Online kaapt mijn KPN verbinding !@#$%

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 13.566 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Xekdekisi schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:10:
[...]

Ik had niet meegewerkt aan het overprikken van 'jouw' kabel naar hun appartement, nu moet jij iets oplossen, wat helemaal niet door jou veroorzaakt is.

Als je de kabel zelf had gehouden en dat ze dus zelf geen internet meer hadden gehad had Online langs moeten komen om het te controleren, daarna er achter komen dat ze het aderpaar verkeerd hebben en het dan alsnog veranderen.

Wellicht niet heel goed voor de relatie met je buren...
Of de monteur had het aderpaar omgewisseld in de meterkast. Het probleem is dat er een isra is voor twee woningen.

Eigenlijk zou KPN het op moeten lossen door een extra ISRA te plaatsen. Dan heb je twee ISRA's met elk een aderpaar wat in ieder geval er voor zorgt dat buren niet bij elkaars lijn kunnen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
... Altijd notities maken van je telefoongesprekken.

Neem de naam op van degene die je spreekt (laat eventueel uitspellen bij buitenlandse namen), vraag op welke afdeling en in welke plaats hij/zij werkt, noteer datum en tijd en vraag naar een referentie (call / case / incident / enz. nummer). Probeer een direct doorkiesnummer te krijgen voor die persoon.

Indien je naar een 0900 betaal nummer belt: noteer begin en eindtijd van je gesprek ivm eventuele schadeclaim naderhand.

Maak een notitie van de (evt) afspraken die gemaakt zijn, en voordat je het gesprek beeindigd herhaal je die afspraken nog even tegen de medewerker.

Door op die manier te communiceren speel je op de man, je maakt iemand duidelijk verantwoordelijk voor je probleem.

Als je van het kastje naar de muur gestuurd wordt kun je op deze manier ook de bal keihard terugkaatsen, want je hebt alle gegevens bij de hand.

=====

/achteraf-praat
Naar mijn idee had jullie beiden (jij en de buren) gewoon keihard vol moeten houden dat er een storing op de lijn is, en niet moeten beginnen over de situatie met 1 isra punt.... Dan was de zaak automatisch opgelost, zonder abbonements toestanden. Misschien had je dan ook wel een eigen isra punt gekregen.

Hoe is die situatie nu precies? Heb jij een eigen officieel GBA adres, of woon je min of meer op kamers of zo?

[ Voor 19% gewijzigd door joopv op 18-08-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Laatst online: 22:25

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik snap niet dat als je blijkbaar uitgeschreven bent bij de KPN als klant, dat je ze uberhaupt terug zou willen. Ik had mooi kabelinternet genomen, zeker omdat ik ook zulke ervaringen met KPN heb.
Edit: Even eroverheen gelezen dat je geen kabel hebt daar... Sorry.

En degenen die KPN niet als schuldige zien: Waarom niet? Je hebt toch niets te maken met Online verder? Je wil gewoon je lijn terug, en KPN werkt hier totaal niet aan mee verder. Dat kun je dan toch het beste KPN aanrekenen?

[ Voor 7% gewijzigd door strandbal op 18-08-2010 14:19 ]

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

strandbal schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:16:
Ik snap niet dat als je blijkbaar uitgeschreven bent bij de KPN als klant, dat je ze uberhaupt terug zou willen. Ik had mooi kabelinternet genomen, zeker omdat ik ook zulke ervaringen met KPN heb.
Dat is nou het resultaat van automatisering. Als Online de verbinding overneemt, ziet KPN Wholesale dat, en die stuurt een notificatie aan de 'latende partij', KPN ADSL, de provider van TS, dat de verbinding opgeheven wordt. Zonder koperkabel geen dienst, dus dienst wordt opgeheven. Het is allemaal superlogisch. Ook vervelend, maar als dit niet geautomatiseerd zou zijn, zou ADSL in NL 2x zo duur zijn.
En degenen die KPN niet als schuldige zien: Waarom niet?
De grap is dat als je iemand als schuldige aan wilt wijzen, het meestal zo is dat die partij dan wel schuld moet hebben. Het antwoord op je vraag: KPN als ISP is niet de schuldige, dus daarom moet je ze ook niet zien als schuldige. ;) KPN Wholesale is de schuldige, maar daar heeft de TS geen relatie mee. KPN als ISP is net zo goed slachtoffer als de TS.
Je hebt toch niets te maken met Online verder? Je wil gewoon je lijn terug, en KPN werkt hier totaal niet aan mee verder. Dat kun je dan toch het beste KPN aanrekenen?
Het wel of niet meewerken voor de oplossing is iets anders dan schuldig zijn aan de oorzaak.

