Toon posts:

Laatste deel van gebrande films stotteren!?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een maand heb ik een probleem met mijn gebrande DVD's.
Ik heb in mijn PC 2 branders zitten van samsung.
1 via IDE en nog een via SATA aangesloten.
Als ik een film wil branden dan gebeurt het de laatste tijd dat de laatste 15% van de film begint te stotteren en veel artefacts geeft.
Dit probleem is tegelijk begonnen bij beide branders. Dit terwijl ik de SATA brander veel minder intensief heb gebruikt dan de IDE variant.

De Branders zijn ongeveer 2 jaar oud en ik gebruik altijd SONY +R dvd's die op 16 speed gebrand kunnen worden.
Ik brand echter altijd op 8 speed. Ik heb met de IDE brander zo'n 1000 dvd's gebrand en met de SATA brander misschien 50.

Ik gebruik NERO versie 9 maar heb het ook al met een ander brandprogramma geprobeerd.

Het gekke is ook dat wanneer ik de DVD brand ik meteen het laatste stukje even test. Dan is er vaak niks mis mee. Als ik dan de film kijk en hij komt bij het laatste (geteste) stuk dan begint ie toch weer te stotteren en word ie blokkerig.

Ik heb een Denon DVD2930 om de films mee te kijken en die speelt alles zonder problemen af.
Dus ook de sony's die ik een maand geleden heb gebrand.

Wat is er aan de hand?
Heb ik gewoon pech en gaan beide branders tegelijkertijd kapot met dezelfde klacht?
Of ligt het aan iets heel anders?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

:o Waarom de films niet gewoon kopen in de winkel ?
krijg je er een mooi doosje bij ook

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Andere brander proberen om de branders uit te sluiten. Andere speler gebruiken om de speler uit te sluiten. Andere disks gebruiken om de disks uit te sluiten.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Andere branders nog niet geprobeerd.

Andere speler wel geprobeerd.
Bij een maat van me dezelfde klachten, laatste 15% is stotterig en blokkerig.

Andere disks ook geprobeerd.
Heb een nieuwe spindel gekocht maar heb nog steeds dezelfde klacht.

Normaal gesproken had ik gewoon een andere brander gekocht, zo duur zijn die niet.
Maar omdat beide branders tegelijkertijd toch een vreemde klacht vertonen ben ik bang dat het ergens anders aan ligt. Vandaar dat ik het in dit forum ter discussie stel.

@Smurffje,
Doosje maak ik ook zelf. En zoals je waarschijnlijk wel weet zijn winkels "ietsje" duurder dan de films op usenet.
Ik weet heus wel dat het niet de meest eerlijke manier is om films te kijken, maar daar ging mijn vraag niet over. O-)

Verwijderd

Topicstarter
Nu dus een andere brander gekocht maar het probleem blijft bestaan.

Wat zou het kunnen zijn?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het laatste stukje van een cd/dvd is inderdaad wat gevoeliger voor fouten. De antwoorden zijn eigenlijk al gegeven, veel meer kun je er niet aan doen.

Ja andere dvd's en op een lagere snelheid proberen te branden (hoewel dat ook weer nadelig kan zijn voor dvd's die voor een hoge snelheid zijn ontworpen, maar het is gewoon een kwestie van proberen). Het kan zelfs nog zijn dat je dvd-speler er gevoelig voor is en dat het op een andere prima werkt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-02 16:55
Zoals Marzman zegt, op een lagere snelheid branden of proberen de grootte van de DVD te beperken zodat je niet op de laatste ringen moet branden.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Het laatste stukje word het snelst gebrand, daarom kunnen er fouten optreden.
Het laatste stukje word heet tijdens afspelen, waardoor bij veel spelers problemen ontstaan, dit is per speler afhankelijk.

Dus dvd of speler?

In 100 andere spelers leggen en kijken of ze spelen?
of
Leren hoe je een gebrande dvd kunt testen op kwalitiet. Hier istaat een handleiding http://club.myce.com/f33/.
Of
Slechte dvd's .

Dmv van het leren van de kwaliteits test weet je na de test meteen dat er iets niet klopt met de kwaliteit, dus of de dvd goed leesbaar is.
Pagina: 1