Toon posts:

Laptop uit Amerika

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een nieuwe laptop nodig, dus ben ik op zoek gegaan naar eentje die aan mijn eisen voldoet.
Maar nu kan ik geen winkel (in Europa) vinden die die laptop heeft. Daarbovenop kwam ik er ook achter dat de prijzen in Amerikaanse winkels een stuk lager liggen.

De laptop in kwestie is een Asus G73JH-A1. Bij Amazon verkopen ze hem voor 1613,19 dollar (~1261 EUR), maar ik weet niet hoe het zit met shipping costs en invoerrechten en weet ik wat allemaal niet.

Kan iemand mij uitleggen hoe het allemaal precies zit?

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-01 11:45
Tuurlijk.

Shipping costs:
http://www.amazon.com

Invoerrechten:
http://www.douane.nl/veelgesteldevragen/

Overigens, denk goed na hoeveel het prijsverschil je waard is. Je oplader heeft een Amerikaanse stekker, je garantie is amerikaans (als in: vaak minder/korter, en vooral erg lastig als je het daadwerkelijk nodig hebt), etc.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:52

paQ

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

BartS12 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:11:
Tuurlijk.

Shipping costs:
http://www.amazon.com

Invoerrechten:
http://www.douane.nl/veelgesteldevragen/

Overigens, denk goed na hoeveel het prijsverschil je waard is. Je oplader heeft een Amerikaanse stekker, je garantie is amerikaans (als in: vaak minder/korter, en vooral erg lastig als je het daadwerkelijk nodig hebt), etc.
Die stekker is denk ik vrij simpel te vervangen. Bij een van mijn laptops zit er zelfs een stekker voor de US bij, het ligt er maar aan hoe sterk de fabrikant inspeelt op mobiliteit en reizen. Garantie lijkt me inderdaad wel lastig en de kans is niet heel klein dat je die nodig gaat hebben bij een laptop.

Misschien is het een optie in Duitsland te kijken naar de prijzen? Ze lopen daar vaak net wat voor op ons, zeker met de gewone winkels. Met de webshops zal het verschil wel minder geworden zijn.

Als je toch gaat importeren van buiten de EU zou ik eerder naar Azie kijken. Het is wat lastiger door de taal, maar daar komen de laptops uit de VS ook vandaan en door de verschillen in economie scheelt dat nog veel meer geld (zolang je niet in een land als Japan gaat shoppen, want die hebben juist weer een hele sterke munt ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 13-08-2010 14:17 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Je oplader heeft een Amerikaanse stekker, je garantie is amerikaans (als in: vaak minder/korter, en vooral erg lastig als je het daadwerkelijk nodig hebt), etc.
Asus geeft bij de laptop een 2 jaar geldende wereldwijde garantie. En ik dacht dat ik ergens gelezen heb dat de oplader zowel een Amerikaanse als een Europese stekker heeft (maar dat moet ik effe weer opzoeken).

Ik heb de prijzen eens bekeken en uiteindelijk blijkt het niet de moeite waard te zijn om de laptop te kopen.

Prijs laptop: 1261 EUR
Shipping cost: 108 EUR (29,99 dollar + 18 * 5,99 dollar)
BTW (19%): 260 EUR
Douanerechten: ??? EUR

Zonder douanerechten kom ik dus uit op een totaal van 1629 EUR. Vergelijkbare modellen kosten rond de 1800 - 2000 EUR als je ze in Europa zou kopen. Dat betekend dat als de Douanerechten meer dan 170 EUR kost het al niet meer rendabel zou zijn.
Als je toch gaat importeren van buiten de EU zou ik eerder naar Azie kijken. Het is wat lastiger door de taal, maar daar komen de laptops uit de VS ook vandaan en door de verschillen in economie scheelt dat nog veel meer geld (zolang je niet in een land als Japan gaat shoppen, want die hebben juist weer een hele sterke munt ;) )
Heb je voorbeelden van (betrouwbare) Aziatische online winkels?