Als je koste wat het kost een schuldige aan wilt wijzen vind je altijd wel iemand, maar als je iemand nodig hebt om het op te lossen is het meestal verstandig om goed in te schatten of degene die het moet oplossen ook de schuldige is. Want als je hem beschuldigt terwijl hij er niets aan kan doen, zal hij minder geneigd zijn je te helpen. Simpelweg een kwestie van perceptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:53
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:48:
[...]

De grap is dat als je iemand als schuldige aan wilt wijzen, het meestal zo is dat die partij dan wel schuld moet hebben. Het antwoord op je vraag: KPN als ISP is niet de schuldige, dus daarom moet je ze ook niet zien als schuldige. ;) KPN Wholesale is de schuldige, maar daar heeft de TS geen relatie mee. KPN als ISP is net zo goed slachtoffer als de TS.

[...]
Hoe zo is KPN Wholesale de schuldige.
in MK zit maar 1 ISRA asp en die behoort tot 1 van de 2 apartementen.
Dus feitelijk gezien is de apartementen eigenaar daar voor verantwoordelijk is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Jessez schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:00:
[...]

Dus feitelijk gezien is de apartementen eigenaar daar voor verantwoordelijk is |:(
Of KPN dat ze niet een extra isra aansluiten, of de bewoner van een van de twee appartementen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jessez schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:00:
KPN Wholesale bepaalt op welk aderpaar een verbinding geplaatst moet worden. Als KPN Wholesale zegt: mwoh, maakt niet uit of het adres A of B is, ook al is er al een verbinding op A, maar B vraagt wat aan, dan zetten we toch gewoon een verbinding op B, en mag A erin zakken, dan is dat toch KPN Wholesale's probleem? Ze hebben twee mogelijkheden: 1) een ander aderpaar kiezen of eventueel zelfs plaatsen of 2) de order van Online weigeren, omdat hij niet gerealiseerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:25:
[...]

KPN Wholesale bepaalt op welk aderpaar een verbinding geplaatst moet worden. Als KPN Wholesale zegt: mwoh, maakt niet uit of het adres A of B is, ook al is er al een verbinding op A, maar B vraagt wat aan, dan zetten we toch gewoon een verbinding op B, en mag A erin zakken, dan is dat toch KPN Wholesale's probleem? Ze hebben twee mogelijkheden: 1) een ander aderpaar kiezen of eventueel zelfs plaatsen of 2) de order van Online weigeren, omdat hij niet gerealiseerd kan worden.
Dus als KPN Wholesale besluit dat op het aderpaar van een ISRA punt twee deuren verder mijn ADSL verbinding gaat lopen dan is dat vrij normaal denk je 8)7

Bij mijn weten deel je nooit een ISRA punt
http://nl.wikipedia.org/wiki/ISRA

[ Voor 2% gewijzigd door Jessez op 18-08-2010 23:09 . Reden: uitleg isra punt toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jessez schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:47:
Dus als KPN Wholesale besluit dat op het aderpaar van een ISRA punt twee deuren verder mijn ADSL verbinding gaat lopen dan is dat vrij normaal denk je 8)7
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
Het ISRA punt staat waarschijnlijk geregistreerd bij de buren.
Het adres van TS is bij KPN Wholesale niet bekend en dat is het probleem. Omdat alles in het verleden niet oficeel gescheiden is. Daarom heeft TS ook geen CAI aanluiting en kan dus geen kabel internet aanvragen

Verwijderd

Jessez schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:45:
Het ISRA punt staat waarschijnlijk geregistreerd bij de buren.
Het adres van TS is bij KPN Wholesale niet bekend en dat is het probleem. Omdat alles in het verleden niet oficeel gescheiden is. Daarom heeft TS ook geen CAI aanluiting en kan dus geen kabel internet aanvragen
Zijn adres is niet bekend, maar hij heeft wel een aansluiting? Weet je zeker dat dat het probleem is?

