Toon posts:

Welke versterker raden jullie aan bij Kef xQ20`s?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat de titel zegt :)

op het moment bestaat mijn set uit:

Sony SCD-XB 940 SACD speler
Marantz PM8003 versterker
2x Kef iQ3 met custom crossovers
2x Kef xQ20
MIT en Van de Hul interlinks en Van de Hul speaker bekabeling
Lexicon I-Onix u22 audio interface

Op het moment zijn de Sony en Marantz op de iQ3`s aangesloten en dat is helemaal te gek... nou zijn de nieuwe Crossovers echt heel erg mooi maar aangezien ik nog een mooier resultaat wilde behalen heb ik een paar xQ20`s aangeschaft, dit met het idee hier nog mooiere x-overs in te bouwen.

Het ding is alleen dat de 8003 niet mooi is samen met de xQ20`s...hij mist duidelijk head room en heeft overall niet genoeg controle over de speaker. Ik vroeg me af of er hier wellicht mensen zijn die deze speakers kennen en aan kunnen bevelen wat er mooi mee samen gaat.

Zelf heb ik gekeken naar de Primare i30 wat een hele grote step up is van de marantz,,, goedkopere oplossingen zijn ook welkom ;) Verder ben ik wel vrij fan van het warme marantz geluid alleen wil ik de xQ20`s als monitors gebruiken en is een kleuring vrije versterker wat wenselijker.

Alvast bedankt :)

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:46
Ik ben zelf op zoek naar een paar nieuwe speakers en tijdens een luister sessie heb ik ook versterkers gewisseld bij de speakers van mijn keuze (MA RX8) en vond ik een Rotel amp een aangename verassing. Wellicht een optie om deze ook mee te nemen in één van je luister sessies.

Qua amps vond ik de Rotel beter klinken dan een Denon en Arcam, hoewel de verschillen klein waren. Ook van Pioneer lees/hoor ik goede verhalen.. Luisteren, luisteren etc etc, je kent het verhaal wel ;)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:17

DjVe

Hatsaflats!

Beetje hifi boer laat je ook wel een versterker thuis proberen. Ga gewoon eens langs een goede winkel :)

Ik ken niet echt de klankkleur van die Kef speakers, maar overall klinkt Kef me altijd wat koud en geconcentreerd op het hoog. Als je wat meer vermogen zoekt om je speakers aan te sturen zou Rotel op zich wel een mooie keus zijn. Arcam zou wellicht wat te schel worden. Maar het gaat echt om jou oren :)