[mint 9 kde] na kale install geen nvidia driver

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 22:00

rajackar

Blood Minister

Topicstarter
Vanavond dacht ik na wat enthousiaste reacties eens Mint linux te installeren. Hierbij heb ik gekozen voor de KDE variant.
Na de installatie wil ik graag de NVidia drivers gaan installeren. Het leuke is dat deze onder "hardware drivers" door het systeem aageboden worden.
Het vervelende is dat deze driver het bij mij niet doen.
De drivers installeren zonder problemen met een mooi procentueel balkje en na de reboot waarom gevraagd wordt krijg ik alleen de melding dat er geen kernel module geladen is en kan ik reverten naar mijn oude configuratie waarna ik wel gewoon in kan loggen. Uiteraard werken de drivers niet.
Daarna heb ik de drivers weer verwijderd en ben ik met de officiele nvidia drivers aan de gang gegaan.
Bij de installatie krijg ik echter de melding dat de nouveau kernel module actief is. Dit schijnt Mint en of KDE mee te leveren (daarover waaren ze het op de betreffende fora niet eens) maar dit krijg ik niet uitgeschakeld.
De instructies hier: https://wiki.kubuntu.org/X/Troubleshooting/Nouveau heb ik netjes gevolgd maar dat mocht helaas niet baten.
Als laatste tip zag ik nog dat ik de lijn "nouveau.blacklist=1" kan toevoegen als kernel configuratie aan de grub config. Nu kan ik die laatste niet vinden. Zowel grub.conf als menu.lst zie ik nergens.
Nu ben ik een redelijke n00b op linux gebied en ik heb het gevoel dat ik alweer te moeilijk bezig ben.
Misschien dat iemand mij hiermee kan helpen.

edit:
Net na het posten van dit topic zelf de oplossing gevonden 8)7
met "sudo kate /boot/grub/grub.cfg" de aanpassing gedaan en het werkt :)

Toch niet. Na één reboot heb ik nu helemaal geen display driver meer.

[ Voor 6% gewijzigd door rajackar op 12-08-2010 23:02 . Reden: opgelost ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-07 19:07
Wat bij mij werkte was na installatie en reboot:

sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade
sudo apt-get -f install
sudo apt-get dist-upgrade

Rebooten en dan pas de hardware drivers installeren.

Of wat ook nog als optie was geboden de 173 drivers installeren, maar ik heb dit zelf niet geprobeerd.

[ Voor 22% gewijzigd door DJvL op 12-08-2010 22:58 ]

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 22:00

rajackar

Blood Minister

Topicstarter
Hmm denk dat ik dat maar ga proberen na een verse install als ik weer tijd heb.
Na één reboot lag het hele zaakje net weer om.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5