Wehkamp.nl, niet gebruikte korting in rekening gebracht

Pagina: 1
Acties:

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:55

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ik kreeg laatst een mailtje van de Wehkamp.nl, getiteld "Alsjeblieft 7,50 korting!‏". In de mail stond:
Zo werkt het
1. ga naar wehkamp.nl
2. plaats je bestelling in je winkelwagentje
3. voer bij stap 3 je waardebon in
De korting wordt direct verrekend!
Dus ik naar wehkamp, kijken of er een leuk product tussen zit, gooi het product in het winkelmandje (een xbox spelletje oid) en voer de code in (had reeds eerder iets besteld, dus heb met mijn gegevens ingelogd). Vanwege de verzendkosten en de hoge prijs van het product vergelijken met bol.com enzo heb ik mezelf toch maar bedacht en de boel geannuleerd. Ik heb dus ook geen product ontvangen en niets betaald!

Kreeg ik laatst een mailtje van Wehkamp getiteld "aanmaning", voor een bedrag van EUR 7,50. Ik dacht weer aan een of andere spammail van hun en besteede er geen aandacht aan.

Ligt er nu een brief in de brievenbus met acceptgiro "omdat de waardebon niet voor xx juli is verzilverd wordt deze in rekening gebracht" |:(

Wat zijn dat voor rare praktijken van Wehkamp.nl? Ik zal vast niet de enige zijn die hier "intrapt"? Gelijk maar even een mail gestuurd dat ik die EUR 7,50 niet ga betalen en er verder ook geen aandacht meer aan ga schenken (een aanget. brief kost al 6 euro ofzo).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

Verwijderd

Mja, het lijkt mij in eerste instantie een pijnlijke fout in het geautomatiseerde proces. Niet handig natuurlijk, maar is het werkelijk een topic met 'oplichtingspraktijken' waardig terwijl je nog niet eens contact opgenomen hebt? Aangetekende brief? Niet eens een mail gestuurd of iets duurder, gebeld?

Oplichting is een strafbaar feit, waarvoor het een rechter vereist om die conclusie te valideren. Het zonder grond betichten van partijen van oplichting is eveneens aan te vechten. Weet je zeker dat je je zaak voldoende hebt onderbouwd om die weg in te slaan?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 22:33 ]

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Dus ze geven jou een waardebon, je gebruikt hem niet en dan sturen ze een aanmaning? Dat is lekker makkelijk geld verdienen :)

Ik zou even bellen met de klantenservice en alles uitleggen.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dus als er ergens iets mis gaat open jij meteen een topic en schreeuw je 'oplichters!!!'

Misschien is er nog iets wat je eerst kan doen, zoals een mailtje sturen, of even bellen. Dit is gewoon een foutje van hun kant, schandalig natuurlijk dat ze soms fouten maken, maar het is vast wel op te lossen.

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 12-08-2010 22:38 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
misschien heeft hij een waardebon gekregen als zijnde korting op een nieuwe bestelling, mits de ts deze besteed?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Titelfix "oplichtingspraktijken" >> "misverstand". Eerst eens praten met die mensen, mag je ze daarna van oplichting beschuldigen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Jonwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-01 03:38
Ik zou zelf even bellen naar de klantenservice en vooral aardig blijven.
Als je gewoon rustig blijft komt het allemaal wel goed.

• Ew0ut
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
.

[ Voor 96% gewijzigd door Ew0ut op 01-02-2011 22:47 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

NMe schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:41:
Titelfix "oplichtingspraktijken" >> "misverstand". Eerst eens praten met die mensen, mag je ze daarna van oplichting beschuldigen.
Dan heeft mijn titelfix die van jou overschreden :) Zoals gezegd, oplichting is een zware term voor iets wat nog niet is aangetoond.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-01 17:40
@Sport_Life
Ik moet mij zeker aansluiten bij Floppus. Bij dit soort bedrijven (wat klinkt dat negatief, terwijl ik eigenlijk alleen maar goede ervaringen heb met Wehkamp) is het gehele bestelproces geautomatiseerd. Dat hierbij wel eens wat mis kan gaan is heel vervelend (je schrikt natuurlijk wel) maar op zich ook begrijpelijk. Het hoort niet, maar fouten worden nu eenmaal gemaakt en dit lijkt hier een heel goed voorbeeld van te zijn.

Ik lees ook nergens dat je contact hebt opgenomen met de Wehkamp, ik zou hier maar eens mee beginnen. Ik weet (bijna) zeker dat ze je wel verder kunnen helpen, en je zal ook vast niet de enige zijn. Ik vermoed dat het zelfs verkeerd in het systeem staat. Vaak is een waardebon/ code als een soort product (productcode) in het systeem ingevoerd, wat ik vermoed dat in het geautomatiseerde proces is gebeurt is dat het bedrag niet als "-7,50" was gedaan maar als een product wat geld kost. (er zijn verschillende manieren om dit te bepalen in een systeem, dit haal ik maar niet allemaal aan)
De bestelling van het product is geannuleerd, maar de "bestelling van de bon" zeg maar, is niet gestopt. Vervelend, want op die manier zie je dat je niets krijgt, maar wel voor niets moet betalen.

Gewoon een vervelende samenloop van omstandigheden lijkt mij de meest logische verklaring.

