Studenten setje

Pagina: 1
Acties:
  • 911 views

• MyBearTibbers
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-02 09:32
Hoi hoi

Ik ben op zoek naar een leuk goedkoop setje voor een student
Zelf heb ik nog een oude Pioneer stereo toren type "pioneer dc-z73", maar het is echt een oude met allemaal componenten

Ik had op Conrad een Raveland subwoofertje gevonden link
En een setje McCrypt speakers link

Zou mijn versterker dit aankunnen (met de originele pioneer speakers erbij) of heb ik een eindversterker nodig of iets?
En zou ik er evt een 5.1 set van kunnen maken?

Sorry ik ben echt zo'n noob in dat soort dingen haha

Maar ik zou het erg fijn vinden als jullie mij een beetje opweg kunnen helpen (:

[ Voor 48% gewijzigd door MyBearTibbers op 12-08-2010 21:21 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Je linkjes van Conrad werken niet. Als je van Conrad producten wilt linken moet je de directe productlink gebruiken.

Als je trouwens een stereotoren hebt zal je er geen 5.1 van kunnen maken. Want stereo is 2 en geen 5.1. Sommige setjes hebben wel een aansluiting voor een subwoofer dus dan zou je er 2.1 van kunnen maken, maar 5.1 kan je vergeten. Maar wat er wel en niet mogelijk is qua aansluiten en of het gaat qua vermogen is lastig te zeggen zonder type. Dus kijk eens op de achterkant van je Pioneer setje, daar staat vast wel op welk type het is en wat voor speakers er aan kunnen (Ohm en vermogen).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• MyBearTibbers
Bedankt voor je snelle reactie ;)
Maar ik kan op het moment even niet kijken want mijn stereotoren staat aan de andere kant van het land ;p

Ik heb wel even de linkjes begewerkt

//Edit heb het type gevonden na wat googlekunsten :p zet het in de bovenste post

[ Voor 17% gewijzigd door MyBearTibbers op 12-08-2010 21:20 ]

Verwijderd

DhrChibi schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:07:
Bedankt voor je snelle reactie ;)
Maar ik kan op het moment even niet kijken want mijn stereotoren staat aan de andere kant van het land ;p

Ik heb wel even de linkjes begewerkt

//Edit heb het type gevonden na wat googlekunsten :p zet het in de bovenste post
Ah je hebt nu wel het type gevonden. Als je het type weet kun je eerst eens zelf uitzoeken welke aansluitingen het apparaat heeft en hoe sterk de versterker is. De subwoofer waar je naar linkt is bedoeld voor in de auto.

• MyBearTibbers
Zoals ik al zei, ik ben echt een noob in dit soort dingen, ik ben wat verder gaan zoeken, en heb de specs gevonden... maar ik snap er niks van.

Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img34/7875/pioneerdcz73.jpg

Jullie vast wel ;)

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 22:39
voor dat geld kun je veel beter op marktplaats kijken of je niet een set oude hifi speakers op de kop kunt tikken, klinkt vele malen beter dan die conrad rommel.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

DhrChibi schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:52:
Ik had op Conrad een Raveland subwoofertje gevonden link
En een setje McCrypt speakers link
Dat is een subwoofer voor in een auto en twee PA speakers? Dat gaat volgens mij niet matchen met je Pioneer. En zeker niet met de Pioneer originele speakers er nog aan. Maar ik zou toch echt eens naar de achterkant gaan kijken, dan zie je vanzelf wat voor aansluitingen er zijn en wat je kan doen. Maar ik zou me vooral eerst verdiepen in de materie, want dit gaat nergens over...

• MyBearTibbers
Aansluiting is met die klipjes, maar wat bedoel je precies met materie?

• ik222
  • Niet online
DhrChibi schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:57:
Aansluiting is met die klipjes, maar wat bedoel je precies met materie?
Dat je je gaat inlezen over het hele audio gebeuren. Want met alle respect, wat je nu hier allemaal post gaat namelijk nergens over als je serieus naar een 5.1 set wilt kijken. Sowieso zeggen de specs die je hierboven post niets over de aansluitingen, het makkelijkste is even kijken op de achterkant (als je hem weer ziet) of een handleiding of iets dergelijks zoeken.

Maar even in het algemeen ga ik er vanuit dat die stereo toren een 2.0 (of eventueel 2.1) versterker in zich heeft. Dan ga je daar dus nooit een 5.1 set van kunnen maken. Wat je dan sowieso nodig hebt is een 5.1 versterker.

Als je er zo weinig van af weet zou ik bijna zeggen ga naar de mediamarkt en koop een kant en klaar 5.1 setje en anders moet je inderdaad even heel goed gaan inlezen want zo gaat het in ieder geval niet werken om zelf wat samen te stellen.

