[PHP] Elektrische schema's tekenen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 22:52

Dorgaldir

Creature of the web

Topicstarter
Hoi,

wij hebben een php applicatie met een mysql database achter. Nu zouden wij graag elektrische schema's uit de database laten komen adhv de data die daar in zit.
Ik ben al aan het rondzoeken geweest maar ik vind vooral gewone technisch teken programma's, en niet echt veel degelijke php scripts oid.
Nu is mijn vraag eigenlijk, hoe kan ik dit het beste aanpakken, zal ik met php pdf's laten genereren waar ik dan heel het schema in schrijf adhv de data uit de database. Want aangezien alle schema's verschillen van elkaar op een of andere manier is een blanco schema en invullen niet echt aangewezen.
Of moet ik in een andere richting kijken om mijn probleem op te lossen?
Ik moet niet weten hoe ik het exact moet uitvoeren, dat vis ik zelf wel uit, maar ik zou gewoon graag weten hoe en/of met wat jullie het zouden maken.

grtz

Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Hoe staat de data opgeslagen? Als dat aan de hand van coördinaten is, zul je met PHP-GD vast wel wat kunnen tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir

Dorgaldir

Creature of the web

Topicstarter
nee zelfs dat nog niet, er staat wat data waaruit ik het schema ga moeten afleiden

Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:09
Misschien is het handig als je aangeeft wat je data is. Als de rest niet weet wat de input is, komt er niet veel uit....

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir

Dorgaldir

Creature of the web

Topicstarter
het gaat om schema's voor zonnepanelen.
De data bestaat oa uit:
-aantal panelen
-aansluiting (mono-fazig/3-fazig)
-type omvormer

en nog wat data waar ik nog niet geheel van op de hoogte ben. Er zijn mij al enkele voorbeelden toegereikt geweest maar nog maar weinig mondelinge uitleg, die hoop ik volgende week in zijn geheel te krijgen.

Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Maar als jij niet weet wat voor data je krijgt en het een beetje onduidelijk hoe dit gepresenteerd moet worden, waarom denk je dan dat wij weten hoe we dat moeten oplossen? Ik zou eerst maar eens afwachten hoe je data er uit gaat zien en wat het moet gaan worden. Speculeren over je data heeft maar zelden zin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir

Dorgaldir

Creature of the web

Topicstarter
ik vraag ook niet naar een oplossing, ik vraag in welke richting ik moet gaan denken, is het nuttig om dit in php uit te werken of kan dit beter in een andere applicatie gemaakt worden.

Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Die vraag kan imo pas beantwoord worden als je alles weet van wat je moet maken, wat nu dus niet t geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Je probleem is dus: je wilt gaan tekenen.
Wat en waar je dingen gaat tekenen is niet van belang, dat ligt aan de data.

Dus ga je op zoek naar de mogelijke manier om met PHP iets te tekenen.
Eerste hit op google: http://www.boutell.com/gd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 09:47

4VAlien

Intarweb!

Die library werkt behoorlijk goed, ik heb vaak genoeg PNGs gemaakt met database data. De functies zijn een tikje low level maar als je wat template plaatjes hebt kun je die kopieren en daar wat lijntjes tussen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:59

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Er is nóg een mogelijkheid en dat is dat je de rendering van de schema's op de client (webbrowser) doet. Er zijn hele mooie cross-browser compatible frameworks waar je prachtige en interactieve schema's mee kunt tekenen.

Mijn persoonlijke favoriet (en meteen een voorbeeld van een interactief schema):
http://raphaeljs.com/graffle.html

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Moet het PHP zijn? PHP is niet echt ingericht op tekenen, ondanks dat er wel een paar goede libraries voor zijn kun je misschien meer/iets specifiekers vinden als dit geen requirement is. (Moet het op het web?)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:47
De vraag is ook een beetje wat er daarna mee moet gebeuren en wat het moet ondersteunen. Browserbased grafisch werk kan bijvoorbeeld ook erg goed met het Canvas element, dan zou je aan de hand van tiles met de losse onderdelen en wat javascript de schema's realtime kunnen genereren. Wordt nog niet in elke browser ondersteunt tho', en ik heb geen idee of je het bijvoorbeeld goed kan printen.

Dit er overigens vanuitgaande dat je het als webcontent wilt aanbieden, gezien je keuze voor PHP :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1