Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry1989
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-10-2021
In het afgelopen jaar ben ik steeds meer (vage) problemen gaan krijgen met een HP Proliant ML350 G4P server. De server is gekocht op 14-4-2006.

probleem 1
2 maanden na aanschafdatum (19-6-2006) had ik het eerste probleem. Ik had toen een USB kaart geplaatst en bij het starten van de server kwam er een vonk uit. Gebelt met HP en de volgende dag is de processor en het moederbord vervangen. Later bleek ook nog uit een diagnose dat diverse voedingsonderdelen vervangen moesten worden. Deze zijn ook vervangen

probleem 2
Het afgelopen jaar ben ik diverse meldingen tegengekomen de lees/schrijfbewerking op het geheugen is mislukt. Zie onderstaande quote:
"De instructie op 0x7c8fdf9c verwijst naar geheugen op 0x7c8fdf9c. De lees- of schrijfbewerking ("written") op het geheugen is mislukt. Klik op OK om het programma te beëindigen."
Ik heb al 2X het geheugen vervangen maar die meldingen blijven nog steeds komen.

probleem 3
Het systeemlogboek geeft een hele rij met fouten van "symmpi"
Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Scsi\symmpi1.
Ik heb de drivers al geupdate naar de nieuwste drivers. Heel misschien kan het nog zijn dat ik de verkeerder heb. Ik heb namelijk SCSI320 HD's en geen SATA schijven. De installer melde ook dat het systeem niet over deze drivers beschikt maar wel nodig zou hebben.

Sinds ik de drivers heb geupdate is de foutmelding gewijzigd in
Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\RaidPort0.
Heeft dit te maken met dat er een schijf defect gaat raken of dat de SCSI controller misschien defect is/gaat raken.

probleem 4
Soms heb ik te maken met zeer trage reactietijden. Bijvoorbeeld als ik op start klik duurt het soms 10 seconden voor dat echt het start menu tevoorschijn komt. Op dat moment is de server niet iets aan het doen en de processor is ook niet belast.

probleem 5
Afgelopen maand was er weer een probleem met de USB kaart. Mijn collega heeft deze vervangen. Bij het opnieuw opstarten was er weer een brandgeur te ruiken. De server gelijk uitgezet. USB kaart er uit gehaald en er was een roetplekje op de PCI slot te zien.
Even samengevat: 3 usb kaarten in 4jaar

probleem 6
Vandaag wou ik een extra HD toevoegen. Eerst was deze wel zichtbaar in schijfbeheer maar kon hem niet initialiseren wegens een controllerfout. (probleem 3?). Heb de schijf toen in een ander slot geplaatst en toen was er een anders schijf niet meer zichtbaar. 5 minuten later was de nieuwe schijf niet meer zichtbaar maar werd de ander schijf wel wil zichtbaar. Vervolgens heb ik de computer opnieuw opgestart en werden beide schijven zichtbaar en kon ik de nieuwe ook initialiseren.

Bij het maken van de Image van de oude HD (SCSI320 10K 73GB.) Hij hij bijna 4 uur voor nodig om deze image te maken en schrijven naar een v2i file op de nieuwe HD. De processor was ook weinig belast 1 of 2%. En de hd's waren ook niet constant aan het ratelen. Naar mijn idee is dit ook te langzaam.

probleem7
Bij het scrollen in internet explorer wordt de processor voor 50% belast. (dual core). Dit was vaak een display driver die niet geinstalleerd was maar op de HP site zie ik helemaal geen display drivers.

samengevat
  • Een hoop problemen die misschien best wel eens met elkaar te maken kunnen hebben.
  • Ik zal zelf de HD's nog testen, kijken of die beschadigd zijn.
  • De drivers heb ik al geupdate van de scsi verder weet ik niet wat ik er aan kan doen.
  • Voor de 3USB kaarten heb ik geen verklaring.
  • De foutmeldingen van het geheugen snap ik ook niet aangezien ik het geheugen al 2X vervangen is kan het geheugen niet defect zijn.
nu ik dit zo allemaal achter elkaar heb opgesomt begin ik een vermoeden te krijgen waar het probleem zit. Misschien wel ver gezocht: Toen er een vonk uit de computer kwam in 2006 zijn eerst de processor / moederbord/ geheugen vervangen. Toen we hem weer wilde aanzetten bleek het nog niet te werken. De HP man zei toen dat het tussenstukje van de voeding (waar je 2 voedingen op aan sluit) ook vervangen moest worden.Het defecte stukje heeft dus met het nieuwe moederbord gedraaid.