• Jessez
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 00:22:
[...]

Zijn adres is niet bekend, maar hij heeft wel een aansluiting? Weet je zeker dat dat het probleem is?
Yep, omdat je ISRA punt maar op een adres geregistreerd staat.
Je kan wel meerdere ISRA punten per adres laten aan leggen.

Dat het van vroeger uit 2 ader paren heeft dat doet er niet toe.
Dat TS toch een aansluiting heeft is gewoon geluk omdat alles NA het ISRA punt de pand eigenaar verantwoordelijk is. Dus als pand eigenaar twee lijnen op een ISRA punt aanvraagt en daarna het verdeelt over twee apartementen dan kan daar KPN Wholesale, KPN & ONLINE niets aan doen.
Het probleem is dat het alledaagse praktijk is van pand eigenaren die zo apartementjes maken en verhuren.
Weet ik toevalig omdat ik nuts voorzieningen regel voor klanten in het veld en op lokatie

[ Voor 27% gewijzigd door Jessez op 19-08-2010 00:43 ]

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Topicstarter
En inmiddels heb ik dit terug gekregen van KPN:

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw bericht kunnen wij u als volgt informeren:

KPN is voortdurend bezig haar dienstverlening te verbeteren. Toch kan het voorkomen dat wij daarbij in gebreke zijn gebleven.
Wij vinden het erg vervelend dat u deze ervaring heeft gehad.

Om u goed van dienst te kunnen zijn, hebben wij uw e-mail doorgestuurd naar de afdeling Klantenreacties. Deze afdeling neemt uw vraag zo spoedig mogelijk in behandeling. Binnen 10 werkdagen zal er contact met u opgenomen worden.

Uw e-mail is in behandeling genomen onder reactienummer: XXXXXXX

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

XXXXXXX XXXX
KPN

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• joopv
  • Niet online
standaard copy&paste reactie. Ik ben benieuwd of je dit wat gaat opleveren.

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

joopv schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:03:
standaard copy&paste reactie. Ik ben benieuwd of je dit wat gaat opleveren.
Ik verwacht van wel. KR is een afdeling binnen KPN die de meeste idiote dingen wel voor elkaar weet te boxen ;)

blub

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Foamy schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:08:
[...]

Ik verwacht van wel. KR is een afdeling binnen KPN die de meeste idiote dingen wel voor elkaar weet te boxen ;)
Werk jij daar? Ga eens even heel snel aan de gang dan met mijn probleem :P :>

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

Sorry, werk daar niet meer :) Heb er wel gewerkt.. Vaak genoeg dit soort grappen langs zien komen. Alles wat je qua 1e lijns aan de lijn krijgt zal je hier niet snel mee kunnen helpen. Simpelweg omdat zij daar niet de autorisatie en mogelijkheden toe hebben. Klantenreacties kun je zien als de klachtenafdeling van KPN. Als er iets is dat nog gedaan kan worden dan kunnen zij het voor je aansturen. Daarnaast heb je dan het voordeel dat er gewoon 1 persoon met je problemen bezig blijft, in plaats van dat je medewerker x+11 aan de lijn krijgt en je weer alles uit mag leggen...

blub

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:10

sjaakaq

It might get loud

Overigens zou mijn tip zijn: sluit een analoog BelBudget abonnement af bij KPN. Ze moeten je dan een werkend ISRA bezorgen (als je dit los laat plaatsen kan het erg duur zijn). Op dat ISRA vraag je ADSL aan, zonder gezeur met buren en aderparen, en na een jaar zeg je dat BelBudget weer op...

leoaq.fm // Jeune Loop

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:14
Er wordt alleen een nieuw ISRA geleverd wanneer een woning officieel bij het Kadaster als gesplitst staat. Als het gewoon een woning is die een (ver)huurder opgesplitst heeft dan moet je het met die ene ISRA doen.