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-01 17:41
www.taobao.com

De mensen van www.myobook.net helpen je hier graag verder mee. :)

• paQ

paQ

er zijn bij een notebook geen douanrechten

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:53

hellknight

Medieval Nerd

Heb je al eens bij CD-Romland geinformeerd of zij deze kunnen leveren? Mijn G73JH heb ik ook via hun gehaald - zij waren de enige hier in de omgeving (West-Brabant) die deze konden leveren

Your lack of planning is not my emergency

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-12-2025
paQ schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:39:
er zijn bij een notebook geen douanrechten
Hoe kom je daar nou bij?

Alle goederen die je invoert van buiten de EU van meer dan € 430,00 euro moet je invoerrechten over betalen.
www.douane.nl
goederen van buiten de EU die niet meer waarde hebben dan € 430 als u over zee of door de lucht aankomt. Komt u in de Europese Unie aan over land of met een privé-schip of privé-vliegtuig? Dan is het bedrag € 300.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Marzman schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:15:
[...]

Die stekker is denk ik vrij simpel te vervangen. Bij een van mijn laptops zit er zelfs een stekker voor de US bij, het ligt er maar aan hoe sterk de fabrikant inspeelt op mobiliteit en reizen. Garantie lijkt me inderdaad wel lastig en de kans is niet heel klein dat je die nodig gaat hebben bij een laptop.
Valt ook wel mee, als ik een Acer laptop ofzo koop in amerika. Kan ik deze gewoon laten repareren bij Acer Europa.

Amerika is nog niet zo goedkoop, want je moet wel 20% belasting erbij dokke voor invoerrecht.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Ik las vandaag ergens dat er geen invoerrechten op een laptop worden berekend. Omdat het schijnbaar nogal onduidelijk is zou ik dus eerst contact opnemen met de belastingdienst alvorens tot een daadwerkelijke koop over te gaan.

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:58
OK13 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:38:
[...]

Hoe kom je daar nou bij?

Alle goederen die je invoert van buiten de EU van meer dan € 430,00 euro moet je invoerrechten over betalen.

[...]
Het tarief is 0%. klik

• paQ

paQ

wat hij ^^ zegt ;)
OK13 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:38:
[...]

Hoe kom je daar nou bij?

[...]
en de qoute die je aanhaalt geldt alleen als je zelf iets meeneemt.
de drempel bij invoeren (per post bijv) is veel lager

[ Voor 91% gewijzigd door paQ op 14-08-2010 10:21 ]

• ZGearloose
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 08:48
Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:04:
Hallo Tweakers,

Ik heb een nieuwe laptop nodig, dus ben ik op zoek gegaan naar eentje die aan mijn eisen voldoet.
Maar nu kan ik geen winkel (in Europa) vinden die die laptop heeft. Daarbovenop kwam ik er ook achter dat de prijzen in Amerikaanse winkels een stuk lager liggen.

De laptop in kwestie is een Asus G73JH-A1. Bij Amazon verkopen ze hem voor 1613,19 dollar (~1261 EUR), maar ik weet niet hoe het zit met shipping costs en invoerrechten en weet ik wat allemaal niet.

Kan iemand mij uitleggen hoe het allemaal precies zit?
Laptop besteld bij www.xoticpc.com. Bank overschrijving, duurt exact 10 werkdagen.
Laten afleveren bij www.usa2you.nl(je kan hen ook laten betalen kost 5% extra). Zij checken op compleetheid en sturen de order dan door naar NL via FedEx.
Fedex stuurt je later een rekening met de BTW en niets meer. Geen invoer rechten op computers!!!

ik blij met mijn G73JH-A1 ;)

[ Voor 55% gewijzigd door ZGearloose op 02-10-2010 17:19 . Reden: quote van de vraag ]

Pagina: 1