[ Voor 18% gewijzigd door ik222 op 12-08-2010 22:07 ]

Verwijderd

Waarom PA-speakers als ik vragen mag? Lekker hard? :)

Verwijderd

zoiets bedoelen ze met materie.

http://www.hifi.nl/hifikopen

en zo zijn er nog tig website met informatie

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 22:08 ]

• MyBearTibbers
Uuhm over dat 5.1 was maar een vraagje, of het zou kunnen?

En ja zulk soort speakers hebben we ooit eens gebruikt in een zuipkeet, en dat ging idd behoorlijk hard, vandaar ;p

Maar ik zal me er eens in verdiepen, maar had gehoopt op een paar tips of iets dergelijks

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Tips heb je toch gekregen? Alleen in de vorm dat je je eerst eens in moet gaan lezen. Dus het zijn geen kant-en-klare tips zoals je wellicht had gehoopt. Maar dat is ook niet de essentie van GoT, het is hier een discussieforum en geen vraag-en-krijg-antwoord-forum. Je zal dus hier eigen inzet moeten tonen en dat missen we gewoon van jou kant. Je hebt wel zelf al wat "gevonden" maar die keuze is eigenlijk nergens op gebaseerd.

• MyBearTibbers
Sorry hoor, maar ik heb zoveel mogelijk inzet getoond als ik kon, ik heb me hiervoor al geprobeerd erin te verdiepen, maar aangezien in de meeste forums spreken over dingen die ik niet snap (ik google alles zo veel mogelijk na, maar dan kom ik er nog niet helemaal uit) kom ik er alsnog niet uit, vandaar dat ik het vraag

maar okee ik weet nu dus dat die versterker voor in de auto is, maar wat is er mis met die speakers? op het feit na dat ze veelal in cafe's discotheken worden gebruikt. zegt imen wel dat ik ze niet moet gebruiken, maar hier wordt geen reden voor gegeven, (en ja ik heb het gegoogled)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:01

DjVe

Hatsaflats!

DhrChibi schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 23:06:
Sorry hoor, maar ik heb zoveel mogelijk inzet getoond als ik kon, ik heb me hiervoor al geprobeerd erin te verdiepen, maar aangezien in de meeste forums spreken over dingen die ik niet snap (ik google alles zo veel mogelijk na, maar dan kom ik er nog niet helemaal uit) kom ik er alsnog niet uit, vandaar dat ik het vraag

maar okee ik weet nu dus dat die versterker voor in de auto is, maar wat is er mis met die speakers? op het feit na dat ze veelal in cafe's discotheken worden gebruikt. zegt imen wel dat ik ze niet moet gebruiken, maar hier wordt geen reden voor gegeven, (en ja ik heb het gegoogled)
Omdat het gemaakt is om hard te gaan en niet om lekker muziek te luisteren en omdat je versterker dat op volle belasting waarschijnlijk toch niet trekt Ga eens kijken op MP voor een stel fatsoenlijke normale speakers en je zal zien dat je er genoeg geluid uit krijgt :)

Pak bijvoorbeeld twee simpele eltax/jbl/magnat zuiltjes en je zal wel tevreden zijn 8) 8)

[ Voor 4% gewijzigd door DjVe op 12-08-2010 23:28 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02 16:50

BHQ

Die 'sub'woofer is voor in een auto en die speakers klinken waarschijnlijk ook echt onwijs slecht (schel). echte PA speakers (dus niet deze brol) doen het dan op laag volume nog beter..

Ga eens naar de Correct koopjeskelder en neem daar een set speakers mee voor iets meer geld, of kijk naar een set Logitech speakers als het toch moet bonken en weinig mids moet hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door BHQ op 12-08-2010 23:27 ]

Verwijderd

Een subwoofer van een paar tientjes op looks na kan weinig goeds zijn.

Doet me denken aan zeer goedkope componenten uit oostblok-landen. Als je een beetje geluid wil pak dan inderdaad een zuilluidsprekerset van Eltax bijv, die dingen gaan vrij hard. Voor het aansturen van die speakers kan je al weg met een 2x 50 W versterker. Wil je echt 5.1 ? Kijk dan voor een 5.1 set van Eltax en koop daar wellicht een 2dehands versterker bij die ook 5.1 aan kan sturen, en het daadwerkelijke vermogen kan geven waar ook mee geadverteerd wordt.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:36
Creative Z5500 en je bent ruimschoots klaar.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dit gaat echt nergens meer over :o

Aan de topic starter: verdiep je inderdaad eerst eens in de materie, de link naar hifi.nl is een goede start. We kunnen je moeilijk vanuit het niets zonder enige voorinformatie een setje aan gaan raden. Ik raad je aan een budget vast te stellen en daarmee te kijken wat je (best 2e hands) kunt kopen. Vervolgens een paar producten selecteren en dan reviews lezen om te zien welke set er het best uitkomt. Hifi kun je goed 2e hands kopen en met jouw budget zou ik nooit iets nieuws gaan kopen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.