Een extra ISRA wordt ook alleen maar aangelegd wanneer er geen voldoende capaciteit op de ander is.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
Ballebek schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:21:
Er wordt alleen een nieuw ISRA geleverd wanneer een woning officieel bij het Kadaster als gesplitst staat. Als het gewoon een woning is die een (ver)huurder opgesplitst heeft dan moet je het met die ene ISRA doen.

Een extra ISRA wordt ook alleen maar aangelegd wanneer er geen voldoende capaciteit op de ander is.
En dat is het hele punt, TS heeft niet aangegeven of deze op een ander huisnummer of toevoeging woont en dusdanig is geregistreerd in de Gemeentelijke Basis Administratie. Is dit niet het geval krijgt TS ook geen apart ISRA. Een belbudget aanvragen in deze situatie zal het wellicht eenvoudiger maken, maar ik vraag me af of dit kan.
In principe kan TS het trucje van de buren ook toepassen en de aders die eerst naar de buren gingen naar eigen woning laten lopen. Gratis internet ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Loekie schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:02:
[...]

En dat is het hele punt, TS heeft niet aangegeven of deze op een ander huisnummer of toevoeging woont en dusdanig is geregistreerd in de Gemeentelijke Basis Administratie. Is dit niet het geval krijgt TS ook geen apart ISRA. Een belbudget aanvragen in deze situatie zal het wellicht eenvoudiger maken, maar ik vraag me af of dit kan.
In principe kan TS het trucje van de buren ook toepassen en de aders die eerst naar de buren gingen naar eigen woning laten lopen. Gratis internet ;)
helaas dat is niet mogelijk want de buren hebben hun kpnabbo opgezegd en die lijn is nu dus helemaal vrij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Loekie schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:02:
[...] En dat is het hele punt, TS heeft niet aangegeven of deze op een ander huisnummer of toevoeging woont en dusdanig is geregistreerd in de Gemeentelijke Basis Administratie. Is dit niet het geval krijgt TS ook geen apart ISRA. Een belbudget aanvragen in deze situatie zal het wellicht eenvoudiger maken, maar ik vraag me af of dit kan.
TS geeft geen antwoord op vragen omtrend de status van zijn adres, of het een eigen uniek GBA adres is of dat de woning (illegaal of slechts gedeeltelijk) is opgesplitst, of dat hij onderhuurt van de buren of een huisjesmelker, waarom er maar 1 isra punt / meterkast is, enzovoorts. Dat zou de achtergrond van de problemen een stuk duidelijker maken.

Een woning die gewoon geregistreerd is als een eigen adres bij Kadaster en GBA hoort gewoon een eigen ISRA / Gas / Water / Licht / kabel-AOP te hebben naar mijn idee.

Stel dat de buren de kabel opzeggen, dan zit TS ook zonder TV? Wie betaald de kabel? Hoe worden de individuele kosten van GWL doorberekend?

Aanname vanwege vacuum aan feiten: Als de andere huurder / buurman de feitelijke hoofd adres bewoner is, dan zal die gewoon een 2de adsl abbo moeten nemen tbv de TS. Dat komt dan automatisch op het 2de aderpaar terecht. En dat maandelijks doorberekenen naar de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Xekdekisi schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:10:
[...]

Ik had niet meegewerkt aan het overprikken van 'jouw' kabel naar hun appartement, nu moet jij iets oplossen, wat helemaal niet door jou veroorzaakt is.

Als je de kabel zelf had gehouden en dat ze dus zelf geen internet meer hadden gehad had Online langs moeten komen om het te controleren, daarna er achter komen dat ze het aderpaar verkeerd hebben en het dan alsnog veranderen.

Wellicht niet heel goed voor de relatie met je buren...
En dan heb je dus allebei geen internet. Nu kan de ts wellicht tijdelijk het internet delen met de buren, zodat ze allebei nog internet hebben.
Veruit het makkelijkste nu is zorgen dat de verbinding van de TS weer hersteld wordt over het nu vrije aderpaar. Het omwisselen in het ISRA punt is 5 minuten werk en maakt verder niet uit.
Als je nu namelijk de online verbinding weer laat opheffen om vervolgens je KPN verbinding weer werkend over die ander te krijgen zitten de buren zonder internet. Die moeten dan op hun beurt het hele traject weer starten, met het risico dat de nieuwe KPN verbinding van de TS weer afgepakt wordt door online. En dan begint het hele feest weer van voor af aan.