Zou het zo kunnen zijn dat door het defecte stukje sommige chips op het moederbord beschadigd zijn en hierdoor deze problemen zijn ontstaan

Kunnen jullie hier misschien een verklaring voor geven of misschien een ander idee hebben wat ik een zou kunnen proberen om deze problemen op te lossen ik ben een beetje ten einde raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Zit de Server in een Support contract? Zoja gewoon aanmelden bij HP en zeggen dat je alle problemen opgelost wilt hebben :Y)

Zo niet, mijn vermoeden is dat er iets serieus mis is met dat moederbord. Of wat ook nog kan is de Power back pane(als je het zo schrijft). Wij hebben ook ooit eens heel raar gedrag van een server gehad, om de haverklap ASR's. HP had toen bijna alles vervangen en als laatste ook de power backpane, deze loste het probleem op.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 08:52

Spoooky

Core temp 37°C

Vanwege de aanschafdatum betwijfel ik of de server nog in een support contract zal zitten.

Als dit inderdaad het geval is... Ben ik bang dat deze server niet alleen financieel afgeschreven, maar ook technisch afgeschreven is... Of denk je toch te investeren?

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry1989
De server zit helaas niet meer in een support contract. Als we iets vervangen dat is het denk ik zo en zo het moederbord en die "powerbackpane" Ik denk dat dan dan de meeste kans van slagen heeft. Helaas heb ik dan nog geen garantie of het probleem dan ook werkelijk is opgelost en ben ik bang dat de server financieel is afgeschreven als ik jullie zo hoor....

Maar jen nu nog een nieuw probleem.

Ik heb de nieuwe schijf geinstalleerd en de gegevens overgezet maar ik merk een zeer slechte performance. Ondanks dat de schijf 15K is. Bij een test met HD tune zie ik dat de schijf maximaal maar 3.6MB/s kan lezen.

Dit moet vast ergens een instelling of zo zijn maar ik heb echt geen idee wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:42
Het lijkt erop dat de USB kaart telkens het probleem geeft.
Heb zelf wel eens een Sitecom/ Sweex usb kaart in een HP workstation gedaan (2x Xeon cpu) en me hele pc was erg instabiel geworden. Kaartje eruit was hij weer stabiel. Kaartje was natuurlijk niet een super merk maar ja had extra USB poorten nodig.. USB hub had de verkoper destijds niet.. Toen maar gewacht en bestelling bij BOL.com gedaan voor een USB hub..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry1989
Kan iemand mij vertellen wat de goede drivers zijn die ik nu nodig heb.

HP ProLiant ML350G4P Drivers

De SCSI Controller: LSI 53C1030 PCI-X SCSI Controller (Everest)

De drivers die ik nu heb geinstalleerd zijn:
HP ProLiant 64-Bit/133-MHz Single/Dual Channel Ultra320 SCSI HBA and SCxxXe series SCSI HBA Driver for Windows Server 2003
Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:37
Barry1989 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:15:
Kan iemand mij vertellen wat de goede drivers zijn die ik nu nodig heb.

HP ProLiant ML350G4P Drivers

De SCSI Controller: LSI 53C1030 PCI-X SCSI Controller (Everest)

De drivers die ik nu heb geinstalleerd zijn:

[...]

Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.
complete supportpack even downloaden en installeren, die zoekt zelf de juiste drivers er wel bij :)

http://h20000.www2.hp.com...d=135&swEnvOID=1005#78221

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry1989
probleem9

Heb de support pack nu gedownload maar als ik hem uitpak krijg ik een lege map. Als ik hem uitpak op een andere computer werkt het wel... Enig idee wat dit nou weer kan zijn.

Ik zal hem tussentijds uitpakken op een andere computer en kopiëren naar de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:54
Heb je Uberhaubt de server wel geinstalleerd met smartstart? als ik dit zo lees lijken de software problemen heel erg gerelateerd aan missende drivers en software. (bijv RAID config enzo)

Wat betreft de USB kaarten... wat voor kaarten probeer je in welk slot te steken?

Edit: wijzig OF je titel even OF je gekozen product bij dit topic... is het een DL of een ML

[ Voor 15% gewijzigd door Pinooo op 15-08-2010 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:37
Barry1989 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 07:19:
probleem9

Heb de support pack nu gedownload maar als ik hem uitpak krijg ik een lege map. Als ik hem uitpak op een andere computer werkt het wel... Enig idee wat dit nou weer kan zijn.

