Computer freezed tijdens het browsen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• derkesthai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-02 13:01
Hallo!

Sinds ik een nieuw systeem heb gebouwd freezed mijn computer om de haverklap, ECHTER! alleen wanneer ik aan het browsen ben! Chrome, IE, FF, maak niet uit.. hoewel het in IE iets vaker lijkt te gebeuren.. Ik heb hardware voor het grootste deel uitgesloten.... denk ik.

Veelvuldig googlen laat zien dat er mensen zijn met exact dezelfde symptomen als ik... maar er zijn geen oplossingen :( Heeft iemand soortgelijke ervaringen?

Oh.. ik draai nu Windows 7 64-bit ... reinstall heb ik al gedaan, probleem bleef..

[ Voor 8% gewijzigd door derkesthai op 12-08-2010 22:39 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is het bij veel verschillende websites? Of altijd bij bijvoorbeeld Flash?

Eerste boosdoener die ik zou vermoeden: DEP

Schakel dat eens uit, of sluit iexplore.exe, firefox.exe enz eens uit?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• derkesthai
sanfranjake schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:43:
Is het bij veel verschillende websites? Of altijd bij bijvoorbeeld Flash?

Eerste boosdoener die ik zou vermoeden: DEP

Schakel dat eens uit, of sluit iexplore.exe, firefox.exe enz eens uit?
Flash was wat ik ook eerst vermoedde; daar gebeurt het wel het vaakst. Hoewel ik het ook wel eens op niet-flash sites heb gehad.. in ieder geval niet zichtbaar!

Maar zal DEP uitzetten en eens verder kijken... had daar nog niet aan gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derkesthai
Okee, DEP uit, DX bit uit in BIOS, nog steeds freezes. En vanmorgen ook een spontane reboot..

Andere tips zijn zeer welkom, zit ondertussen een beetje met mijn handen in het haar.

Ow.. het viel me op dat er onder IE vaker freezes zijn dan andere browsers.. daarom heb ik zo sterk het idee dat het een software issue is.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wat voor verbinding heb je? Vast, draadloos?
Download de laatste driver van je adapter(s)

Laatste driver van je GPU downloaden wil ook wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Of doe dit:
1. reset browser (in advance tab bij internet options)
2. reset ip stack (open a cmd window als admin en type: netsh int ip reset reset.log)
3. ga na of ipv4 aan is

Als het een configuratieprobleem is, dan helpt dit wel. Zo niet, ga dan rommelen met drivers. Veel add ons en crap voor de browser kunnen voor ellende zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derkesthai
Haaglander schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:49:
Of doe dit:
1. reset browser (in advance tab bij internet options)
2. reset ip stack (open a cmd window als admin en type: netsh int ip reset reset.log)
3. ga na of ipv4 aan is

Als het een configuratieprobleem is, dan helpt dit wel. Zo niet, ga dan rommelen met drivers. Veel add ons en crap voor de browser kunnen voor ellende zorgen.
Ja wat betreft IE snap ik het wel.. Maar dat verklaart niet de freezes in Chrome en Firefox...

Bovendien freezed de computer helemaal (ik kan 'm alleen uitzetten) en niet alleen de browser..

[ Voor 8% gewijzigd door derkesthai op 13-08-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
derkesthai schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:06:
[...]

Ja wat betreft IE snap ik het wel.. Maar dat verklaart niet de freezes in Chrome en Firefox...

Bovendien freezed de computer helemaal (ik kan 'm alleen uitzetten) en niet alleen de browser..
Je hebt mijn eerste vragen nog niet beantwoord: de drivers.

Bovendien zegt je antwoord niets over mijn vraag mbt de ip-stack en ip4. Die gelden voor alle browsers.

[ Voor 12% gewijzigd door Haaglander op 13-08-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derkesthai
Haaglander schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:17:
[...]

Je hebt mijn eerste vragen nog niet beantwoord: de drivers.

Bovendien zegt je antwoord niets over mijn vraag mbt de ip-stack en ip4. Die gelden voor alle browsers.
- Ik heb een vaste netwerk verbinding; zover ik weet de laatste driver, maar dat moet ik controleren.
- IP stack resetten kan ik proberen, het is een vrije cleane install.. en het gebeurt alleen bij browsen, niet online gamen of filesharen.. dan zou ie daar ook op moeten freezen lijkt me..
- IP4 staat aan
- Laatste ATI stock driver geinstalleerd, daarvoor laatste ASUS custom driver, beide maken geen verschil

Maar goed.. het lijkt erop dat mijn computer is vastgelopen want ik kan er niet naar toe RDP'en dus ik moet wachten tot mijn baas me vrij laat uit mijn kooi vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

derkesthai schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:56:
[...]

