Na een herinstallatie van windows XP SP3 x86 krijg ik onverklaarbare framedrops in nieuwe games.
Spellen als NFS5/minesweeper/Total annihilation draaien prima.
Spellen als MW/MW2 SC2 geven framedrops.
Aan de configuratie is niets veranderd behalve een nieuwe HDD.
Config:
AMD X2 5400+
Asus HD4670
TakeMS 4Gb ram
Asus M3A78G
En nu een WDC blue ipv een Hitachi 80Gb.
Waar kan het aan liggen lijkt me?
-Temperatuur: het heeft veel van throtteling weg. Echter de temps van vidkaart(45 stressed) en proc (58 stressed) zijn prima. Beide hebben overigens een custom koeler.
- Hardware: lijkt me vreemd aangezien er niets veranderd is sinds de configuratie sinds de vorige XP install.
- Software: Dit zal het zijn. Maar wat?
Laatste drivers van vidkaart (10.7), chipset, proc gedownload en installed.
Ik heb een sterk vermoeden dat het aan de proc ligt: tijdens het draaien van 2x SuperPi gaat de temp naar een stabiele waarde en dan zijn daar spikes in van +-4 graden om de minuut ongeveer. Dit is exact wat ik meemaak in de spellen. Om de minuut een drop van 10s waarna alles weer goed verloopt.
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?
Spellen als NFS5/minesweeper/Total annihilation draaien prima.
Spellen als MW/MW2 SC2 geven framedrops.
Aan de configuratie is niets veranderd behalve een nieuwe HDD.
Config:
AMD X2 5400+
Asus HD4670
TakeMS 4Gb ram
Asus M3A78G
En nu een WDC blue ipv een Hitachi 80Gb.
Waar kan het aan liggen lijkt me?
-Temperatuur: het heeft veel van throtteling weg. Echter de temps van vidkaart(45 stressed) en proc (58 stressed) zijn prima. Beide hebben overigens een custom koeler.
- Hardware: lijkt me vreemd aangezien er niets veranderd is sinds de configuratie sinds de vorige XP install.
- Software: Dit zal het zijn. Maar wat?
Laatste drivers van vidkaart (10.7), chipset, proc gedownload en installed.
Ik heb een sterk vermoeden dat het aan de proc ligt: tijdens het draaien van 2x SuperPi gaat de temp naar een stabiele waarde en dan zijn daar spikes in van +-4 graden om de minuut ongeveer. Dit is exact wat ik meemaak in de spellen. Om de minuut een drop van 10s waarna alles weer goed verloopt.
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?