Het is natuurlijk belachelijk, maar zo werkt het nu eenmaal met grote bedrijven. Je kunt je dan ontzetten principieel gaan opstellen, maar uiteindelijk bereik je er helemaal niets mee. Ik heb ook een soortgelijk probleem gehad, mijn internet verbinding was opeens weg, bleek dat een monteur de verkeerde stekker eruit getrokken had in de centrale. De helpdesk heeft mij toen eerlijk uitgelegd dat ze de situatie volledig begrijpen, maar dat ze er gewoonweg niets aan kunnen doen, omdat zij volledig afhankelijk zijn van KPN Wholesale. De snelste oplossing voor mij zou het afsluiten van een nieuwe abonnement zijn. Dat wordt in 1 keer doorgezet naar KPN die dan de verbinding weer herstelt. Ze snapten mijn frustratie, maar vertelden dat elke andere poging om het geheel weer werkend te krijgen veel meer tijd zou kosten, als het uberhaupt al zou werken. Uiteindelijk heb ik toch nog 3 weken zonder internet gezeten.

[ Voor 15% gewijzigd door Devil op 20-08-2010 11:35 ]

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
Devil schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:34:
[...]

En dan heb je dus allebei geen internet. Nu kan de ts wellicht tijdelijk het internet delen met de buren, zodat ze allebei nog internet hebben.
Veruit het makkelijkste nu is zorgen dat de verbinding van de TS weer hersteld wordt over het nu vrije aderpaar. Het omwisselen in het ISRA punt is 5 minuten werk en maakt verder niet uit.
Als je nu namelijk de online verbinding weer laat opheffen om vervolgens je KPN verbinding weer werkend over die ander te krijgen zitten de buren zonder internet. Die moeten dan op hun beurt het hele traject weer starten, met het risico dat de nieuwe KPN verbinding van de TS weer afgepakt wordt door online. En dan begint het hele feest weer van voor af aan.

Het is natuurlijk belachelijk, maar zo werkt het nu eenmaal met grote bedrijven. Je kunt je dan ontzetten principieel gaan opstellen, maar uiteindelijk bereik je er helemaal niets mee. Ik heb ook een soortgelijk probleem gehad, mijn internet verbinding was opeens weg, bleek dat een monteur de verkeerde stekker eruit getrokken had in de centrale. De helpdesk heeft mij toen eerlijk uitgelegd dat ze de situatie volledig begrijpen, maar dat ze er gewoonweg niets aan kunnen doen, omdat zij volledig afhankelijk zijn van KPN Wholesale. De snelste oplossing voor mij zou het afsluiten van een nieuwe abonnement zijn. Dat wordt in 1 keer doorgezet naar KPN die dan de verbinding weer herstelt. Ze snapten mijn frustratie, maar vertelden dat elke andere poging om het geheel weer werkend te krijgen veel meer tijd zou kosten, als het uberhaupt al zou werken. Uiteindelijk heb ik toch nog 3 weken zonder internet gezeten.
Dit is niet zomaar even een verkeerd sterkertje er uit trekken.
De TS heeft geen ISRA punt de buren wel dat is het probleem.
zie mijn eerdere uitleg
Jessez in "Online kaapt mijn KPN verbinding !@#$%"
En van joopv in "Online kaapt mijn KPN verbinding !@#$%"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Redelijk offtopic maar, omdat iedereen nu aan het speculeren is over onze aansluitingen zal ik even uitleggen hoe de situatie in elkaar zit.

Ik zit particulier gehuurd; d.w.z. een huisbaas. De huur loopt dus niet via de een of andere organisatie maar het pand is simpelweg eigendom van de een of andere kerel.