Ik zal hem tussentijds uitpakken op een andere computer en kopiëren naar de server.
heb je al eens een virusscanner op die machine losgelaten :? alle problemen die jij hebt zijn voor 90% software related

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry1989
De server is niet door mij geïnstalleerd dus daar kan ik niet achter komen.

Zo wat ik lees op het internet zijn dat PCI-X sloten. Het zijn hele lange waarbij de PCI kaart alleen de eerste aansluitpunten gebruikt. Zou het zo kunnen zijn dat deze helemaal niet compatibel is met normale PCI?

PS: waar zit het knopje voor topic titel aanpassen? :+

[ Voor 9% gewijzigd door Barry1989 op 15-08-2010 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:09

SpamLame

niks

Pak de laatst Proliant Support Pack CD en breng alle drivers op orde.
Pak dan de laatste Firmware Maintance CD en breng alles naar het laatste firmware level.

Alles wat er niet uitzit zoals het hoort, brandplekken etc., vervangen anders blijf je mogelijk problemen houden.
Je kan dat via support doen op basis van nacalculatie (om vragen), maar voor een 4 jaar oud apparaat met zijn geschiedenis zou ik lekker een nieuwe kopen.

En voor aanpassen van titel kan je misschien topic report gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry1989
Ben nu het software pakket van HP aan het installeren. Er zijn veel updates beschikbaar dus hoop dat dat in iedergeval een hoop van de problemen oplost.

Wat me nog is opgevallen: Bij het opstarten zegt hij bij de hard schijf die het probleem geeft:
This device has validate to run at 80MB/s and 320MB/s when the operating system is loaded
Heeft dat er misschien iets mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 11:55
PSP downloaden + bij install aangeven dat extra updates van ftp.hp.com ook gedownload mogen worden.

Dan ben je helemaal up-to-date + de nieuwste firmware updates.

Als ik het zo allemaal hoor is er iets goed mis met je scsi config, dit kan zijn, defecte backplane, of iets met je raid controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry1989
Ik zit nu op de site van de SCSI Adapter te kijken en bij compatible devices zie ik alleen maar HP Drives staan.

Mijn HD die ik hier besteld heb zou compatible moeten zijn.

Zou het zo kunnen zijn omdat het geen HP product is dat hij daarom maar een limiet van 3.6MB/s heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
Barry1989 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 12:23:
Ik zit nu op de site van de SCSI Zou het zo kunnen zijn omdat het geen HP product is dat hij daarom maar een limiet van 3.6MB/s heeft?
onzin.

Wat draai je op die bak? Ik zou serieus gaan nadenken over een schone installatie, however, gezien het een G4 bak betreft zou ik eens gaan nadenken over een nieuwe bak. Hoeft niet (relatief) veel te kosten als je niet veel meer performance nodig hebt dan wat je nu hebt. Ik denk dat je voor rond de 1500 ex een leuke nieuwe bak hebt terwijl een reinstall, evt hardware vervangingen etc etc meer zou kunnen gaan kosten. Ook is het risico op stuk gaan groter hoe ouder de bak. Plus dat je weer goed zit met je support contract op je hardware.

[ Voor 44% gewijzigd door Razwer op 15-08-2010 12:48 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry1989
Ik heb die firmware CD gedownload maar ik heb het gevoel dat het update van firmware altijd een behoorlijk risicovol proces is. Der hoeft maar iets mis te gaan en server weg. Of ben ik te overbezorgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Barry1989 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:26:
Ik heb die firmware CD gedownload maar ik heb het gevoel dat het update van firmware altijd een behoorlijk risicovol proces is. Der hoeft maar iets mis te gaan en server weg. Of ben ik te overbezorgd?
Het is hiet nog nooit fout gegaan (en we hebben 100+ servers).

Ook nog maar eens de vraag stellen: watvoor USB kaart stop je in die server????

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:20

Ankh

|true

ajhaverkamp schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:31:
[...]

Het is hiet nog nooit fout gegaan (en we hebben 100+ servers).

Ook nog maar eens de vraag stellen: watvoor USB kaart stop je in die server????
En meteen dan de vraag, waar stop de USB kaart erin. (en wat voor type is misschien ook wel handig).
Uit de product bulletin bij HP:
Expansion Slots:
6 Total:
(1) 64-bit/133-MHz PCI-X;
(2) 64-bit/100-MHz PCI-X;
(1) 64-bit/66-MHz PCI-X;
(1) x4 PCI Express;
(1) x8 PCI Express

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry1989
Ik begrijp hier uit dat een simpel USB kaartje van Sitecom ablosuut (not done) is. Ik durf niet te zeggen waar die is ingestoken.

