Online geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurtleBeach88
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-12-2024
hey allemaal,

ik heb het volgende probleem en ik hoop dat iemand me kan helpen.

ik had een oude orange modem en het internet lampje knipperde.
dat betekend dat het internet het dus niet doet.

toen dachten ze bij online dat de modem stuk was.
nieuwe modem ontvangen ook een nieuw type mooi ding maar zelfde probleem.

hier wordt het lampje internet rood maar het hoort groen te zijn.

contact gehad met online en die zeggen:

ja ik kan gewoon de modem bereiken vanaf hier dus ik denk dat de verbinding wel goed is maar dat het nieuwe modem ook stuk is.

zit nu bijna 2 weken zonder internet en wordt het zat weet iemand wat het zou kunnen zijn?

TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 00:20

Kpz

Klinkt als een soortgelijk probleem wat ik heb gehad bij Online.

Bij mijn verhuizing hadden ze de verbinding over de verkeerde draden doorgegeven. In plaats van de standaard rode en witte draden kwam het ADSL-signaal bij mij binnen over de gele en groene draden. Probeer in je meterkast de boel om te zetten of roep er een kennis bij met verstand van zaken als je het zelf niet aandurft.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Trek het modem uit de stroom en vraag of ze nogsteeds 'verbinding' kunnen krijgen. (Je zegt dat er natuurlijk niet bij, totdat ze iets claimen dat alles het perfect doet.)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurtleBeach88
Kpz schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 02:38:
Klinkt als een soortgelijk probleem wat ik heb gehad bij Online.

Bij mijn verhuizing hadden ze de verbinding over de verkeerde draden doorgegeven. In plaats van de standaard rode en witte draden kwam het ADSL-signaal bij mij binnen over de gele en groene draden. Probeer in je meterkast de boel om te zetten of roep er een kennis bij met verstand van zaken als je het zelf niet aandurft.

Hoop dat je er wat aan hebt.
uhh maar dat is dan wel raar dat het in één keer zo is want het heeft altijd gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Als het niet werkt, moet je contact opnemen met Online.
Hier kan niemand iets voor je doen. De routers zijn afgeschermd door Online.

Daarbij moet je eerst eens kijken of er al een topic over Online is. En die is er!
Waarom dan een apart topic starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Iets vriendelijker mag ook wel he ;) Hij heeft net zoveel recht hier een vraag te stellen als jij.
En dat er een topic over online is wil toch niets zeggen? Er is ook een Ziggo topic, als ik een probleem heb post ik het dan daar in? Nee ;)

Ik zou zeggen probeer de tip van Skinkie eens.
Ik heb een soort gelijk iets bij Tele2 gehad bij een klant. Stekker lag uit de modem maar de helpdesk beweerde dat alles perfect werkten want ze konden zo inloggen op de modem. Tot ik de aardige man aan de andere kant even uit de droom hielp dat de stekker er niet in zit. Toen werkte het "plotseling" ineens niet. Bleek dat ze de lijn hadden gedeactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:59
Welk abonnement heb je ? Bij internet only geen splitter nodig. Online meet alleen tot het ISRApunt dat is het punt waar de leiding binnenkomt, zij zien niet of jouw modem werkt, vraag of ze een reset van de wijkcentrale kunnen doen, heb je WLAN of LAN binnenshuis (draadloos modem, of een draadje van het ISRApunt naar het modem en dan naar je computer) . Heb je een draad, hiermee bedoel ik de telefoonleiding, de lengte tot het modem, en oud is ie en zit daar misschien een storing in .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurtleBeach88
jimmy87 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:22:
Iets vriendelijker mag ook wel he ;) Hij heeft net zoveel recht hier een vraag te stellen als jij.
En dat er een topic over online is wil toch niets zeggen? Er is ook een Ziggo topic, als ik een probleem heb post ik het dan daar in? Nee ;)

Ik zou zeggen probeer de tip van Skinkie eens.
Ik heb een soort gelijk iets bij Tele2 gehad bij een klant. Stekker lag uit de modem maar de helpdesk beweerde dat alles perfect werkten want ze konden zo inloggen op de modem. Tot ik de aardige man aan de andere kant even uit de droom hielp dat de stekker er niet in zit. Toen werkte het "plotseling" ineens niet. Bleek dat ze de lijn hadden gedeactiveerd.
ja ik zou dit kunnen proberen idd maar dan doe ik dan wel als ik mijn 2de nieuwe modem hebt en het werkt nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurtleBeach88
OPELOPA schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:57:
Welk abonnement heb je ? Bij internet only geen splitter nodig. Online meet alleen tot het ISRApunt dat is het punt waar de leiding binnenkomt, zij zien niet of jouw modem werkt, vraag of ze een reset van de wijkcentrale kunnen doen, heb je WLAN of LAN binnenshuis (draadloos modem, of een draadje van het ISRApunt naar het modem en dan naar je computer) . Heb je een draad, hiermee bedoel ik de telefoonleiding, de lengte tot het modem, en oud is ie en zit daar misschien een storing in .
ik heb ADSL extra als het goed is.
dit is met telefoon maar ook dan geen splitter nodig omdat ik geen kpn telefoon aansluiting heb.
reset van de wijkcentrale vraag ik als ik mijn 2de nieuwe modem heb.

ik heb het geprobeerd met zowel wireles als bekabeling.
van het ISRA punt naar de modem is 30 cm deze heb ik ook vervangen nadat de nieuwe modem ook niet bleek te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 14:48
OPELOPA schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:57:
Online kan prima zien of een modem intraint en of ze em kunnen pingen. Als je de stekker eruit haalt zodat de modem uit staat en zij kunnen em nog steeds pingen dan is er ergens iets gekruist. Kan de helpdesk je zo verder mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Andros heeft gelijk!

Indien je de klantenservice aan de lijn heb zorg dan dat jou modem uitstaat. Vraag de Helpdesk guy of hij jou modem kan pingen. Indien dat het geval is dan kan jij zeggen goed maar ik heb niks aangesloten en nu? Indien helpdesk beweert dat het bij jou thuis ligt wijs hem er dan op dat het kan zijn dat jou verbinding gekruist staat met die van iemand anders. Online zal in dat geval KPN moeten aansturen op de kruisdraden te herstellen.

Wat je ook nog kan proberen (als je voip hebt) bel je eigen nummer! als je iemand aan de telefoon krijgt dan weet je genoeg natuurlijk ;)
Pagina: 1