De huisbaas heeft ooit het pand volledig verbouwd. Omdat de appartement in het pand heel groot waren heeft hij alle appartement opgesplits in 2. Dit wil zeggen dat wij in het pand per 2 appartementen 1 meterkast delen. Gas en water zit in de huurprijs in; elektra wordt los berekend. Per 2 appartementen hebben we dus ook 1 pnem-meter. Maar daarachter zitten 8 groepen; 4 groepen voor het ene en 4 voor het andere appartement. Op de blokken van 4 groepen zitten 'aftermarket' kwh-meters zodat de huisbaas de electriciteit in rekening kan brengen.

Verder is elke meterkast voorzien van 1 ISRA-punt waarbij één aderpaar naar een wcd in het ene appartement loopt en één aderpaar naar een wcd in het andere appartement. Dit zorgt ervoor dat je in je appartement een telefoonlijn, een internetlijn of internet+bellen(voip) aan kunt vragen.

Coax is er niet... ofja, die is er wel. Maar de eigenaar heeft een meterkast die op slot zit met daarin een coax-aansluiting. Daar hangt een f*cking brute kabelversterker aan die vervolgens het kabelsignaal verspreid naar ongeveer 20 appartementen. Erg slim van die vent want, zo betaalt hij maar voor 1 kabelaansluiting en kan hij ons allemaal €3,95 per maand rekenen voor, zo zegt de rekening, "antennehuur". Omdat niemand bij de coax-aansluiting kan is kabelinternet dus niet mogelijk.

Ik heb me al vaker laten vertellen door mensen dat je met dit soort praktijken niet akkoord moet gaan etc. etc. Maar ik zal jullie verlichten: welkom in de wereld die particulier huren heet. Als je geen huis kunt kopen, als je niet lang genoeg ingeschreven staat voor een woning via de een of andere huurorganisatie dan is er nog maar een mogelijkheid: particulier huren. Ik kan jullie vertellen dat 9 van de 10 'huisjesmelkers' dit soort praktijken verzinnen. Erg vervelend, maar je doet er niets tegen...

[ Voor 2% gewijzigd door Harrie_ op 20-08-2010 17:57 . Reden: typen met bier op is niet slim ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
McLatey schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:54:
Redelijk offtopic maar, omdat iedereen nu aan het speculeren is over onze aansluitingen zal ik even uitleggen hoe de situatie in elkaar zit.

Ik zit particulier gehuurd; d.w.z. een huisbaas. De huur loopt dus niet via de een of andere organisatie maar het pand is simpelweg eigendom van de een of andere kerel.

De huisbaas heeft ooit het pand volledig verbouwd. Omdat de appartement in het pand heel groot waren heeft hij alle appartement opgesplits in 2. Dit wil zeggen dat wij in het pand per 2 appartementen 1 meterkast delen. Gas en water zit in de huurprijs in; elektra wordt los berekend. Per 2 appartementen hebben we dus ook 1 pnem-meter. Maar daarachter zitten 8 groepen; 4 groepen voor het ene en 4 voor het andere appartement. Op de blokken van 4 groepen zitten 'aftermarket' kwh-meters zodat de huisbaas de electriciteit in rekening kan brengen.

Verder is elke meterkast voorzien van 1 ISRA-punt waarbij één aderpaar naar een wcd in het ene appartement loopt en één aderpaar naar een wcd in het andere appartement. Dit zorgt ervoor dat je in je appartement een telefoonlijn, een internetlijn of internet+bellen(voip) aan kunt vragen.

Coax is er niet... ofja, die is er wel. Maar de eigenaar heeft een meterkast die op slot zit met daarin een coax-aansluiting. Daar hangt een f*cking brute kabelversterker aan die vervolgens het kabelsignaal verspreid naar ongeveer 20 appartementen. Erg slim van die vent want, zo betaalt hij maar voor 1 kabelaansluiting en kan hij ons allemaal €3,95 per maand rekenen voor, zo zegt de rekening, "antennehuur". Omdat niemand bij de coax-aansluiting kan is kabelinternet dus niet mogelijk.

