Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Beste Tweakers,

Ik heb een aantal maand al een HTC Hero, ik heb hem bij T for Telecom gekocht. Toen ik hem thuis uitpakte zag ik een lijn over het scherm met allemaal dode pixels, na 3 dagen omgeruild voor een andere dus bij T for Telecom, eerder hadden ze geen andere beschikbaar.

Nu naar een paar maand crasht mijn Hero na het intoetsen van de pincode, hij zegt dat er geen simkaart aanwezig is maar geeft het bereik wel weer. Dus ben ik terug gegaan naar T for Telecom en zij hebben de telefoon opgestuurd voor reparatie. 3 weken later kon ik hem ophalen en werd er mij verteld dat er vochtschade geconstateerd is, dus het toestel werd niet gerepareerd. Hiermee kon ik echter niet akkoord gaan omdat het toestel nooit met vocht in aanraking is gekomen, het zit of in mijn broekzak of ligt op mijn nachtkastje. De mederwerker zei dat de sticker bij de usb-connector verkleurd was, echter opladen etc doet hij perfect. De medewerker van HTC kon ook geen verband leggen tussen die verkleurde sticker bij de usb-connector en mijn probleem met het crashen van android telkens. Het is puur het crashen na de pincode (telefoon loopt dan vast). Zonder simkaart doet hij alles gewoon. (behalve bellen dan :P)

Dus heb ik de klantenservice van HTC en gevraagd om fotobewijs, die zouden ze mij toesturen. Ze vertelden dat het waarschijnlijk was gekomen doordat 1 van mijn huisdieren aan mijn telefoon gelikt zou hebben, er was namelijk veel haar in mijn telefoon gevonden :S . Mijn huisdieren hebben nooit toegang tot mijn telefoon, de katten komen alleen in de schuur en bijkamer waar ik zelf bijna nooit ben en mijn hond is een puppy van een paar maand oud die nog niet eens over de tafel kan kijken. Daarbij heb ik dus mijn telefoon of in mijn broekzak of op mijn nachtkastje liggen, nooit ergens anders.

Na lange tijd heb ik eindelijk foto's gekregen, toen ik de foto's bekeek viel mij op dat hij bij Dynafix heeft gelegen, daar werd ik al eerder voor gewaarschuwd en heb ik al meer verhalen over gehoord. Gedurende de laatste tijd heb ik ook wel wat berichten in het HTC Hero topic gepost, namelijk de volgende (misschien relevant):
heracles schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 22:55:
Mijn Hero heeft het opgegeven. Hij vertikt het om te bellen, als ik een nummer intoets en daarna op de groene balk druk van "Bellen", loopt hij vast. Alleen de batterij eruit halen werkt dan nog. Hij doet ook erg lang bij opstarten over "unlocking sim-card", maar het ontvangst is wel goed zegt hij :S . Hij start trouwens niet eens altijd goed op, soms loopt hij gelijk na de pincode intoetsen al vast.

Dit probleem had ik een tijdje geleden ook al, maar toen verholpen door het toestel 3x te resetten. Nu na 20x resetten vertikt hij het nog steeds :P . Maar weer terug naar de winkel, gevalletje garantie neem ik aan?
heracles schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:58:
dit keer een wtf bericht :?

Mijn telefoon crashte telkens na het invoeren van mijn pincode, zonder simkaart werkte hij prima. Dus opgestuurd voor reparatie naar HTC. Ik heb mijn telefoon nu teruggekregen van reparatie, HTC heeft vochtschade geconstateerd volgens hen bij een indicator bij mijn usb-connector. Nou heeft mijn telefoon nog nooit regen of water gezien(zit altijd in een plastic zakje als ik het huis uit ga), dus ik wou toch wel ff wat meer informatie van HTC.

Na 3x bellen en intotaal 50minuten kwamen ze met de melding dat er haar in mijn telefoon zou zitten :S , hun conclusie was dus dat een huisdier aan het toestel gelikt zou hebben. Ook vond de medewerker geen verband leggen tussen de indicator bij de usb-connector en mijn (lijkt firmware gerelateerde) probleem.

