• nilisvw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:07
Beste,

Zijn er al met ervaring op het gebied van migreren van WindowsXP naar Windows 7.
Ik ben het aan het onderzoeken maar het is lastiger dan ik dacht.
Wat ik zover al vond is dat tussen XP en Vista/Win7 de profielen niet compatibel met elkaar zijn. Wanneer iemand inlogt op een computer met Windows7 krijgt hij een geheel nieuwe profiel. Dit met de .V2 extensie.
Opzich werkt het prima buiten dat geen enkele setting is overgenomen.

Nu kan ik bijvoorbeeld de favorieten tijdens het inloggen gewoon kopieren van de oude naar de nieuwe map.
Bij Outlook gaat dit echter wat moeilijker. Ook hier had ik alle data gekopieerd maar het lijkt niet echt effect te hebben. Alles moet alsnog opnieuw ingesteld worden. Van handtekeningen tot autoteksten en extra mailboxen toevoegen. Het enige wat onthouden wordt is het gedeelte wat met Exchange 2010 is gesynct, dus eigen mailbox + favorieten. We maken gebruik van Office 2010 en Exchange 2010. AD is 2008 R2
Wanneer ik van XP naar XP ga dan worden de settings van Outlook e.d. prima onthouden. Ook tussen Windows 7 en Windows 7 gaat alles goed. Ik wil alleen alle overige settings ook meenemen, vooral Outlook is belangrijk.

Nu heb ik al gekeken naar mogelijkheden en heeft MS iets verzonnen om te migreren maar dan moet voor zover ik het begreep op elke computer lokaal dat programma runnen om profiel te converteren wat dus enorm veel werk is. Is er niet een mogelijkheid om de Profile map van XP op de server te converteren?
Ik heb alle bestanden van Outlook handmatig gekopieerd maar dat werkt niet. De instellingen van de PC (bureaublad kleur enz) ofzo kan ik ook niet vinden in de map. Weet iemand of die ergens zijn weggestopt?

Wat ik ook vreemd vond is dat de Homedirs ipv "Username" "Mijn Documenten" wordt genoemd na het inloggen op een Windows 7 computer. Nu zag ik dat het in het desktop.ini bestand zit. Dus wanneer ik handmatig het volgende uit de desktop.ini haal krijg ik mijn Homedir naam weer terug als "Username". Kun je toevallig ergens in AD aangeven dat je dit niet wilt? Dit is overigens bij meer mappen het geval.

Windows XP + wanneer je in Windows 7 in de adresbalk klikt E:\users\profiles\nils(.V2)\Favorites\Links
Windows 7 E:\users\profiles\nils.V2\Favorites\Favorite Bar

Ook hier is het zo dat als ik onder de Favorite Bar de desktop.ini bestand leeg gooi dat ik weer netjes krijg zoals E:\users\profiles\nils.V2\Favorites\Links

[.ShellClassInfo]
LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21770
IconResource=%SystemRoot%\system32\imageres.dll,-112
IconFile=%SystemRoot%\system32\shell32.dll
IconIndex=-235

Alvast bedankt!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Waarom ga je dat met de hand doen als er prima tools voor zijn (WET, USMT) die bovendien allemaal in migratiedocumentatie aan bod komen?
Naast de gebruikelijker redirection van userfolders waarmee je dit gezeik al voor een groot deel voorkomt...

[ Voor 56% gewijzigd door alt-92 op 12-08-2010 18:29 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• nilisvw
Die tools ben ik inderdaad ook tegen gekomen maar dan moet je dus "handmatig" de profiles kopieren per computer. Dit kost veel werk en wil ik liever niet doen. Ik vroeg me dus af aangezien WinXP naar een nieuwe Winxp de settings prima overgenomen worden vanuit de server of het ook kon om gewoon het mapje van XP op de server te converten naar een Win7 map zodat alle settings ook overgenomen worden zodat je niet alle computers af moet.
Redirection van folders hebben wij al dus de meeste files worden ook netjes overgenomen maar de settings in bijvoorbeeld Outlook/bureaublad niet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
nilisvw schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:59:
Die tools ben ik inderdaad ook tegen gekomen maar dan moet je dus "handmatig" de profiles kopieren per computer.
[...]
Redirection van folders hebben wij al dus de meeste files worden ook netjes overgenomen maar de settings in bijvoorbeeld Outlook/bureaublad niet.
Een XP profile heeft ook een andere indeling (inclusief de beschikbare settings in HKCurrentUser) dan Vista/7.
Vandaar dat je zo'n user state migration ook met USMT moet doen (dat betekent het namelijk).

Het is sowieso af te raden om heen en weer te switchen tussen een ouder en nieuwer OS - dat was al met NT4 / XP zo en dat is nu ook niet anders. Had dat makkelijker gekund? Misschien, maar dan had je nog langer mogen wachten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilisvw
Het lijkt alleen dat de settings van register ook in de profiel worden opgeslagen op de server. Wanneer je namelijk op 1 xp pc gewerkt hebt en daarna op een andere xp inlogt heb je alle settings. Die zijn neem ik aan ergens verstopt in de profile map? Is er verder geen tool die op de server de profile map kan omzetten met daarin de settings naar een Win7 map? Dat zou wel jammer zijn namelijk.