Toon posts:

Smtp connector exchange 2007

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop tegen het volgende probleem aan wat redelijk irritant begint te worden.
Exchange 2007 ben ik nog niet heel bekend mee en hetgeen ik gevonden heb op internet lost het probleem vooralsnog niet op.

Configuratie
SBS 2008 met exchange 2007

Domein 1 werkte goed op exchange mail komt goed binnen verder geen problemen.
Ik wilde domein 2 hierop laten binnnenkomen dus heb ik een 2e "accepted domain" toegevoegd.
Hierna komt er op geen van de clients meer mail binnen (3 clients).
Hierom domein 2 als accepted weer verwijderd alleen nu komt er nog geen mail binnen.

Als ik de Wizard netwerk herstellen gebruik geeft deze aan dat hij geen verbinding met de smtp connector kan maken. Nu heb ik in SBS 2008 niet eerder handmatig een nieuwe smtp connector aangemaakt maar met wat indernet hulp is dit uiteindelijk wel gelukt. Alleen komt er nog steeds geen mail binnen, ik vermoed dus dat ik wat verkeerd heb aangemaakt en het lijkt nu gewoon niet juist geconfigureerd te zijn.

Ter info:

Poort 25 staat open en aan de router instellingen is niks aangepast.
Als ik ping naar mail.domein1.nl krijg ik antwoord van het ip adres van de server.

Hoe is dit te controleren of hoe is er handmatig een juist functionerende smtp connector aan te maken in exchange 2007? Graag jullie hulp.

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Van buitenaf zou je deze website kunnen proberen : https://www.testexchangeconnectivity.com/

And this !! Is to go even further beyond!!!

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Komt er geen mail binnen of kun je geen mail versturen?
Exchange 2007 maakt gebruik van send en receive connectors, zijn deze beide aangemaakt?
Post anders een wat screenshots van deze connectors.
Kijk anders eens even hier: http://www.computerperfor...ge2007_smtp_connector.htm

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:59

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Wat voor error krijg je als je intern (op de server zelf) verbinding maakt met je mailserver,Je kunt via telnet makkelijk mails versturen met wat commando's en de errors die je terugkrijgt kan je vaak wel wat mee (telnet 127.0.0.1 25).
Overigens je zegt dat je een een accepted domain hebt toegevoegd maar hoe zit het met je receipient policies? Met je MX records?
Normaal gesproken doe je niks met je receive connector als je alleen een domain toevoegt.

Telnet commando's die je hiervoor nodig hebt:
Ehlo
Mail from
rctp tp
data

[ Voor 9% gewijzigd door MasterL op 14-08-2010 15:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het in ondertussen opgelost, alle smtp connectoren opnieuw geconfigureerd waarna het ineens wel werkte :?

Enorm bedankt voor jullie reacties en hulp!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hou rekening met het feit dat SBS bijna vereist dat je dergelijke wijzigingen via de wizard doet.

Hoe dan ook: Het topic hoort niet in Netwerken maar in Serversoftware en Windows Servers :)
Pagina: 1