Enkele maanden terug wilde mijn computer niet meer opstarten. Na enig speurwerk bleek mijn Samsung 160GB hdd de oorzaak te zijn; zodra ik de (hotplug) SATA connector er uit nam startte de pc direct door naar Windows 7 (hij bleef hangen op het bootlogo). Het was een back-up schijf, en voor enkele weken heb ik het maar zo gelaten.
Toen kocht ik een nieuwe harddisk (Samsung 1TB) in de veronderstelling dat het probleem opgelost zou zijn. Maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem, zodra ik deze plaats start Windows niet op, pas nadat ik de stekker er uit neem, of heel lang wacht, maar dan krijg ik een I/O error in Windows als ik de schijf wil aanspreken.
Wat heb ik geprobeerd? Uiteraard verschillende SATA poorten (zowel op de ICH8R als JMicron). Ik heb de RAID0 array los gehad en de vorige 160GB harddisk weer teruggeplaatst. Probleem blijft hoe dan ook bestaan. Ook heb ik een nieuwe SATA kabel geprobeerd, en de voeding gecontroleerd.
Specs:
Asus P5B-E moederboard
2x Samsung 500GB hdd in RAID0 (ook losgekoppeld gehad)
1x Kingston SSDNow 40GB als bootschijf
1x Samsung 1TB hdd (voorheen Samsung 160GB hdd)
1x Optiarc DVDRW (ook losgekoppeld gehad)
Ik heb AHCI en RAID aanstaan in de BIOS. In Windows is de nieuwste Intel ICH8 driver geinstalleerd.
Iemand een idee?
Toen kocht ik een nieuwe harddisk (Samsung 1TB) in de veronderstelling dat het probleem opgelost zou zijn. Maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem, zodra ik deze plaats start Windows niet op, pas nadat ik de stekker er uit neem, of heel lang wacht, maar dan krijg ik een I/O error in Windows als ik de schijf wil aanspreken.
Wat heb ik geprobeerd? Uiteraard verschillende SATA poorten (zowel op de ICH8R als JMicron). Ik heb de RAID0 array los gehad en de vorige 160GB harddisk weer teruggeplaatst. Probleem blijft hoe dan ook bestaan. Ook heb ik een nieuwe SATA kabel geprobeerd, en de voeding gecontroleerd.
Specs:
Asus P5B-E moederboard
2x Samsung 500GB hdd in RAID0 (ook losgekoppeld gehad)
1x Kingston SSDNow 40GB als bootschijf
1x Samsung 1TB hdd (voorheen Samsung 160GB hdd)
1x Optiarc DVDRW (ook losgekoppeld gehad)
Ik heb AHCI en RAID aanstaan in de BIOS. In Windows is de nieuwste Intel ICH8 driver geinstalleerd.
Iemand een idee?
Nederlander in België