Waarom je nog geen contact hebt gehad, snap ik niet, over het algemeen is de helpdesk daar prima in orde en waar mogelijk wordt je goed geholpen en netjes tewoord gestaan.

Wel een tip, mocht je gaan bellen: Begin niet over oplichting enzo, maar probeer het wel luchtig te brengen. De mensen op de helpdesk zullen echt niet harder lopen als je ze het vuur aan de schenen legt, en daarbij is het ook nog eens buiten hun schuld om gebeurt.
Dus laat het "oplichting" maar buiten beschouwing en vertel gewoon wat er gebeurt is, grote kans dat ze zelf met een oplossing komen.

Sorry dat ik het zo bot zeg trouwens, maar voor bedrijven is het heel vervelend dat op zo'n manier slechte zaken over hun rond worden gestrooid, zonder dat ze er iets aan kunnen doen. Ik had dit topic eigelnijk nooit gelezen, maar omdat ik wel eens wat bestel bij de wehkamp en het prima vind, verbaasde mij dit topic ook.
LED-Maniak schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:41:
misschien heeft hij een waardebon gekregen als zijnde korting op een nieuwe bestelling, mits de ts deze besteed?
Euh, een waardebon die je kan gebruiken kost je ook niet wat normaal gesproken. Daarbij: Als je de topicstart leest zie je ook dat hij een bestelling heeft gedaan en daar de kortingscoupon bij heeft ingevuld.
+ Als je 750 moet betalen om 750 korting te krijgen, dan klopt er iets niet.
Een bon van 750 geven om te besteden en als je dat niet doet een boete geven is ook iets wat ze nooit zullen doen. (niet alleen bij Wehkamp, maar het is wel zo'n rare manier om geld binnen te krijgen dat ik het andere bedrijven (nette bedrijven) ook niet zie doen)

[ Voor 22% gewijzigd door jbdeiman op 12-08-2010 22:51 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Als er geen sprake is van welke overeenkomst dan ook is er voor TS geen betalingsverplichting.
Lekker laten rusten en laat Wehkamp maar procederen als ze daar zin in hebben.
Eventueel via e-mail aan Wehkamp vragen op basis van welke (koop)overeenkomst de vordering wordt gedaan

[ Voor 23% gewijzigd door Henk007 op 12-08-2010 22:52 ]

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-01 17:40
Henk007 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:51:
Als er geen sprake is van welke overeenkomst dan ook is er voor TS geen betalingsverplichting.
Lekker laten rusten en laat Wehkamp maar procederen als ze daar zin in hebben.
Kan op zich wel, maar denk niet dat het voor de ts dan prettig is. Gewoon even bellen, kleine moeite en ws groot plezier. Als ze het netjes oplossen dan houdt de ts er een hogere korting aan over dan dat nu het geval was.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Even voor de duidelijkheid:

Had je het product al betaald voor de annulering?

Zo ja, heb je dan het oorspronkelijke (zonder de verwerkte korting) aankoopbedrag teruggekregen? Dan proberen ze de korting natuurlijk terug te vorderen.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
opgelost, topic mag dicht

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-01 14:35
En hoe is het nou opgelost? :) Want wij tasten nog steeds in het donker hoe het nou precies zit.

The devil is in the details.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:02
Hoe is het dan afgelopen? Mute was me net voor
Was het een simpel misverstand in een geautomatiseerd proces?

[ Voor 19% gewijzigd door CappieL op 13-08-2010 10:17 ]

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad van de week, een telefoontje naar de klantenservice doorgegeven wat het probleem was en toen is het bij mij opgelost.

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-01 20:46
Zo jammer dit he, eerst hier aankloppen voor hulp en dan zo'n uitgebreid antwoord terug van de TS als het opgelost is... Zucht! :X

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je hulp vraagt op een forum zou het aardig zijn ook te laten weten hoe het is opgelost. Misschien dat er meer mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Marzman schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:27:
[...]

Als je hulp vraagt op een forum zou het aardig zijn ook te laten weten hoe het is opgelost. Misschien dat er meer mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt.
Misschien voelt de TS zich een beetje gênant omdat hij heeft gedaan wat hij eigenlijk eerst had moeten doen en dat is de klantenservice bellen en niet hier op een forum gelijk over oplichting roepen. Ik kan mij voorstellen dat als je belt en ze lossen het gewoon voor je op dat je het hier ook niet uit wil gaan leggen dat je niet eerst voor de hand liggende oplossing (Wehkamp zelf even bellen / mailen) had gekozen.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
wimpie007 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:21:
[...]

Zo jammer dit he, eerst hier aankloppen voor hulp en dan zo'n uitgebreid antwoord terug van de TS als het opgelost is... Zucht! :X
Ik was op mn werk bij een klant, dus kon niet even uitgebreid antwoord geven. Maar wat diegene hierboven zegt klopt wel aardig, was inderdaad zo opgelost. Maar blijf het een beetje vreemde voorwaarden vinden "als je een gratis tegoedbon niet gebruikt wordt deze in rekening gebracht" is de letterlijke tekst uit hun voorwaarden van die bon (heb het er nog even bijgezocht). Lijkt me dus niet geheel "geautomatiseerd".

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 15-08-2010 01:10 ]

Pagina: 1