Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024
Hallo allen,

Ik ben weer eens bezig om een mediacenter / htpc samen te stellen.

Nou valt het me op dat een aantal kasten voorop een LCD display hebben, bijvoorbeeld een pricewatch: Antec Fusion Remote Zilver en een pricewatch: Antec Fusion Remote Zilver.

Op die display wordt een equalizer of de naam van het liedje / filmpje / foto getoond. Heel leuk natuurlijk.

Waar ik benieuwd naar ben is hoe dit wordt aangestuurd? Ik begrijp dat de display "gewoon" op een interne USB poort zit. Kan ik bijvoorbeeld ook "eigen" teksten / afbeeldingen naar de display sturen? En werkt dit alleen op Windows (driver?) of kun je op Linux ook iets met die display doen?

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-06 09:42
Ik heb de fusion remote black en het schermpje wordt inderdaad via interne usb aangestuurd. Er zit software van Imon bij die de informatie van de computer uitleest en naar het schermpje verstuurd. In het bijgeleverde programma kan je vanalles instellen wat je wilt weergeven bijvoorbeeld graphic equalizer, rss feeds etc. Wel moet ik je even waarschuwen dat het schermpje (mij iig) tegenvalt. De kijkhoek is erg beperkt, ook de afstandsbediening is niet perfect, maar wel werkbaar. Geen idee of het onder linux werkt.

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024
Bedankt voor de tip.

Het is dus "gewoon" een driver. Na wat zoeken ben ik erachter gekomen dat dit ook op Linux kan mbv LCDproc.

De meeste kasten schijnen een "Imon" LCD display controller te hebben. Meer info:
http://www.mythtv.org/wiki/Imon

En bedankt voor de waarschuwing van de inkijkhoek, is toch lastig als je een mooie display hebt en m niet kan lezen...

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261649

Weet iemand waar ik de IMON software kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-06 09:42
Als je even op google zoekt met de de term 'download imon software' kom je bij de tweede link op het soundgraph forum, daar kan je de software downloaden; appeltje eitje lijkt me.

-=-