Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01 14:34
Hey tweakers,

Een vriend van me heeft net als ik, een Creative Fatal1ty headset met een nogal lange draad. Het probleem waar we op stuiten is dat we telkens over draad rijden met de bureaustoel. Bij mij valt het wel mee omdat ik iets beter oplet maar die vriend van me heeft inmiddels al 3 headsets op deze manier gesloopt.

Mijn vraag is, zijn er headsets met retractable cables, of bestaat er een handig dingetje om dat mee te doen.
Antwoorden zoals "plak hem ergens aan vast" of "wees voorzichtiger" heb ik niet zoveel aan. De maximale lengte van de kabel wordt namelijk ook benut. Een wireless koptelefoon is geen optie, het beste geluid komt altijd nog door de draad.

Ik heb al gekeken naar de Logitech G35 en Razer Megalodon die eventueel een met touw verstevigde draad hebben maar ik twijfel of dat wel helpt als je er overheen rijd.

Heeft iemand misschien een oplossing of een idee/mening? Danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:09

mr.paaJ

generatie cmd+z

Denk aan een hoofdtelefoon met krulkabel (rekt uit als je het nodig hebt maar houdt zichzelf kort), een verlengsnoer of een hoofdtelefoon met verwisselbare kabel? kijk daarvoor naar bijvoorbeeld de AKG K271S.

[ Voor 4% gewijzigd door mr.paaJ op 13-08-2010 01:03 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik neem aan dat je PC case op de grond staat ofzo? (Omdat je over de draad heen rijd soms...)

Superpraktische oplossing:
Als de kabel toch zo lang is.... sla hem dan een keer om je beeldscherm heen.
Komt ie ook meteen recht van voren naar je hoofd toe en hangt ie door het gewicht van de kabel niet zo aan je oor te trekken... :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
mr.paaJ schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 01:02:
Denk aan een hoofdtelefoon met krulkabel (rekt uit als je het nodig hebt maar houdt zichzelf kort), een verlengsnoer of een hoofdtelefoon met verwisselbare kabel? kijk daarvoor naar bijvoorbeeld de AKG K271S.
Goed punt van die kruldraad, ik denk dat het dat misschien wel is waar we het beste naar kunnen zoeken.
De AKG is een mooi ding, het punt is dat we op zoek zijn naar een headset. Een microfoon moet er dus minimaal wel op zitten ;).

Verder zijn er natuurlijk altijd manieren om je draad niet onder je stoel te krijgen, maar we zouden het probleem graag bij de bron aanpakken aangezien het toch steeds mis gaat. Nu er weer één kapot is kan het wel eens tijd worden ;)

Edit: Er schijnen ook sennheiser koptelefoons/headsets met curly cord te zijn, maar nergens geven ze info over de draad en op afbeeldingen blijft die ook vaak buiten beeld :/

[ Voor 10% gewijzigd door Gammort op 13-08-2010 07:18 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Er zijn wel Sennheiser headsets die al geleverd worden met kabeloproller/haspel.
Misschien zijn die ook wel los verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die kabels zijn ook los verkrijgbaar.
Ik heb een verlengkabel via een splltter achter in men pc die dan uitkomt onder men monitor.
Als ik men headset wil gebruiken prik ik hem er daar in.

Verlengkabels zijn er ook in "krul" varianten.
Misschien een ideetje?

edit:
linkje naar kabel

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Mijn hoofdtelefoon zit acht in de pc, met de kabel achter mijn bureau langs, om het beeldscherm en dan onder mijn toetsenbord door. Werkt prima!

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Gammort schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 07:13:
[...]

[...]
Edit: Er schijnen ook sennheiser koptelefoons/headsets met curly cord te zijn, maar nergens geven ze info over de draad en op afbeeldingen blijft die ook vaak buiten beeld :/
Ze hebben ze ook met (Ik geloof) kevlar verstevigd draad. Kun je eindeloos overheen rijden weet ik uit ervaring. En als ze onverhoopt toch defect gaan, kun je eenvoudig de kabel vervangen.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
Ik zal eens informeren bij Sennheiser, ben sowieso zeer te spreken over de geluidskwaliteit van de normale koptelefoons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Ik weet i.i.g. dat de PC360 Game zo'n verstevigd snoer heeft.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
Bedankt voor de replies iedereen, het is de steelseries 7H geworden. Heeft een dikke draad en klinkt erg goed. Er mag een slotje op :D
Pagina: 1