Het is in een lang PCI slot waarbij de laatste rijtje pinnen ongebruikt blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:55
En wat doet dat USB kaartje precies dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry1989
Deze dient voor extra aansluitingen voor ondermeer de Backup naar de USB schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:20

Ankh

|true

Het kan wel, maar volgens mij is het geen nette oplossing.
Hier zijn de verschillen iig.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6f/PCI_Keying.png/400px-PCI_Keying.png

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Standaard heeft hij er al 3:
code:
1
2
USB 2.0 Ports:
3 Total: (1) front; (1) internal; (1) rear accessible port

Bron

Uit je verhaal haal ik dat je problemen zijn begonnen met het plaatsen van die kaart. Dus daar zou ik de oorzaak ook zoeken.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry1989
Even een update...

Zojuist een firmware upgrade uitgevoerd vanaf een USB key. Eerder gebrobeert vanaf DVD maar op een of andere manier wil deze helemaal niet booten. Hij blijft hangen op Trying boot from CD. Maargoed vanaf usb is het dus gelukt.

Daarna ging ik gelijk testen of de HD nu een betere performance had. Ik startte weer HD Tune op en testte en maximale leessnelheid was weer 3.6MB/s. Toen begon ik bijna gek te worden. Even nog een ander programmatje gedownload en getest en die kwam rond de 100MB/s. Edit: dit was schrijven

Heb zo een vermoedde dat het al die tijd gewoon al goed werkte alleen dat HD tune me in die steek liet :( . Ik gebruikte de trial 4.5 pro. Maarja weer een probleem minder.

Edit: Schrijven werkt tot wel 100MB/s maar lezen komt niet boven de 4MB/s uit. Heel raar! Ik wordt er echt gek van 8)7 . Heeft iemand hier misschien een verklaring voor?

De usb kaart had ik gestoken in slot 3

code:
1
64-bit/100MHz PCI-X

De foutmelding is helaas nog niet weg van de Storage Controller. Ik begin ook steeds meer het vermoeden te krijgen dat het aan een schijf ligt en niet aan de controller. Weet iemand hoe je er achter kan komen wat raidport0 is. Is dat schijf C: of D: of misschien toch wel de SCSI adapter.
Afbeeldingslocatie: http://barryclaassens.nl/tweakers/foutmelding.jpg

Alvast bedankt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Barry1989 op 24-08-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry1989
Na het lezen van diverse forums op internet begin ik steeds meer het vermoeden te krijgen dat de SCSI Adapter defect is. Heb namelijk de laatste drivers en de laatste firmware en nog steeds is er geen verbetering. Ook heb ik het idee dat de 72GB 10K schijven ook te traag zijn. Zie hieronder
Afbeeldingslocatie: http://www.barryclaassens.nl/tweakers/hdtune72.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.barryclaassens.nl/tweakers/hdtune300.jpg

Een nieuwe server kopen het liefst niet omdat dat al ongeveer €1500 kost en ik moet dan ook nog installatiekosten doorberekenen en dan zit je zo op de €2500,- Ik zit te denken om een SCSI kaart te kopen maar wil jullie mening ook nog even weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Wat doet die server precies? Is het een bedrijfs kritische server? Dan is € 1500 toch niets? Als je gaat rekenen wat het kost als hij er een aantal dagen uitligt kom je waarschijnlijk snel hoger uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:59

lier

MikroTik nerd

Grappig, ik zie (HD Tune pro) een gemiddelde leessnelheid van ongeveer 35 MB/s. Lijkt mij voor dit soort disks heel redelijk. Echter is (om welke reden dan ook) de 300 GB disk echt traag.

Controleer eens je caching settings (read cache vs write cache) en overweeg als eerste stap om een BBU voor de kaart aan te schaffen (indien deze nog niet geplaatst is).

Hebben jullie trouwens die kaart hot-plug geplaatst ? Als er vonken uit komen dan is er meer dan een serieus probleem (en zou ik persoonlijk zo'n server nooit meer vertrouwen).

In dat kader:
Is het een bedrijfs kritische server?
(en met alle respect) maar als je zo hobby-bob met de server om gaat lijkt mij het antwoord duidelijk, afgezien nog van de kosten om iemand er zo lang mee te laten hobbyen).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
lier schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 08:59:

In dat kader:
[...]