Ik heb me al vaker laten vertellen door mensen dat je met dit soort praktijken niet akkoord moet gaan etc. etc. Maar ik zal jullie verlichten: welkom in de wereld die particulier huren heet. Als je geen huis kunt kopen, als je niet lang genoeg ingeschreven staat voor een woning via de een of andere huurorganisatie dan is er nog maar een mogelijkheid: particulier huren. Ik kan jullie vertellen dat 9 van de 10 'huisjesmelkers' dit soort praktijken verzinnen. Erg vervelend, maar je doet er niets tegen...
Yep, dat zijn van die types die snel geld willen verdienen over de rug van andere.
je kan proberen om dat verhaal aan KPN uit te leggen en hopen dat ze je willen helpen.
En anders naar een huurders commissie.

Verders dient jouw buurman in deze situatie mee te werken omdat hij in dit geval geen eigenaar is van jullie gedeelde meterkast met de daarbij be horende aansluitingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jessez op 20-08-2010 18:28 ]

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
En ik heb nog steeds geen reactie van KPN... ze houden wel stellig vast aan die 10 werkdagen :/

Verwijderd

Even vlug doorgelezen. Ik vrees dat het een compleet nieuwe aanvraag wordt. Je lijn is volledig gesloopt, de lijn terugkapen is denk ik ook niet meer mogelijk.

Tip: vraag of ze het voor elkaar kunnen krijgen om bij de nieuwe aanvraag alle wachtijden uit het leveringsproces willen halen, dat kan nogal schelen. Of ze daarmee akkoord willen gaan durf ik niet te zeggen, het mag namelijk niet.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:36
Devil schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:34:
[...]Ik heb ook een soortgelijk probleem gehad, mijn internet verbinding was opeens weg, bleek dat een monteur de verkeerde stekker eruit getrokken had in de centrale. De helpdesk heeft mij toen eerlijk uitgelegd dat ze de situatie volledig begrijpen, maar dat ze er gewoonweg niets aan kunnen doen, omdat zij volledig afhankelijk zijn van KPN Wholesale.
Dat is raar, want elke ISP weet dat ze dan gewoon KPN Wholesale aan kunnen sturen om alsnog het goede stekkertje er in te douwen. Je hebt je denk ik op laten schepen door een onervaren helpdesker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Nou volgens de mail die ik van ze heb ontvangen zouden ze binnen 10 werkdagen contact met me opnemen... Dat is dus niet gebeurd dus ik heb weer contact gezocht met KPN en verteld dat ze 'over tijd' zijn. Na mijn woede en frustratie botgevierd te hebben op een helpdeskmedewerkster die er ook weinig aan kan doen werd ik eergisteren na enkele uren teruggebeld door iemand van klantreacties :)

Ik heb inmiddels een brief in de bus met een bevredigend resultaat:
- Uiterlijk volgende week donderdag is mijn internetabbo weer actief.
- Mijn abbo is maandelijks opzegbaar.
- De eerste 6 maanden krijg ik €10,- korting.
- Ik kan alle kosten die ik heb gemaakt de afgelopen weken declareren.
- Bonus: Excuses van KPN

:) hiephoi O+

Maarja... eerst zien, dan geloven }:O

[ Voor 98% gewijzigd door Harrie_ op 10-09-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 02:12
Misschien hele domme vraag,

Maar wij hebben thuis 8MB internet van KPN. Moet de download snelheid in bijvoorbeeld uTorrent dan ook 8MB/S zijn? Ik schommel rond de 800kb/s

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

moet je daarvoor nu een oud topic van meer dan een jaar (!) wat er niets mee te maken heeft omhoogtrappen ?

[ Voor 13% gewijzigd door Frostbite op 22-11-2011 16:16 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Nu heb ik een oud topic volledig gelezen :'). Bedankt

[ Voor 9% gewijzigd door Pistolebob op 22-11-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Pistolebob schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:30:
Nu heb ik een oud topic volledig gelezen :'). Bedankt
Jij ookal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Ik snap best dat het vervelend is als iemand een oud topic een kick geeft, maar het moet toch opvallen dat de datum felrood is waar je dus aan kunt zien dat het topic oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:52

IEF

Why so serious?

En daarom dicht dus. Niet alleen topic kapen maar ook nog eens volledig offtopic.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.