snelheid naar beneden. ( beide het KPN netwerk :) )
Schroeven ze je snelheid eenmaal naar beneden voor de rest van de maand hou je ong een 56k lijntje over.
En hoe kan je eigenlijk zien hoeveel je nodig hebt, want er staat nooit beschreven wat je minimale internet verbinding moet hebben bij een bepaald spel

Verwijderd

reneviper schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 08:49:
[...]

En hoe kan je eigenlijk zien hoeveel je nodig hebt, want er staat nooit beschreven wat je minimale internet verbinding moet hebben bij een bepaald spel
o.a met dit programma kun dat eenvoudig zien. (Lite Edition)
http://www.rokario.com/products/bandmon/2-0/
Pagina: 1