Hi 
Ben bezig met m'n C2D te overclocken en tot nu toe gaat het goed, maar ik had graag wat meer uitleg gehad over een paar bepaalde BIOS-settings mbt OC'ing. Het moederbord in kwestie is een Asus P5Q-E.
Het gaat om volgende settings :
- FSB Strap to North-Bridge
- CPU GTL Voltage Reference 0/2
- CPU GTL Voltage Reference 1/3
- NB GTL Voltage Reference
Behalve een vage omschrijving als "changing might improve FSB overclocking" word ik niet veel wijzer van de manual, via internet vind ik enkel maar vage, niet-concrete info.
Dus, zou de BIOS-goeroe van T.net (als die bestaat
) zo vriendelijk willen zijn om uit te leggen wat deze settings net betekenen en hoe ze zich gedragen/verhouden tov FSB-overclocking dan zou ik dat ten zeerste op prijs stellen.
Het clocken gaat goed trouwens, heb hem al even op 515MHz FSB gekregen maar dat was niet 100%, ben er mee bezig
Ben bezig met m'n C2D te overclocken en tot nu toe gaat het goed, maar ik had graag wat meer uitleg gehad over een paar bepaalde BIOS-settings mbt OC'ing. Het moederbord in kwestie is een Asus P5Q-E.
Het gaat om volgende settings :
- FSB Strap to North-Bridge
- CPU GTL Voltage Reference 0/2
- CPU GTL Voltage Reference 1/3
- NB GTL Voltage Reference
Behalve een vage omschrijving als "changing might improve FSB overclocking" word ik niet veel wijzer van de manual, via internet vind ik enkel maar vage, niet-concrete info.
Dus, zou de BIOS-goeroe van T.net (als die bestaat
Het clocken gaat goed trouwens, heb hem al even op 515MHz FSB gekregen maar dat was niet 100%, ben er mee bezig