We hebben hier thuis een Windows 2003 server staan als router tussen de modem van het Ziggo en het thuis netwerk. Het werkt prima behalve dat de server om de haverklap de verbinding met de modem verliest. De verbinding is na een "ipconfig /release extern" en "ipconfig /renew extern" weer in orde. (Meestal doe ik gewoon een repair op de adapter, dat is sneller, maar alleen het release en renewen is ook genoeg.) Echter na 5-10min is de verbinding weer weg. Het herstarten van de server lost heb probleem voor een iets langere tijd op, maar uiteindelijk komt het gewoon terug.
Eerst dachten we dat het aan torrents op de server lag. Als we namelijk torrents aan hadden staan op de server deed het probleem zich voor en anders niet/zelden. Nu heb ik echter een FTP server aangezet en doet het probleem zich ook hierbij voor.
Het routen gaat via Routing and Remote acces, verder draait er een DHCP op en file-sharing.
Heeft er iemand een idee wat dit probleem veroorzaakt en hoe het mogelijk op te lossen is?
Eerst dachten we dat het aan torrents op de server lag. Als we namelijk torrents aan hadden staan op de server deed het probleem zich voor en anders niet/zelden. Nu heb ik echter een FTP server aangezet en doet het probleem zich ook hierbij voor.
Het routen gaat via Routing and Remote acces, verder draait er een DHCP op en file-sharing.
Heeft er iemand een idee wat dit probleem veroorzaakt en hoe het mogelijk op te lossen is?