Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdemiC
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-07 16:52
Beste Tweakers,

Ik wil een watercooling in mijn computer maar weet niet wat ik zal nemen misschien kunnen jullie mij helpen:

Ik heb een Gigabyte P55A-UD3R Moederboord met Intel I5 760 CPU Socket 1156 in een coolermaster HAF 932 Case.

Nu is mijn vraag of jullie mij kunnen helpen met goede spullen voor mijn pc kunnen zoeken en ook plaatsen.

Alvast bedankt,

Bob de Vries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-02 21:02

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Moet de videokaart ook gekoeld worden door water? Misschien is het handig als je verteld wat er allemaal gekoeld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdemiC
Ow sorry

Ik wil de CPU en het geheugen en dat is de OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1333LV4GK,

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
geheugen hoef je niet zo nodig te waterkoeling.. eigenlijk zonde dat te doen eerlijk gezegd
wat is trouwens ong je budget ervoor?

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdemiC
mijn budget maakt niet uit als het maar onder de 1.000 of 1.500 blijft ;)

Als het geheugen niet WC hoeft dan doe nu alleen maar de CPU maar wel met pompje resevior en als die dingen, want dan kan ik later nog uitbreiden naar GPU WC enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
Dan is het ook wel makkelijk om even volledige specificaties te noemen. Een i5 760 (dat is toch de hoger geclockte versie van de 750?) kun je al koel houden met een goeie 120mm radiator, dat doe ik nu ook, dat is prima koel te houden (in mijn geval wel een 750, geen 760, qua warmteproductie zal er niet zoveel verschil in zitten)

Heb je er ook nog een flink dikke videokaart in hangen en wil je die, zoals jij zegt, later ook toevoegen aan de loop. Dan moet er mogelijk al naar 240mm radiator gekeken worden. Afhankelijk van de videokaart misschien zelfs een 360mm radiator. Als je daar geen plek voor hebt kun je overwegen een 240mm radiator te nemen en verderop in de loop een 120mm radiator te plaatsen.

Ook handig om even aan te geven welke kast je hebt. Eventueel een foto, zodat we een beeld krijgen van waar je het spul allemaal kwijt kunt

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 13-08-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10-2024

Lemmy18

H2O-cooling addict

Sowieso een 360 radiator, want in een haf932 is daar standaard plaats voor, dus je zou al een ei moeten zijn als je dat niet deed.

EVT zelfs een dikke 360, dan koel je makkelijk een overclockte gpu en cpu.

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdemiC
Dit is mijn gehele invertaris:

inventaris: Nieuwe Set

Als jullie ook een link willen geven naar de componenten dat zou ik op prijs stellen.

Met vriendelijke Groeten,

Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdemiC
Zou iemand mij kunnen helpen?
Ik heb er geen ervaring mee

Dankje wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je je beter eens goed kunt inlezen qua waterkoeling, we kunnen je wel vertellen wat je allemaal moet gaan kopen, maar als je onverhoopt problemen tegenkomt kun je ze niet 123 oplossen.

Je kan natuurlijk ook een corsair h50 of h70 halen, die kun je later altijd nog verkopen (die10-15 euro verlies is niet zo gek veel), dan kun je voor jezelf bepalen of het je allemaal wel waard is qua winst op temperatuur.

Als je echt zeker van je zaak bent ben ik wel bereid om een set samen te stellen, als ik zo naar je kast kijk lijkt me een externe 240 radiator (2 x 12cm) de beste keuze, dan heb je ook nog wat headroom voor toekomstige upgrades. Een gtx460/hd5850 moet nog makkelijk erbij kunnen met een 240 radiator.

Maar als je niet wil gaan overclocken lijkt me waterkoeling zowieso al overkill, kun je net zo goed een goede luchtkoeler met stille fans halen als het je om geluid gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

tip van de week: geheugen waterkoelen is vet nutteloos, de standaard heatspreader is genoeg, zeker op low voltage geheugen, zelfs op het meest belachelijke OC geheugen met een enorme (standaard) heatspreader dr op hoef je niet veel meer te doen dan het briesje van een 120 fan dr half overheen te hebben om het meer dan genoeg te koelen.

de gpu zou je wel fijn kunnen waterkoelen, er is echter nog geen fullcover blok voor, maar een universeel blok en een paar losse heatsinkjes voor het geheugen zou voldoende moeten zijn. als je die kaart wilt waterkoelen.

je hebt zegmaar 3 opties:

-je koopt een corsair H50/H70 (dat is een cpukoeler met waterkoeling, pomp, 120mm radiator en 2 fans in 1 pakket) en koelt de rest gewoon met de koelers die dr bij zitten
- als je dat doet kan je ook met lucht koelen, een goede luchtkoeler is goedkoper, word maar een paar graden warmer, allemaal prima
-je gaat die-hard waterkoelen om de stilte of overclockbaarheid, dan moet je hebben:
een pomp (Liang DDC(+) of de Liang D5, of de swiftech renames hiervan)
2 meter slang, maak een keuze tussen 1/2" of 3/8", die laatste is makkelijker mee te werken, 1/2" is moeilijker in een bocht te buigen
fittingen voor alles waar die niet standaard bij zitten. afhankelijk van je slangmaat
een 360 radiator, die past standaard in je kast. welke maakt niet uit, voor stilte kan je een xspc rs series is extra dun en kan met een stille fan af, de RX is dikker zoals andere merken en heeft een iets krachtiger fan nodig (iets meer geluid) maar koelt beter en dus beter voor overclocken.
een cpu block. bijvoorbeeld een EK supreme LT, die kost niet veel en is prima. in de zelfde prijscategorie zijn er nog een paar. regel wel ff een backplate dr bij voor de juiste socket mocht die dr niet bij zitten (check voor je m koopt)
een gpu blok, wil je de gpu ook koelen, bijvoorbeeld MCW-60 van swiftech is een goede.
een reservoir, of een T fitting en een afsluitdop, welke van de 2 je kiest is persoonlijk, ik heb zelf een reservoir, anderen zweren bij een "T-lijn"
n liter vloeistof, ik heb nu gewoon gedestilleerd water van de supermarkt met een heel klein dopje "roze" koelvloeistof van de halfords dr in zitten, en ik heb ongeveer 900 ml dr in, inclusief reservoir, 3 koelblokken en bijna 2 meter slang.
3 of 6 ventilatoren 120mm, afhankelijk van welke rad. je kiest, en of je voor stilte of performance waterkoelt
totaal budget: zo'n 400 tot 600 euro.

wat je ook kan doen, en dat ga ik voor mn volgende bak doen:
een H70, n meter slang, en een gpu blok kopen, de h70 slopen (dag garantie!) en het gpu blok aan de loop toevoegen. let dr wel op dat je dan een midrange gpu (zoals jouw 5750) moet kopen, en niet een dikke monstergpu+dikke cpu overclock omdat de standaardradiator het dan echt niet aankan, maar met een "midrange" pc, is die ene radiator prima, lekker stil en waterkoeling-patsfactor terwijl het totaalbudget zo rond de 120 tot 160 euro uitkomt (afhankelijk van welk gpu blok je kiest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
@ alexander, H50 heeft geloof ik maar 1 fan erbij

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

klopt, nja, ik had eerst h70 staan, heb dr h50 ook bij gezet.. klopt, verschil tussen de h50 en h70 is 1 fan, de radiator van de h70 is dikker (vandaar ook standaard 2 fans) en de pomp is iets anders.. oh en iets van 25 euro.. :)
Pagina: 1