15 desktops clusteren tot 1 'krachtige' desktop?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.262 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Bij een kleine opruiming van de zolder bleek ik boven nog een stuk of 15 desktops en paar servers te hebben staan. Verschillend van P4 tot wat recenters als een dualcore's. Kan die meuk naar de kringloop/marktplaats oid brengen voor paar tientjes. Maar zat te denken, zou ik dit ook kunnen clusteren tot een 'huge' desktop computertje? Meeste ervaring heb ik met debian-based systeempjes (ubuntu ofzo).

Nu stond hier mooie toelichting. Ben daar nog niet aan begonnen.

Omdat ik eigenlijk afvraag of 't uberhoubt wel enig nut zou kunnen hebben. Of is clusteren enkel interresant voor grotere IT processen/servers?

al vast bedankt

:w

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat wil je er mee bereiken, wat ga je doen wat je op een cluster nuttig kan uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Desktop werk :) beetje photoshoppen/game/www etc. in iedergeval geen speciale toepassingen als web/DB of andere leuke server. Vraag me af of je met clusteren dus een sterkere/krachtigere desktop kunt maken. (natuurlijk niet energie zuinig enzo, dat snap ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamen photoshoppen gaat niet werken. Renderen en andere vormen van ruwe data berekeningen gaan wel werken. het is leuk om te spelen. Maar de energie rekening die je daarbij gaat krijgen zul je idd minder leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:35
himlims_ schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:24:
Desktop werk :) beetje photoshoppen/game/www etc. in iedergeval geen speciale toepassingen als web/DB of andere leuke server. Vraag me af of je met clusteren dus een sterkere/krachtigere desktop kunt maken. (natuurlijk niet energie zuinig enzo, dat snap ik)
Wat jij wil kan niet.. Je zou het eventueel in kunnen zetten voor reken / renderwerk, maar niet als snelle desktop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beowulf FTW! Have fun... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Photoshoppen is 100% cpu gerelateerd, GPU via wine wordt niet goed ondersteund (functie van photoshop). In mijn beleving is een cluster 't groeperen van de processor kracht, of eerder 't delen daarvan. Daarom hoopte ik dat bijv. photoshop hier voordeel mee zou kunnen hebben.

Gamen lijkt mij voornamelijk afhankelijk van de GPU, dus daar zla ik weinig voordeel mee behalen, niet anders verwacht.

Omtrent de energie, jah daar heb je wel gelijk in, maar zou eerder een leuk vakantie projectje kunnen zijn.

//edit - dan desktopjes toch maar op marktplaats/V&A aanbieden 8)

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 13-08-2010 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet software herschrijven om hiervan gebruik te maken. Photoshop zou je waarschijnlijk wel kunnen versnellen voor extreem grote plaatjes met een cluser. Alleen heb je de broncode niet en tenzij ze dat soort data beschikbaar stellen in een plugin gaat dat nooit werken, maar voor de GIMP zou je dat met MPI kunnen doen.

Ik zeg dat het kan, niet dat het een goede besteding is van je tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wel eens gehoord van openMosix / linuxPMI ?
* LinuxPMI is a set of Linux kernel patches implementing process "migration" over a network. its goal is to allow you to move a program from your machine to another machine, run it there for a while, and return it without it ever knowing it was gone.
* LinuxPMI is derived from the failed, now dead OpenMosix 2.6 branch.
http://linuxpmi.org/trac/
Wikipedia: LinuxPMI

[ Voor 53% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 13-08-2010 15:50 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zkiwi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 13:33
Uit de ubuntu documentatie. Het was mij niet gelukt met ubuntu 10.04, maar wie weet lukt het jou wel.
Kerrighed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Maak gewoon van 1 desktop je Normale Desktop.
En gebruik een andere PC alleen maar voor de dedicated taken bv. photoshop. of firefox + flash en zo
en laat die dedicated machines De Xserver van jou Normale Desktop te gebruiken.

hoef je alleen je home te sharen, en hoe je alleen maar die andere apparaten aan te zetten als je ze nodig hebt.

[ Voor 37% gewijzigd door daft_dutch op 13-08-2010 17:52 ]

>.< >.< >.< >.<

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 21:15
daft_dutch schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:50:
Maak gewoon van 1 desktop je Normale Desktop.
En gebruik een andere PC alleen maar voor de dedicated taken bv. photoshop. of firefox + flash en zo
en laat die dedicated machines De Xserver van jou Normale Desktop te gebruiken.

hoef je alleen je home te sharen, en hoe je alleen maar die andere apparaten aan te zetten als je ze nodig hebt.
Dat heeft meer weg van het opzetten van een mainframe dan van een cluster

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:09

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Na twee jaar kan deze thread beter blijven rusten. slotje

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.