• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-07 22:01
Mede-auteur:
  • noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

noobynater

We hebben hier thuis een Windows 2003 server staan als router tussen de modem van het Ziggo en het thuis netwerk. Het werkt prima behalve dat de server om de haverklap de verbinding met de modem verliest. De verbinding is na een "ipconfig /release extern" en "ipconfig /renew extern" weer in orde. (Meestal doe ik gewoon een repair op de adapter, dat is sneller, maar alleen het release en renewen is ook genoeg.) Echter na 5-10min is de verbinding weer weg. Het herstarten van de server lost heb probleem voor een iets langere tijd op, maar uiteindelijk komt het gewoon terug.

Eerst dachten we dat het aan torrents op de server lag. Als we namelijk torrents aan hadden staan op de server deed het probleem zich voor en anders niet/zelden. Nu heb ik echter een FTP server aangezet en doet het probleem zich ook hierbij voor.

Het routen gaat via Routing and Remote acces, verder draait er een DHCP op en file-sharing.

Heeft er iemand een idee wat dit probleem veroorzaakt en hoe het mogelijk op te lossen is?

• KerberosX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-06-2020
Je bent wel erg karig met informatie. Wat heb je zelf al geprobeerd en nagekeken om het te proberen op te lossen.

- Eerst en vooral, ik ga ervan uit dat Windows en de (netwerk) drivers allemaal up2date zijn?
- Wanneer je internet niet meer werkt, is dit dan enkel op de clients of op de server? Kan je bv nog wel op de server zelf surfen?
- Kan je vanaf de clients nog wel de server pingen (op het LAN IP)?
- Wanneer je internet niet meer werkt, werkt er dan niets meer of enkel surfen? Kan je bv nog pingen naar een externe DNS naam, een extern IP,... En zijn deze resultaten dan hetzelfde op zowel de clients als de server?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik had vandaag heel toevallig een soortgelijk probleem. Dat was met een Realtek 8169 adapter. Beetje nutteloos advies misschien, maar toen ik deze verving door een server-grade Intel adapter werkte het ineens allemaal een stuk soepeler.

* Misschien kan je eens de netwerkkaartinstellingen fixeren op 10mbit half/full 100mbit half/full
* Task offloading, RSS, Chimey en/of autotuning uitschakelen
* Windows Update controleren op ontbrekende updates
* Een andere netwerkdriver installeren
* Een andere netwerkkaart proberen

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
dmt downloaden en gebruiken.
ruisverhouding bijstellen.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Niet online
KerberosX schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:38:
- Eerst en vooral, ik ga ervan uit dat Windows en de (netwerk) drivers allemaal up2date zijn?
Zijn allemaal up to date, AFAIK.
- Wanneer je internet niet meer werkt, is dit dan enkel op de clients of op de server? Kan je bv nog wel op de server zelf surfen?
De netwerkkaart verliest dan zijn verbinding met de modem, een simpele renew fixt het dan weer.
- Kan je vanaf de clients nog wel de server pingen (op het LAN IP)?
Alleen de verbinding tussen de router en de modem valt weg, de interne LAN verbinding blijft gewoon functioneren.
- Wanneer je internet niet meer werkt, werkt er dan niets meer of enkel surfen? Kan je bv nog pingen naar een externe DNS naam, een extern IP,... En zijn deze resultaten dan hetzelfde op zowel de clients als de server?
Lees eerdere antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
En als je torrents & ftp weer uitzet....dan gaat het gewoon weer goed?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Niet online
Nee, pas als je weer een /renew of een repair doet dan werkt het weer.
Pagina: 1