- Ik heb een vaste netwerk verbinding; zover ik weet de laatste driver, maar dat moet ik controleren.
- IP stack resetten kan ik proberen, het is een vrije cleane install.. en het gebeurt alleen bij browsen, niet online gamen of filesharen.. dan zou ie daar ook op moeten freezen lijkt me..
- IP4 staat aan
- Laatste ATI stock driver geinstalleerd, daarvoor laatste ASUS custom driver, beide maken geen verschil

Maar goed.. het lijkt erop dat mijn computer is vastgelopen want ik kan er niet naar toe RDP'en dus ik moet wachten tot mijn baas me vrij laat uit mijn kooi vanavond :)
Flash, Virus scanner. Alle plugins even echt de-installeren en dan voorzichting weer een voor een installeren. Sluit echter een defect in je RAM/HDD ook nog niet uit.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derkesthai
hamsteg schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:59:
[...]

Flash, Virus scanner. Alle plugins even echt de-installeren en dan voorzichting weer een voor een installeren. Sluit echter een defect in je RAM/HDD ook nog niet uit.
Ja Flash.. maar hoe te fixen? en why?
Virus scanner.. kan.. ik heb MSSE.. is misschien een idee om die te uninstallen en kijken wat er gebeurt..
verder hebben mijn browsers geen plugins.. behalve flash dan.. en flash van Chrome uninstallen kan niet volgens mij :o)

RAM is goed, maar moet nog een chkdsk /r doen voor de zekerheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derkesthai
Zonder flash ook freezes!
Op cleane install met alleen default drivers.. geen ASUS of ATI of wat dan ook, alleen Windows Update gedaan...

Help :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
derkesthai schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:32:
Zonder flash ook freezes!
Op cleane install met alleen default drivers.. geen ASUS of ATI of wat dan ook, alleen Windows Update gedaan...

Help :(
Een update van WU kan ook wel eens dit soort problemen geven.
Je zal dan 1-voor-1 de boosdoeners moeten identificeren.

Heb je al in de event viewer gekeken? Welke fouten staan er vermeld?

[ Voor 8% gewijzigd door Haaglander op 13-08-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Ik kwam dit nog tegen
I have changed the power settings to high performance and updated the graphics driver for the ATI Radeon Mobility HD2400 and the freezing has now stopped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derkesthai
Haaglander schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:36:
[...]

Niks, na een freeze staat er niets in de event viewer..
Bah, had nog liever een BSOD gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derkesthai
Die had ik al geprobeerd :) Maar thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derkesthai
Haaglander schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:36:
[...]

Overigens nog geen ge-update drivers geinstalleerd via WU. Drivers zjn altijd optional of recommended en doet ie niet automagisch.. op mijn setup in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
derkesthai schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:16:
[...]

Overigens nog geen ge-update drivers geinstalleerd via WU. Drivers zjn altijd optional of recommended en doet ie niet automagisch.. op mijn setup in ieder geval ;)
Dan zou ik dat maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig een Atheros NIC onboard? Had dit eerder dit jaar ook als er flink wat netwerkverkeer was, ook na een clean install...
Met nieuwste drivers alles OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Ik heb ook sinds reinstal van Windows 7 64 bit freezes. Bij mij is het meestal na 2 a 3 uur ofzo. Gebreurd meestal tijdens het internetten omdat ik dat het meest doe maar ook soms midden in een game of als ik torrent aanzet en dan de volgende dag kijk ik, doet me PC niks... beetje vaag terwijl hij voorheen gewoon netjes liep. :/

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derkesthai
Sir_Hendro schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 01:37:
Ik heb ook sinds reinstal van Windows 7 64 bit freezes. Bij mij is het meestal na 2 a 3 uur ofzo. Gebreurd meestal tijdens het internetten omdat ik dat het meest doe maar ook soms midden in een game of als ik torrent aanzet en dan de volgende dag kijk ik, doet me PC niks... beetje vaag terwijl hij voorheen gewoon netjes liep. :/
Ja bij mij dus alleen als een browser openstaat.. tenminste, daar lijkt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derkesthai
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 01:08:
Toevallig een Atheros NIC onboard? Had dit eerder dit jaar ook als er flink wat netwerkverkeer was, ook na een clean install...
Met nieuwste drivers alles OK.
Nope, onboard Realtek op een ASUS bord. (P7P55D LE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derkesthai
Haaglander schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:55:
[...]