Ik heb 3 huisdieren, een puppy van een paar maand oud die nog niet eens hoog genoeg is om over de salontafel te kunnen kijken en 2 katten. De katten leven echter in een apart deel van het huis ivm leren bankstel en dergelijke, dus die kunnen het ook al niet zijn. Verder zit de telefoon altijd in mijn broekzak of ligt hij op mijn nachtkastje. Uitgesloten dus dat ze eraan hebben kunnen likken, en zelfs als dat zou kunnen, hoe zouden ze hun haar dan in de telefoon kunnen krijgen :? Ligt het aan mij of klinkt dit als een rare conclusie van HTC?
heracles schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:19:
[...]

Het bestaat niet dat de katten of hond dit hebben kunnen doen, en al hadden ze de kans, hoe krijgen ze hun haren dan binnen in de behuizing? Dus niet achter het batterijklepje ofzo.
De foto:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/steven-smits/Attachment.JPG
De 2e foto heb ik weer verwijderd omdat mijn IMEI-nummer daar ook opstaat, dat is een foto met het serienummer en IMEI-nummer van mijn telefoon.

Ik weet 100% zeker dat ik geen vochtschade heb veroorzaakt(of het moeten zweethanden zijn) en dat die haren ook niet van mij afkomstig zijn.

Nu heb ik een paar vragen:

Welke stappen kan ik nu nog ondernemen?
Moet ik dit uitvechten met HTC of met T for Telecom?
Wat zijn mijn kansen?

Ik weet niet zeker of dit in het goede forum staat, anders verplaats hem maar aub

Edit: Ik heb trouwens geen foto waarop de vermeende waterschade (of alleen al de indicator) en mijn serienr tegelijk opstaan. Is dat nog belangrijk? Ze kunnen netzogoed voor de 1e foto een ander toestel hebben gepakt, ik kan dat niet controleren.

[ Voor 4% gewijzigd door heracles op 13-08-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ABM → SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik geef je weinig kans. Als je in NL een mobiele telefoon koopt ga er maar vanuit dat je geen garantie hebt. Het is altijd vochtschade z'n beetje.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-09 22:37
die ahren komen er toch op een bepaalde manier, niet omdat iemand ze daar stopt om jou te narren ;)
vochtschade gebeurt snel, en je sticker is wel verkleurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
MartijnAbel schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:07:
die ahren komen er toch op een bepaalde manier, niet omdat iemand ze daar stopt om jou te narren ;)
Hoe moeten die haren erin komen dan? Ze zijn iig niet van mij of mijn katten. Ook is het niet op die foto te zien of die telefoon wel mijn telefoon is? Ik zie namelijk nergens haren in mijn eigen telefoon, (zover ik dat kan zien achter de batterij, sim-slot, usb-connector etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Cyberpope schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:02:
Ik geef je weinig kans. Als je in NL een mobiele telefoon koopt ga er maar vanuit dat je geen garantie hebt. Het is altijd vochtschade z'n beetje.
Ik heb wat verder gezocht en het blijkt dat binnen 6 maanden na de aankoop de verkoper moet bewijzen dat ik het toestel onjuist behandeld heb. Ik kan het erop gooien dat de sticker al verkleurd was voor mijn aankoop, heb immers deze telefoon zonder doos oid meegekregen (alleen telefoon omgeruild 3 dagen na aankoop), zij moeten kunnen bewijzen van niet. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnAbel schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:07:
Of ze maken daar die sticker ff snel vochtig... Volgens mij zijn bedrijven als Dynafix echt niet te vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:58:
[...]

Of ze maken daar die sticker ff snel vochtig... Volgens mij zijn bedrijven als Dynafix echt niet te vertrouwen.
Als je zoekt op "Dynafix + vochtschade" kom je al heel snel tot die conclusie, de tv programma's Kassa en Radar hebben er al vaker aandacht aan geschonken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
heracles schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:49:
[...]