(en met alle respect) maar als je zo hobby-bob met de server om gaat lijkt mij het antwoord duidelijk, afgezien nog van de kosten om iemand er zo lang mee te laten hobbyen).
Hij heeft het over installatiekosten doorberekenen dus lijkt mij wel een bedrijfsserver in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cariolive23
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Barry1989 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:31:
Een nieuwe server kopen het liefst niet omdat dat al ongeveer €1500 kost en ik moet dan ook nog installatiekosten doorberekenen en dan zit je zo op de €2500,- Ik zit te denken om een SCSI kaart te kopen maar wil jullie mening ook nog even weten
En jij vertrouwt een server die inmiddels via rooksignalen communiceert? Een server van 4 jaar oud is economisch zo'n beetje afgeschreven, het heeft weinig zin om daar nog veel tijd (= geld) en geld (hardware) aan te besteden. Daarmee ga je de levensduur niet significant verlengen. De kans dat deze server op een ongeschikt moment het loodje legt, is vrij groot.

Komt nog bij dat een nieuwe server waarschijnlijk sneller is en ook nog eens minder stroom verbruikt, wat weer goedkoper in gebruik is. En mocht je een server zoeken die dezelfde performance levert als de oude server, kun je waarschijnlijk met een goedkopere variant uit de voeten, er is een hoop veranderd in de afgelopen 4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry1989
Het gaat om een Small Business Server 2003. Hij wordt gebruikt door een bedrijf met 6 medewerkers als Fileserver, Terminal Server en er draait een administratieprogramma op.

Het is dus een bedrijfskritische server. De reden dat we de server niet willen vervangen is omdat het in deze tijd niet al te goed gaat met sommige bedrijven en dan is €2500 - €3000 een hoop geld.

Als het moederbord defect is zit er eigenlijk niks anders op denk ik. Nieuw moederbord kost al snel €750,- en dan is het inderdaad niet meer de moeite waard. Als de SCSI controller defect is heb je een nieuwe kaar voor ongeveer €200,- als ik het goed heb.

De USB kaart is geplaatst terwijl de server uit stond.

Ik had echter wel verwacht met 72GB 10K schijven dat de snelheden een stuk hoger zouden moet liggen dan 35MB/s aangezien je met 7200rpm sata schijven gemakkelijk al 60MB/s haalt.

Heb even gegoogeld maa BBU = battery backup unit ? wat doet dat precies? En waar kan ik de read / write setting aanpassen?
Wat doet die server precies? Is het een bedrijfs kritische server? Dan is € 1500 toch niets? Als je gaat rekenen wat het kost als hij er een aantal dagen uitligt kom je waarschijnlijk snel hoger uit.
De server draait eigenlijk wel gewoon. Heel af en toe stopt een programma er mee via de onder genoemde foutmelding dat het geheugen niet kan worden gelezen. Maar ze hebben niet door dat er wat aan de hand is met de server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry1989
Ik ga het op een andere manier oplossen.

Voor €150,- heb ik precies dezelfde server op de kop kunnen tikken. Image maken, op de nieuwe server terugzetten en dan hopen dat de meeste problemen zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 15:29
Barry1989 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 12:21:
Ik ga het op een andere manier oplossen.

Voor €150,- heb ik precies dezelfde server op de kop kunnen tikken. Image maken, op de nieuwe server terugzetten en dan hopen dat de meeste problemen zijn opgelost.
Kijk das lekker goedkoop.

Check eens de SCSI kabel van de de oude server. Zou kunnen dat de terminator niet meer helemaal goed werkt, of gewoon verrot it. Kost ook maar een paar 10jes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry1989
Zodra ik hem heb omgewisseld ga ik hem even nakijken.

Even off-topic:
Ik heb ook nog 2X een DL380 G4 2X 3.4Ghz Xeon 6GB ram 4X146GB SCSI 10K voor samen 300 op de kop kunnen tikken. Woensdag ophalen. Dit is toch hartstikke goedkoop of zijn die dingen echt geen reet meer waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
idd, is geen reet meer waard...
G5/G6/G7 zijn nog wel wat waard
G3 en G4 zijn 4 en 5 generaties geleden. Vergelijk het met Pentium 4 en Pentium D PC's
ook zijn die SCSI schijven ontzettend traag als je ze vergelijkt met zelfs hedendaagse consumenten schijven
een samsung spinpoint F3 1tb haal je al 130mb/s read/write, dat is een consumenten schijf dus. met 15k RPM SAS schijfjes haal je nog veel hogere snelheden...

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Pagina: 1