Dan zou ik dat maar eens proberen.
Het maakt niet uit wat ik doe, de freezes of reboots blijven :) En nooit iets in de eventlog..

Met gamen enzo nooit last gehad :S daarom denk ik dat het geen hardware probleem is.. toch maar eens XP uit de motteballen halen en kijken of ie dan ook freezed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derkesthai
Iemand nog tips?

Ook na een cleane install van Windows (zonder driver updates of WU) net zo hard freezes en reboots..

Misschien toch een hardware issue? Ik vind het zo vreemd dat ik de freezes alleen tijdens het browsen heb. Niet wanneer ik alleen op MSN zit, of downloaded of online gamen.. dus een probleem met m'n NIC lijkt me wel uit te sluiten?

Gisteren overdag mijn computer aan laten staan met een browserscherm open.. na thuiskomst zag ik dat er een reboot was geweest.. vannacht computer aan laten staan zonder browser open en niks aan de hand.. ik open de browser.. en direct een freeze..

*zit ondertussen met handen in zijn haar verstrikt* *moppert wat over lang haar*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
In 9 van de 10 gevallen ligt het aan de netwerk- en of GPU-drivers. Ik zou toch heel kritisch daar naar kijken. Probeer de Vista drivers ipv W7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:37
Hardware issue zou wel kunnen, maar dan is het natuurlijk vreemd dat het puur en alleen gebeurt bij het openen van de browser.

Gebeuren de freezes ook bij andere NIC interactie? bv: Usernet, Torrent of email?

Als je binnen de brower een Blank Page instelt als startpagina komen de errors dan ook voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derkesthai
Haaglander schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 09:54:
In 9 van de 10 gevallen ligt het aan de netwerk- en of GPU-drivers. Ik zou toch heel kritisch daar naar kijken. Probeer de Vista drivers ipv W7.
Nou GPU is wel uit te sluiten denk ik, want de freezes zijn er ook met de standaard VGA driver van windows, net na een clean install :) maar de netwerk driver kan ik inderdaad wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Steek er eens een Linux live cd in en surft daar eens een tijdje mee.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derkesthai
Henkje.doc schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 09:57:
Hardware issue zou wel kunnen, maar dan is het natuurlijk vreemd dat het puur en alleen gebeurt bij het openen van de browser.

Gebeuren de freezes ook bij andere NIC interactie? bv: Usernet, Torrent of email?

Als je binnen de brower een Blank Page instelt als startpagina komen de errors dan ook voor?
Eh, het is niet bij het openen van de browser, maar tijdens het browsen. Als ik geen browser open heb dan heb ik geen freezes en reboots, zover ik heb gemerkt.Ik zal komende nacht een uTorrent aan laten staan zonder browsers open en kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derkesthai
Rob schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:19:
Steek er eens een Linux live cd in en surft daar eens een tijdje mee.
Ah, goed idee. Ik zal eens kijken of het bezoeken van de ubuntu site lukt zonder freezes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Oh, en maak wat meer van de edit-knop gebruik, want telkens 2, 3 posts achter elkaar als je je weer wat bedenkt is niet echt nodig.

Daarnaast kan je zelf ook troubleshooten maar dan een paar stappen beter met de technieken en spullen zoals aangegeven in http://www.msteched.com/2010/NorthAmerica/WCL315.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derkesthai
alt-92 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:11:
Oh, en maak wat meer van de edit-knop gebruik, want telkens 2, 3 posts achter elkaar als je je weer wat bedenkt is niet echt nodig.

Daarnaast kan je zelf ook troubleshooten maar dan een paar stappen beter met de technieken en spullen zoals aangegeven in http://www.msteched.com/2010/NorthAmerica/WCL315.
Sorry, volgens mij reageer ik alleen op posts van anderen toch..

Ik zal je linkje eens bekijken.
Pagina: 1