Hoe moeten die haren erin komen dan? Ze zijn iig niet van mij of mijn katten. Ook is het niet op die foto te zien of die telefoon wel mijn telefoon is? Ik zie namelijk nergens haren in mijn eigen telefoon, (zover ik dat kan zien achter de batterij, sim-slot, usb-connector etc).
Kan je het toestel niet zelf even open schroeven? Officieel verlies je daarmee natuurlijk je garantie, maar dan weet je in ieder geval of bovenstaande foto een foto van jouw toestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
jurk738 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:08:
[...]

Kan je het toestel niet zelf even open schroeven? Officieel verlies je daarmee natuurlijk je garantie, maar dan weet je in ieder geval of bovenstaande foto een foto van jouw toestel is.
De torx schroeven zijn niet zo moeilijk, daar heb ik wel een schroevendraaiertje voor, echter is Dynafix bij het kijken blijkbaar 1 van de torx schroefjes kwijtgeraakt, want er zit nu ook 1 kruiskop schroefje in die met witte lak bedekt is :S. En zo'n kleine kruiskop heb ik hier niet in de buurt ;) .

[ Voor 4% gewijzigd door heracles op 14-08-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afaik is het zaak om niet te betwisten dat er sprake is van vochtschade, maar om te stellen dat het product normaal gebruikt is. Indien het product niet tegen normaal gebruik bestemd is, is het eveneens een ondeugdelijk product. Het wordt vervolgens zaak voor de leverancier om aan te tonen dat jij het product daadwerkelijk ondeugdelijk hebt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:55

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Hero handleiding
Avoid using your device after a dramatic change in temperature. When you move your device between environments with very different temperature or humidity ranges, condensation may form on or within the device. To avoid damaging the device, allow sufficient time for the moisture to evaporate before using the device.
Er staat dat je de telefoon tijdelijk niet moet gebruiken na omstandigheden waarbij condensatie op kan treden, er staat niet dat je je telefoon weg kan gooien. Die sticker zal bij condensatie uiteraard verkleuren, misschien zelfs al bij hoge luchtvochtigheid, ongeacht of de telefoon aan of uit staat.
De relatie tussen een verkleurde sticker en schade aan de telefoon zie ik niet echt. Laat ze maar eens aangeven wat de schade is. Hoe dat veroorzaakt is door vocht en hoe dat gerelateerd is aan jouw probleem. Nu hebben ze alleen een rode sticker geconstateerd en nog geen schade.

Ik heb geen ervaring met telefoongarantieproblemen maar begrijp ook ook wel dat er een verschil is tussen gelijk hebben en je gelijk halen. Persoonlijk zou ik in de (drukke) winkel blijven zeuren, het lijkt me dat je daar het meeste kans hebt op medewerking.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-09 14:09
heracles schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:10:
[...]

De torx schroeven zijn niet zo moeilijk, daar heb ik wel een schroevendraaiertje voor, echter is Dynafix bij het kijken blijkbaar 1 van de torx schroefjes kwijtgeraakt, want er zit nu ook 1 kruiskop schroefje in die met witte lak bedekt is :S. En zo'n kleine kruiskop heb ik hier niet in de buurt ;) .
Die witte lak is denk ik ook een soort van zegel, als je die beschadigd gaan ze zeker klagen dat jij er aan bezig ben geweest.

Je hebt wel gelijk dat binnen 6 maanden de verkoper moet bewijzen dat jij onzorgvuldig bent geweest, en je hebt niets te maken met Dynafix of elke andere toko.

Wat hierboven wordt gezegd, ga eens naar de T winkel op een wat drukker moment, doe rustig je verhaal en neem geen genoegen met de eerste de beste smoes. Zelf ook een keer gehad, 2e hands telefoon geleverd (onbekende telefoon nummers in het toestel) maar de konden niets doen... 8)7 Sure, beetje aandringen (op een zaterdag, volle winkel :+ ) en toen konden we ineens wel een goed toestel krijgen |:(

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Pagina: 1