Ik sta op het punt om een 2e systeempje aan te schaffen, ik dacht aan een Athlon 700. Wie kan mij vertellen wat het ideale moederbord is? (overklokbaar, stabiel, ...) Ik dacht aan de asus k7m, maar ik las dat daar nogal wat problemen mee waren (constant piepende speaker, niet opstarten, ...)
k7m zijn inderdaad nogal veel problemen mee..
ik zou zelf voor een SD11 gaan van FIC..
heb ik zelf, is heel stabiel..
niet zo duur, en groot voordeel, een heel groot board.. wat als voordeel heeft, wanneer je wilt gaan overclocken en een heavy cooler erop wilt klappen dan heb je de ruimte..
je moet het zelf beslissen, maar voor mij is die sd11 er een keepertje !
cpu, een athlon 500 als je die nog kan krijgen, of anders een 550, en die flink opfokken, 750 moet je er wel uit kunnen halen..
ik zou zelf voor een SD11 gaan van FIC..
heb ik zelf, is heel stabiel..
niet zo duur, en groot voordeel, een heel groot board.. wat als voordeel heeft, wanneer je wilt gaan overclocken en een heavy cooler erop wilt klappen dan heb je de ruimte..
je moet het zelf beslissen, maar voor mij is die sd11 er een keepertje !
cpu, een athlon 500 als je die nog kan krijgen, of anders een 550, en die flink opfokken, 750 moet je er wel uit kunnen halen..
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Verwijderd
Als je nog een klein maandje wacht zijn de Asus en AOpen 133 Mhz mobo's te koop. Die worden erug goed.
"het is blauw, en het ruikt naar Innie-minnie?
De vinger van Pino."
Foei vieze Pino
"het is blauw, en het ruikt naar Innie-minnie?
De vinger van Pino."
Foei vieze Pino
Wachten op de KX133! Doe ik ook! Ga een Athlon 600 kopen met de KX133 erop, 128mbram@133Mhz... Oh ja, en ik koop er ook een NV15'tje bij.. 
Ik ga te ver he? Ja...
Ik ga te ver he? Ja...
Ok, wachten dus... zucht
Voor het moederbord ga ik toch liever voor een bekend merk (en dan nog liefst Asus of Abit).
[Domme vraag]
Kan je op een 133Mhz moederbord ook 100Mhz geheugen gebruiken? (heb nog 128MB over)
[/Domme vraag]
Maxx:
[Domme vraag]
Kan je op een 133Mhz moederbord ook 100Mhz geheugen gebruiken? (heb nog 128MB over)
[/Domme vraag]
Maxx:
Verwijderd
Ja hoor, dat kan. Het draait perfect als je er pc100 geheugen in doet.
Ik heb zelf nu een Athlon 550 op een Epox bord (= kx133 chipset) en dat draait super stabiel met een bus van 115 --> CPU 633Mhz. Daarbij heb ik er pc133 geheugen in zitten dat nu lekker snort op 153Mhz.
M.A.W.: Misschien geen ERG bekende naam (Epox) maar zeker een aanradertje. Zeker omdat je dan niet hoeft te wachten want hij is gewoon al een tijdje leverbaar.
Ik heb zelf nu een Athlon 550 op een Epox bord (= kx133 chipset) en dat draait super stabiel met een bus van 115 --> CPU 633Mhz. Daarbij heb ik er pc133 geheugen in zitten dat nu lekker snort op 153Mhz.
M.A.W.: Misschien geen ERG bekende naam (Epox) maar zeker een aanradertje. Zeker omdat je dan niet hoeft te wachten want hij is gewoon al een tijdje leverbaar.
Pagina: 1