Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:27
Nou ik heb hier een Thinkpad X201 laptop met X200 Ultrabase docking. Nou heb ik via die docking een Displayport poort tot mijn beschikking.
Als versterker heb ik een Denon 3808 welke meer dan geschikt is ;)
En op dit moment gebruik ik een passieve Displayport naar HDMI kabel (1.8 meter) en beeld werkt vrijwel meteen. Kwaliteit daarvan ben ik het nog niet mee eens maar ik heb nog wel instellingen te gaan. Maar het audio gedeelte werkt ook niet.
In me laptop zit een Core I5 met GMA 4500m HD chip. Deze is geschikt om zelf DTS MA, TrueHD etc door te sturen. Maar in me Sound configuratie krijg ik me Intel Display Audio niet. (in apparaat beheer staat deze wel)

Hier wordt beweerd dat het wel zou kunnen werken met een passieve kabel. Maar ik krijg het dus niet voor elkaar. Na wat verder googelen kwam ik er achter dat je via Fn+F6 ook een audio menu voor je krijgt. Maar hier kan ik dus niet Displayport/ HDMI selecteren. Dit artikel gaat over T serie laptop maar er staat wel omschreven wat er gedaan moet worden

Wat er in mijn gedachte dan overblijft is het instellen/ manipuleren van de EDID maar hier kan ik dus niet over vinden in combinatie met een Intel chip want, alles wat je vind gaat over een ATI kaart.

Dus wat zie ik over het hoofd of hoe wijzig ik me EDID :?
edit:

Wat ik nog niet verteld had, is dat ik ook de kabel rechtstreeks op me TV heb aangesloten gehad en daar dezelfde bevindingen heb. (geen audio en beeld kwalitieit is niet optimaa -> als of je verkeerde resolutie hebt ingesteld staan)

[ Voor 7% gewijzigd door The-Source op 13-08-2010 12:41 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
*kick*
Nou had ik gehoopt op wat meer reacties maar de topics die ik zelf start lopen vaak niet echt storm als het op reacties aan komt...

Maar los van het testen op een tv waar de beeld kwaliteit overigens wel ok zijn heb ik daar dus ook geen geluid op.
En nu is er dus 1 ding wat ik niet, zonder kosten te maken, kan controleren en dat is de Displayport naar HDMI kabel. Zijn er bijvoorbeeld kabels op de markt waarbij de "audio aders" niet zijn aangesloten :?

Ik kan nu wel weer een verloop bestellen en daarin een zeker goedwerkende hdmi kabel instoppen maar als dat ook niet werkt is het zonde van me 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-06 08:29
Het lijkt zo te zijn dat er verschillende versies van het ultrabase station zijn. Sommige hebben wel Display Port audio mogelijkheid andere niet.

bron

Aanvulling:

Ik denk dat je de vraag het beste nog een x kan voorleggen bij Lenovo.
Dat de specs van je videokaart aangeven dat deze geschikt zou zijn was bij de X200 ook al zo.

Als ik het goed heb zit er geen displayport op de laptop zelf, de laptops waar namelijk van bekend is dat zij wel werken hebben deze namelijk wel geïntegreerd zitten.

bron2

[ Voor 41% gewijzigd door robin84 op 14-08-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik zou verwachten dat ze fysiek geen verschillende Ultrabase X200 uitbrengen. Dat het niet werkt met de X200 laptop (lekker verwarrend ;) ) wist ik maar blijkbaar kan het wel werken met de X201 laptop en op dit moment zou ik eigenlijk alleen de kabel nog de schuld willen geven maar dat test is eerst liever voordat ik een vervanger zoek..