Toon posts:

hulp bij computer upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik wil mijn computer een upgrade geven ik heb een budget van 900 euro.

specs nu

750 watt voeding
i7-920 2,66 ghz
x58 chipset
6GB intern geheugen
2 x 1 terrabyte schijven
nvidia gtx 285 ( word verkocht intressen kijk bij mijn advertensie )

ik gebruik hem voor gamen dus wil graag goed kunnen spelen
ik dacht om 6 GB intern er bij te gooien of is dat nutteloos.

graag wat hulp thx alvast.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Tja, dat is al een heel goeie computer. Ik zie niet meteen de noodzaak up te graden. 12GB RAM is heerlijk werken... als je applicaties draait die veel RAM gebruiken. Zulke hoeveelheden RAM gebruik je nagenoeg enkel als je met virtualistatie bezig bent, dus ik denk niet dat het veel zin voor je heeft. Ik ga er van uit dat je niet virtualiseert - anders zou je die vraag niet stellen.

Storage idem: extra storage is altijd handig, maar als je geen data hebt om ze mee te vullen is het nogal zinloos.

Neen, je GFX upgraden is zo ongeveer het enige nuttige dat ik zie. Eventueel kan je nog geld uitgeven aan een SSD voor je OS.

Als je écht geld kwijt wil zijn: koop een echte RAID controller en wat extra harde schijven en zet een RAID10 op. Heb je een serieuze snelheidswinst op een van de traagste onderdelen van je systeem.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
videokaart upgrade zal je meer aan hebben, maar waarom wil je upgraden? wat wil je er extra mee doen? wat werkt niet?

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:00
De eerste vraag die in me op komt toen ik je post las, heb je hem zelf samengesteld of met behulp van een kennis/vriend. Als je dit zelf gedaan hebt, kun je zelf verder ook bedenken wat jij erin wilt hebben. Als een kennis/vriend dit voor je heeft gedaan, waarom informeer je dan niet eerst bij hem. Daarnaast zie ik met uitzondering van de videokaart geen noodzaak om te upgraden, maar het is jouw feestje.

Ik stel voor 2 5870 in CF ;)

discogs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

graag wat hulp thx alvast.
Graag wat eigen inzet. GoT helpt Tweakers die zichzelf helpen :o

Als je de moeite gedaan had op zoek te gaan op GoT naar upgrade guides had je dit gevonden:
[UG Aanschaf] Gamesysteem

Het was dan ook opgevallen dat vragen over (upgrade van) complete systemen gek genoeg in Complete Systemen & Laptops thuishoren. Ik verplaats dit topic en verlos het uit z'n lijden. Graag de guide doornemen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.