Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Topicstarter
Sinds enige tijd is het niet meer mogelijk om anoniem via de smtp-server van mijn ISP (KPN) mail te versturen.

Ik gebruik twee apparaten, mijn Konica-MInolta kopieermachine en mijn HP Cm2320 multifunctional om, resp. boekwerken en in kleur, te scannen.
Beide apparaten stuurden de gescande documenten per email naar de gebruiker via smtp.kpn-officedsl.nl.
Nu dit niet meer wil, probeer ik een andere SMTP-server in te voeren, opzich geen probleem, maar al de mailservers hebben authentication nodig van zowel user als password, echter ik kan dit bij geen van de apparaten invoeren. Het enige wat moeglijk is is de poort aangeven.

De mailserver van mijn domein(en) gebruiken ook allemaal authentication, ongeacht welke poort ik gebruik (25, 465, 587).
Ik ben dus opzoek naar een manier om een smtp server te gebruiken zonder authentication of een andere -te gebruiken- smtpserver van buitenaf.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:54
Ik weet niet of je zakelijk of particulier KPN hebt maar zakelijk is gewoon zonder authenticatie?
Particulier zover ik weet ook, heb bij niemand die ik ken iets gehoord over authenticatie.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Wellicht een lokale SMTP forwarder in het netwerk zetten, op een willekeurige machine (liefst een server)
Deze laat je alleen intern mail afhandelen van je apparaten, en vervolgens alles forwarden naar de SMTP van KPN, waarbij je wel authentication gebruikt.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Topicstarter
Het was bij KPN inderdaad altijd zo dat het zonder authenticatie wou; echter sinds 2,3 weken heb ik dat mijn verzonden mail (vanaf de kopieermachine en vanaf de Multifunctional) niet meer aankomt.

Er komt geen error melding dat de mailserver niet te bereiken is oid, er komt, ongeacht het adres waar ik het naar laat sturen, niets aan.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:19
SMTP van KPN is toch gewoon zonder authenticatie? smarthost.direct-adsl.nl (zakelijk) of mail.kpnmail.nl (particulier). Beiden kun je gewoon gebruiken op een KPN lijn.

...